Bokkers in het buitenland?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Bokkers in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 11:00

Goedemorgen,

zo af en toe kom ik wel eens een bokker uit het buitenland tegen maar wie wonene er eigenlijk allemaal NIET in Nederland en bokken TOCH? Vork
Ben ook wel benieuwd waarom jullie daar dan wonen en wat er leuk/minder leuk is....

XXX Non

Dailonka

Re: Bokkers in het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:34

Hoi,

Ik ben een bokker uit Duitsland. Weliswaar Nederlands, maar woonachtig in Noord/Oost Duitsland...
Mijn vriend werkt vanaf september vorig jaar op een melkveebedrijf van Koepon (www.koepon.nl, veebedrijven, Kaarz, daar wonen wij, op het bedrijf!). Ik ben samen, met onze hond en mijn paard, met kerst hier naartoe gegaan.
De omgeving is hier echt geweldig, krijg elke dag het gevoel van vakantie hier! Helaas heb ik maar 1 paard mee kunnen nemen, aangezien ze in NL bij mijn ouders op de boerderij stonden en nu in pension... Een paard heb ik verkocht en de 3 jarige staat nog bij mijn vader. Die komt volgend jaar deze kant op.
Mij bevalt het hier prima. Ik hoef niet meer terug! Ook familie en vrienden komen af en toe een weekendje op bezoek, tis 5 uur rijden, dus dat gaat nog. Ook voor buitenritten is het hier een aanrader. Ontzettend veel kleine plassen zijn er hier, veel heuvels, dus lekker omhoog en weer naar beneden galoperen. Mijn paard vind het geweldig!

So gesagt, wir bleiven bestimmt nog länger hier! Lachen

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 13:56

Ik ben ook een bokker uit Duitsland (dan wel niet zo ver over de grens, maar toch). Wij zijn hier heen verhuisd, omdat de grond/huizen hier veel goedkoper zijn en ik daarom mijn paarden thuis kan houden! We wonen hier nu 1.5 jaar en het bevalt heel goed. Het enige wat ik soms wel mis aan nederland zijn mn vriendinnen en andere bekenden. Die wonen nu allemaal minimaal een uur rijden weg. Dus soms zou het wel fijn zijn om wat meer mensen te kennen in de buurt om zo spontaan eens ff langs te kunnen wippen enzo. Dat is het enige wat ik wel eens mis.(dus wie zich geroepen voelt hier in de buurt haha). Maar ik zou nooit meer terug willen. De paarden lekker thuis vind ik echt super en ik zie mezelf ook niet meer in een rijtjeshuis wonen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 14:56

Ik woon sinds een paar jaar in Spanje. Ik ben officieel uitgeschreven in Nederland, maar heb nog wel gewoon de Nederlandse nationaliteit. De reden dat we (mijn ouders en ik) naar Spanje zijn gegaan, weet ik eigelijk niet meer precies. Het was altijd al een droom van mijn stiefvader om naar Spanje te verhuizen, om het klimaat, de levensstijl etc. Ze waren al die regels en wetten in Nederland zat.
Ik moet zeggen dat ik het leven hier ook veel fijner vind dan in Nederland. Ik zou ook niet terug willen. Misschien over 2 jaar, als ik mijn diploma heb gehaald, dat ik dan wel terugga om te studeren, maar dat weet ik nog niet precies Lachen

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:06

Ik woon sinds 5 jaar in Duitsland. Vlak over de grens bij Enschede. In het knusse plaatsje Ochtrup. We zijn hier heen gegaan ook omdat de huizen hier goedkoper zijn. We wouden graag de paarden bij de deur en dat is gelukt. Aan het huis moest veel gebeuren. We hebben 2 huizen onder 1 kap. Aan de kant van mijn schoonouders is het nu klaar. Onze kant zijn we nu mee bezig.

Sifra01: Ik woon niet zover van je vandaan. Bad Bentheim is ongeveer 20 minuten rijden.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 16:20

oke; leuke verhalen!
volgens mij moeten er toch veeeeel meer mensen zijn?

lepolight

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:27

Ik woon in Belgie. Clown

Maar ik kom eigenlijk uit Wit-rusland. Lachen

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:12

wiuj zijn ook naar duitsland verhuizd voor de goedkopere huizen en genoeg grond voor 5 paarden

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 18:58

ik ben sinds 7 maanden op cyprus. ik zou in eerste instantie voor 6 maanden gaan om hier met paarden te werken(trainen en lessen te geven) maar ik heb het hier zo naar me zin dat ik er nogsteeds ben...voorlopig wil ik ook nog niet weg!! ik heb ook de geluk dat ik om de 3 maanden naar nederland mag op vakantie Haha!

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 19:10

Deze bokker woont sinds Maart 2006 in Londen, Verenigd Koninkrijk.

Was wel eens toe aan iets anders Haha!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 22:38

Ik woon in België en ik ben hier ook geboren. Dus er is niet echt een speciale reden waarom ik 'vanuit het buitenland' bok (aangezien ik België ervaar als het binnenland Knipoog ).

Waarom een Nederlands paardenforum? Kijk eens naar mijn registratiedatum... toen waren er nog niet veel andere fora. Ik ben hier altijd gebleven. En ik denk dat ik aardig met jullie, Nederlanders, kan opschieten Haha! .

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 22:48

iloveyah87 schreef:
ik ben sinds 7 maanden op cyprus. ik zou in eerste instantie voor 6 maanden gaan om hier met paarden te werken(trainen en lessen te geven) maar ik heb het hier zo naar me zin dat ik er nogsteeds ben...voorlopig wil ik ook nog niet weg!! ik heb ook de geluk dat ik om de 3 maanden naar nederland mag op vakantie Haha!

Kwijl Kwijl Kwijl wil jij mij niet zo jaloers maken?

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:20

Ik woon in Amerika vanwege mijn vaders werk.

Rafaela

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:25

Lara_ schreef:
Ik woon in Amerika vanwege mijn vaders werk.

ik heb in je profiel gespiekt, heb je niet een kamer te huur ofzo Clown Schijnheilig

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 23:50

Hoi,

Ik woon in spanje (baskenland) en de oorzaak is mijn vriend Bloos , omdat ik voorheen ookal in spanje heb gewoont was het voor mij makkelijker om te emigreren dan mijn vriend. Na een jaar waren we het op en neer vliegen zat.
Ik woon hier nu bijna 4 jaar en wil nooit meer terug naar Nederland om te wonen (voel me een toerist daar Haha! )
De voordelen zijn hier weinig of nauwelijks criminaliteit, de natuur is fantastisch, de mensen letten op alles (zo staat mijn paard alleen in een wei en het is een enorme geruststelling dat ze weten dat ze van ons is, zo worden we gauw gewaarschuwd als er iets aan de hand is buiten onze bezoekuurtjes) en het lekkere eten.
De nadelen zijn, het zelfde klimaat als in Nederland dus koud en veel regen Clown en dat de mensen op alles letten is toch ook weer een nadeel vind ik ze roddelen hier enorm en daar heb ik een gigantische hekel aan.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:39

-> BI

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:44

Ik woon sinds 4 maanden in Noord-West Duitsland, in het plaatsje Wiesmoor.

Reden was dat het hier wel betaalbaar is om een boerderij met 2 hectare te kopen Lachen

Het bevalt prima!

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:34

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 11:44

Slotje dus Lachen