[GZ] Manege/Spaanse rijschool in Spanje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Maud

[GZ] Manege/Spaanse rijschool in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-07 22:51

Hallo!
Dit jaar gaan we weer naar spanje. En natuurlijk wil ik graag gaan paardrijden. Vorig jaar ben ik ook weeste paardrijden, maar die manege ging er mee stoppen , dus daar zit het er nu op. Maar nu vroeg ik of iemand ervaringen heeft met een leuke manege/rijschool ect in Spanje in de buurt van platja d'aro/ palamos ect. Knipoog

katrien214

Re: [GZ] Manege/Spaanse rijschool in Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 00:49

Mijn paard staat op de manege/ pensionstal in Calonge. (Dat is 5 min rijden van Palamós). Ik heb het er erg naar mijn zin. De manege is van een Zwitserse vrouw, ze is heel erg goed voor de paarden! Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel! Waar heb je vorig jaar gereden?

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 13:10

katrien214 schreef:
Mijn paard staat op de manege/ pensionstal in Calonge. (Dat is 5 min rijden van Palamós). Ik heb het er erg naar mijn zin. De manege is van een Zwitserse vrouw, ze is heel erg goed voor de paarden! Als je nog meer wilt weten hoor ik het wel! Waar heb je vorig jaar gereden?

Heb je misschien foto's of een site?
En kun je daar als toerist gewoon komen rijden, evt buiten- of strandritten maken? En calonge is inderdaad niet zo ver weg.

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 15:52

Je kan er in ieder geval in de bak rijden. In principe worden er geen buitenritten meer gemaakt omdat veel toeristen zeiden dat ze konden rijden, maar uiteindelijk nooit op een paard hadden gezeten... Maar als je daar les krijgt worden er eventueel wel buitenritten in de bossen gemaakt. Er mag hier helaas niet op het strand gereden worden...
Er is geen website. Als je wilt kan ik wel de folder inscannen en naar je mailen.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-07 16:02

Als je dat zou willen doen, graag!
Alvast bedankt voor deze informatie!

katrien214

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:14

Ik zal vanavond de folder inscannen! Laat je me nog even je emailadres weten?

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 16:59

Ik heb vorig jaar paardgereden bij een manege die vlakbij de Aldi in Pala Frugell lag. Was erg leuk, je stapt naar het strand, daar ging je in volle galop over het strand, daarna door een smal riviertje heen en vervolgens terug naar de manege en het laatste stuk mocht je ook nog in galop Knipoog
maar ik heb geen flauw idee hoe lang het rijden is vanuit waar jij zit, wij zaten altijd in Golf Beach in Pals. Vanuit daar was het ongeveer 20 minuten met de auto.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 13:22

esmee_ schreef:
Ik heb vorig jaar paardgereden bij een manege die vlakbij de Aldi in Pala Frugell lag. Was erg leuk, je stapt naar het strand, daar ging je in volle galop over het strand, daarna door een smal riviertje heen en vervolgens terug naar de manege en het laatste stuk mocht je ook nog in galop Knipoog
maar ik heb geen flauw idee hoe lang het rijden is vanuit waar jij zit, wij zaten altijd in Golf Beach in Pals. Vanuit daar was het ongeveer 20 minuten met de auto.

Bedankt voor je informatie, dit is zeker wel een goede optie. Voor ons is het 3 kwartier rijden naar pals, en het ligt ongeveer midden tussen pals en s'ant antoinie de colonge in Haha! dus ook ongeveer 20 minuutjes!
Heb je misschien een site? Bloos

esmee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 15:15

ik weet eerlijk gezegd niet of het een site heeft, ik ben er één keer geweest en verder niks. Wij wisten het omdat er bij ons hotel zo'n rek stond met allerlei foldertjes, daar stond er een van die manege.

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-07 15:16

esmee_ schreef:
ik weet eerlijk gezegd niet of het een site heeft, ik ben er één keer geweest en verder niks. Wij wisten het omdat er bij ons hotel zo'n rek stond met allerlei foldertjes, daar stond er een van die manege.

Weet je wel de naam van de manege? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 21:41

Geen idee of Monda (nabij Marbella) in de buurt ligt van waar jij zit. Maar ik heb van het voorjaar uitstekend paardgereden daar. Voor foto's en een link --> viewtopic.php?f=53&t=731872

_Maud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-07 22:50

Maya schreef:
Geen idee of Monda (nabij Marbella) in de buurt ligt van waar jij zit. Maar ik heb van het voorjaar uitstekend paardgereden daar. Voor foto's en een link --> viewtopic.php?f=53&t=731872

dankjewel voor de tip!
Ziet er inderdaad leuk uit, alleen denk ik dat het iets te ver uit onze richting ligt! Toch bedankt! Haha!

Wishper

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 13:00

Ik weet er 1 in Lloret.. wel heel afgelegen en totaal niet toeristisch