Jullie verhalen over Zuidelijk Afrika!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Jullie verhalen over Zuidelijk Afrika!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 00:21

Ja.. ik ga dus waarsschijnlijk volgend jaar met een vriendin naar Zuid Afrika..
Maar nu heeft die vriendin van mij de film blood diamants (ik heb geen idee hoe je dat schrijft) gezien en denkt ze dat Zuid Afrika heel gevaarlijk is.

Ik wil een toer met gehuurde auto doen die vast gelegd word door het reisbureau.
Zodat alles geregelt is van te voren.
Dat je dus samen met het reisbureau de route en slaaplaatsen enz uitstippelt.
Zo kom je minder snel voor verassingen te staan.

Maar goed zij denkt dat het best link is.
Tuurlijk weet ik dat je daar niet snachts over straat moet lopen, of moet gaan pinnen terwijl er ongure types ronhangen enz..
Het gaat er uiteraard wel wat anders aan toe dan hier, maar als je daar een beetje rekening mee houd en aan de adviesen van het reisbureau houd lijkt het mij toch redelijk veilig!
Ik weet wel dat er veel criminaliteit is, maar met extra voorzorgsmaatregelen moet het toch kunnen.
Er gaan zoveel mensen tegenwoordig op vakantie naar Afrika.

Dus ik was benieuwd naar jullie reisverhalen!
Dan kan ik die aan mijn vriendinnetje laten zien Haha!

Katja

Re: Jullie verhalen over Zuidelijk Afrika!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:25

Als je gewoon goed nadenkt en geen onnodige risico's neemt is Zuid-Afrika heel erg goed te doen.
Ik ben er vaak geweest en heb er van alles gedaan. Ook gekampeerd wat goed te doen is en ook 's nachts op pad geweest wat ik twee meiden samen niet noodzakelijk zou aanraden.

Kijk wel uit met pinnen ook als er geen ongure types rondhangen want je kunt niet altijd aan mensen zien wat ze van plan zijn.
Zorg gewoon dat je altijd op tijd gaat pinnen en tanken zodat je ervoor kunt kiezen om het uit te stellen als het niet goed voelt ipv dat je het toch doet omdat je bang bent dat je anders zonder geld of benzine komt te staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 00:29

Katja schreef:
Als je gewoon goed nadenkt en geen onnodige risico's neemt is Zuid-Afrika heel erg goed te doen.
Ik ben er vaak geweest en heb er van alles gedaan. Ook gekampeerd wat goed te doen is en ook 's nachts op pad geweest wat ik twee meiden samen niet noodzakelijk zou aanraden.

Kijk wel uit met pinnen ook als er geen ongure types rondhangen want je kunt niet altijd aan mensen zien wat ze van plan zijn.
Zorg gewoon dat je altijd op tijd gaat pinnen en tanken zodat je ervoor kunt kiezen om het uit te stellen als het niet goed voelt ipv dat je het toch doet omdat je bang bent dat je anders zonder geld of benzine komt te staan.

Ja precies..
Ik wil het ook allemaal heel duidelijk op papier hebben van het reisbureau.. dus ook wanneer er bijvoorbeeld op de route benzine stations zijn enz..

Heel erg bedankt voor je verhaaltje!
Leuke sfeerplaatsjes in links (om der over te halen Knipoog zijn ook welkom hoor )

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:31

Je hoeft helemaal niet alles door een reisbureau te laten regelen. Je kunt zelf heel goed uitzoeken hoe het zit en je redt je daar natuurlijk prima met engels.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 00:36

Katja schreef:
Je hoeft helemaal niet alles door een reisbureau te laten regelen. Je kunt zelf heel goed uitzoeken hoe het zit en je redt je daar natuurlijk prima met engels.

Ja maar dat wil vriendinnetje geloof ik niet Knipoog

Die wil liever de grove lijnen vast leggen zdat ze niet voor verassingen komt te staan!
Ik heb zoiets van ik boek die vlucht en een huurauto en ik zie wel waar ik strand..
Vind ik alleen maar gaaf, maar ik ben ook totaal niet bang aangelegd!!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-07 00:38

Wij hebben de laatste keer een soort van tussenweg gedaan. Wel alles uitgezocht in NL en ook veel geregeld maar wel allemaal zelf gedaan. Scheelt vaak toch wel een hoop geld en de voorpret is toch wel erg leuk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-07 00:41

Katja schreef:
Wij hebben de laatste keer een soort van tussenweg gedaan. Wel alles uitgezocht in NL en ook veel geregeld maar wel allemaal zelf gedaan. Scheelt vaak toch wel een hoop geld en de voorpret is toch wel erg leuk.

Ja dat is ook wel zo.
Maar wij zijn der nog nooit geweest, dus misschien is het wel verstandig om het eerst zo aan te pakken en dan is dat waarschijnlijk wel vor herhaling vatbaar en dan zelf organiseren! Haha!