Tsjechie.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hinata

Tsjechie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 20:09

De titel zegt het al.
Ik vroeg me af of er hier meer mensen (regelmatig) naar Tsjechïe gaan.
En of er deze zomer nog mensen naar Tsjechie gaan. Lachen

vronytopper

Re: Tsjechie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:11

ja wij gaan ieder jaar in de winter naar tsjechie.. naar het plaatsje harrochov. maar in de zomer ben ik er nog nooit geweest.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:12

wij zijn er vorige zomer voor het eerst geweest, we gaan dit jaar zeker weer Haha!

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:13

Een paar weken geleden ben ik met de klas naar Praag geweest, en andere klassen zijn naar Harrachov gegaan.

Praag is echt heel erg leuk en ook Harrachov schijnt heel leuk te zijn geweest! Lachen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 20:17

Ik ga er vanaf m'n geboorte elk jaar al heen. Elke zomer en elke winter. De winter zaten wij ook in de buurt van Harrachov.

@Sunny_love: Leuk! Weet je al waar je heen gaat of ga je rondreizen? Lachen

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:18

Wij gaan er ook elk jaar heen, op wintersport. Naar Janske Lazne. Erg gezellig met een hele groep

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 20:22

xLienepienx schreef:
Wij gaan er ook elk jaar heen, op wintersport. Naar Janske Lazne. Erg gezellig met een hele groep

Jaaaa! Wij waren dit jaar ook in Janske Lazne! Goede piste daaar zeg. Bij de cabinelift! Lachen

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 21:03

Wij inderdaad ook Tong uitsteken Sneeuw was wel een beetje bagger he..

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:07

liekieJ schreef:
Ik ga er vanaf m'n geboorte elk jaar al heen. Elke zomer en elke winter. De winter zaten wij ook in de buurt van Harrachov.

@Sunny_love: Leuk! Weet je al waar je heen gaat of ga je rondreizen? Lachen

ik weet nog niet waar we heen gaan Huilen Huilen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 16:10

Ik ben er geweest vond er niks aan, vond praag ook geen mooie stad en veel te druk, vond karslbad mooier Lachen

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 17:09

Ja, wij gaan meestal iedere herfstvakantie een weekje naar Tsjechië. Lachen

Ben er ook 2 keer op zomervakantie geweest, maar zo een weekje in de herfst vind ik toch leuker.
Ben ongeveer in elk deel wel geweest, maar de laatste 3 keer zaten we in een supergezellig dorpje; Loket. Niet ver van Karlovy Vary vandaan en ongeveer een uurtje rijden naar Praag. Lachen

Vind het een erg leuk land, 's avonds kan je ook heerlijk en goedkoop eten. Vingers aflikken

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 18:06

xLienepienx schreef:
Wij inderdaad ook Tong uitsteken Sneeuw was wel een beetje bagger he..

Ja de sneeuw was niet goed. Op het midden is er zo'n groot open stuk en daar zag je ook gewoon gras etc. Tong uitsteken

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 20:25

Ik ben 3 jaar lang met mijn ouders naar Tsjechie geweest. Vaak zo'n huis ergens in de middle of nowhere afgehuurd. Altijd erg naar ons zin gehad. Wij vonden Praag wel erg indrukwekkend, de omgeving was super. Helaas kwamen wij in de leeftijd van het uitgaan en de bhoefte aan strand en daarvoor moet je nou niet in Tsjechie zijn Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 09:02

Wij zijn de afgelopen 2 jaar naar Tsjechie geweest. Praag vond ik vreselijk tegenvallen. Het is ontzettend duur en erg druk. Ik hou ook niet zo van een stad.

Vorig jaar hebben we rondgereisd. In het reuzengebergte begonnen (Vrchlabi), daarna het land door met de klok mee. Bergen, natuurparken, openluchtmuseum. Telc vond ik ook erg schattig.
We zijn geeindigd in Marianske Lazne. Dat vond ik wel heel erg mooi.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:27

Praag is echt ontzettend duur vergeleken met de rest van Tsjechië inderdaad, het zijn gewoon westerse prijzen. Vind het niet duurder of minder duur dan een andere stad,,

Vrchlabie heb ik ook nog 's een weekje gezeten, kan me niet zoveel meer van herinneren, was een hele aardige vrouw van het huisje waar wij zaten en er werd nog druk gebouwd.
Marianske Lazne ben ik ook geweest maar heeft niet zoveel indruk op me gemaakt.

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-07 23:57

Ben jaren naar Tsjechie geweest als kind. Goede herinneringen aan!!
Laatste keer was 3 jaar geleden met middelbare school. Dat was naar Praag. Echt onwijs gaaf gehad. Prachtige stad en ook in Praag zijn nog onwijs goedkope barretjes en restaurantjes te vinden, je moet alleen niet in het centrum gaan zitten (alhoewel het 3 jaar geleden ook vreselijk veel scheelde vergeleken met Nederland).

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 09:43

Ik heb 1 jaar in Vrchlabi geskieed, leuk stadje wel en een heerlijk restaurant daar Haha!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-07 10:38

Ik wist niet dat Vrchlabi zo bekend was en dat er zoveel geskied kan worden *LOL*

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:58

Wij zijn 3 keer naar Tsjechie geweest. Twee keer drie weken lang op vakantie, en een ander keer waren we op vakantie dicht bij Tjechie en hebben we daar veel dagen rond gelopen.
Ik vond het een mooi land. Maar ik moet zeggen dat ik het na twee keer drie weken ook al gezien had. Praag is wel erg mooi om een keer geweest te zijn. En de eerste keer zaten we ook in een erg mooi gebied, nu ben ik alleen de naam kwijt. Zou het even opzoeken .

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 11:59

xLienepienx schreef:
Ik heb 1 jaar in Vrchlabi geskieed, leuk stadje wel en een heerlijk restaurant daar Haha!

Jaa! Volgens mij was dat het waar wij op vakantie waren toen. Daar werd namelijk in de winter ook erg veel geskied. In mijn gedachten heet het Vrieslabie (zo zeg je het) hoe je het schrijft geen idee Nagelbijten / Gniffelen

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-07 12:04

Ik ga deze zomer, ik ben half Tsjech dus we gaan op famillie bezoek in Praag en daarna nog naar een ander plaatsjes (waar ik kan paardrijden joepie)