Vervoersvraagjes London

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vervoersvraagjes London

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 11:49

Aanstaande vrijdagochtend vlieg ik naar Londen Stansted om mijn vriendinnetje te bezoeken die daar nu in opleiding is bij Starbucks( Haha! ).
Ik kom daar op stansted al vroeg aan en zal me een dagje alleen moeten redden in London...geen probleem natuurlijk,maar:

*ik kan per bus naar London Paddington begreep ik.....kan je gewoon een kaartje voor die bus op Stansted kopen?
*Ik blijf tot en met maandag en wil dan dus gebruik maken van de tubes/underground, wat voor kaartje koop ik hiervoor???en waar?
*Zijn er ook speciale boekjes oid met kortingsbonnen?

Ik logeer in haar appartement en heb dus alleen de vlucht geboekt.
Verder ben ik al 2 keer eerder in London geweest,maar dat was inclusief en de 2e keer vanaf mijn zusje die er vlakbij woont..

Marieke_K

Re: Vervoersvraagjes London

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:18

Op Stansted is er een soort openbaar vervoer balie waar je kaartjes kan kopen voor het OV. Staat overal duidelijk aangegeven.

Op metrostations kan je kaartjes kopen voor de metro, daar kunnen ze je ook inlichten over welke zones je moet hebben en wat de prijzen zijn (je kan een dagkaartje kopen of voor drie dagen etc.)

Kortingsbonnen ben ik zelf nooit tegen gekomen, als je nog student bent kan je wel proberen met je studiepas studentenkorting te krijgen.

Veel plezier!

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 23:15

Je kan inderdaad ook met de bus naar paddington. Heb je geen kaarten gehad voor de metro bij het reisbureau?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 22:00

Ik heb geen hotel natuurlijk,aangezien ik bij een vriendin logeer.
Ik heb dus alleen een vlucht,die vriendin beweert nu dus dat ik in Londen een meerdaagse kaart voor de metro&bussen kan kopen,maar volgens mij is dat dus niet waar...

Ik kom ook aan op Stansted,niet op Heathrow(vanaf daar gaat idd een metro, stansted niet).

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:56

Ik zou gewoon voor een dagkaart gaan. Dat kost in verhouding wat je reist echt niks! En je kan overal naar toe reizen. Ideaal!

Veel plezier!

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 11:05

Je kan inderdaad meerdaagse kaarten voor OV kopen daar, hebben wij meerdere keren gedaan maar weet niet precies hoe wat en waar.. Ze zijn er in ieder geval wel Ja

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 18:41

Vanaf Stansted gaat een trein naar London (vorig jaar nog wel in ieder geval) koste toen 25 pond, retour geloof ik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 13:29

Anoniem schreef:
Aanstaande vrijdagochtend vlieg ik naar Londen Stansted om mijn vriendinnetje te bezoeken die daar nu in opleiding is bij Starbucks( Haha! ).
Betekent dit dat er een Starbucks in NL komt??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 17:05

dat betekent het inderdaad, ze zijn bezig met opzetten.
de eerste opent ergens eind van deze maand in amsterdam, achter de douane op schiphol.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:11

Jammer dat hij net aan de verkeerde kant van de douane komt.