Aanvragen van een visum? Hoe werkt het?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Aanvragen van een visum? Hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 12:06

Ik ga over 2 jaar ongeveer voor minimaal een half jaar naar Thailand.
Nu weet ik dat een toeristenvisum maar een maand (30 dagen) geldig is. En non-immigranten visum maar 2 (60 dagen) maanden en tegen betaling 3 maanden. (30 dagen extra.)
Wat voor een visum heb ik nodig voor een half jaar? Want dat ik een visum moet hebben is zeker.

En ik neem aan dat als ik het visum aan wil vragen ik gewoon bij de Thaise ambassade moet zijn hier in Nederland?

Tot zover waren dit alleen even de vragen.
Groetjes, Babeth!

Joesje

Re: Aanvragen van een visum? Hoe werkt het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:13

Kijk eens op http://www.nuffic.nl hier kun je vast al wel wat informatie vinden.

Een advies is echt om vroeg met de aanvraag te beginnen, ken meerdere mensen die door visumproblemen (meerdere landen), hun stage hebben moeten uitstellen, erg vervelend allemaal. Maar in 2 jaar moet het wel lukken lijkt me Knipoog

Veel plezier!! Clown

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 12:36

Ja, even ambassade bellen of langs gaan. Vaak vind je al een hoop info op hun site!

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:02

Volgens mij moet je Thailand na verloop van je visum een uurtje uit en dan kan je weer een nieuwe aanvragen. Maar hoelang hij geldig is weet ik niet precies.

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 22:06

http://www.visumdienst.nl

Tot een verblijf van 30 dagen hebben Nederlanders voor Thailand geen visum nodig.

Als men langer wil blijven is er wèl een visum nodig: kosten 30 Euro per inreis, 60 dagen geldig. Een visum met één inreis kan lokaal met dertig dagen verlengd worden. Visa voor twee en drie inreizen zijn per inreis 60 dagen geldig, na twee maanden moet men even naar de grens om opnieuw binnen te komen. Maximum verblijf een half jaar.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 23:34

[LZP] > [BI]