Alaska en BC ervaringen gevraagd Wie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spikers

Alaska en BC ervaringen gevraagd Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 12:48

Wij gaan over 7 weken naar Alaska en British Columbia, zijn er mensen die hier wel eens zijn geweest, zelf zijn we al een keer in BC geweest maar nog niet alles gezien.
Vooral de Alaska ervaringen zijn belangrijk en wie kan mij wat vertellen over deze staat, maakt niet uit wat je ervaringen of tips zijn, zou het zeer op prijs stellen.
Ook mensen die in British Columbia zijn geweest mogen reageren, altijd leuk om te horen wat jij gezien en meegemaakt hebt.

Ons programma is landen in Vancouver dan de Ferrie naar Vancouver Island, naar Port Hardy in het noorden rijden en daar de Ferrie nemen die door de fjorden naar Prince Rupert gaat, dit is allemaal al geregeld, van daaruit gaan we door naar Alaska en dan zien we nog wel.
Dus hebben we nog wat leuke ideen en tips nodig.

Spikers

Re: Alaska en BC ervaringen gevraagd Wie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 08:03

Is er niemand die hier wat over kan vertellen ?

Kobus17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:42

Hai,
Wij zijn in 2004 met een Cruise in/ langs Alaska geweest/ gevaren. We waren natuurlijk afhankelijk van, waar we van de boot mochten, we zijn o.a. in Skagway, Juneau ( waar we ge-whalewatched Clown hebben, hoop dat je dan een beetje ruig weer hebt dat vinden de bultrugwalvissen fijn ( werd of verteld)) wij hadden dus dat weer Haha! , en hebben Orka's ( in vogelvlucht gezien), en bultrugwalvis met jong, die heel mooi vlak voor onze boot een flinke duik ging maken waardoor de staartvin helemaal uit het water kwam, ook nog een eiland vol met walrussen gezien, en een school dolfijnen.
En in Ketchikan hebben we een rondvlucht met een watervliegtuig gemaakt langs/ over de Misty Fjords, was geweldig om nooit te vergeten, zeker omdat ik dus niet goed tegen de turbulentie van zo'n klein vliegtuigje kon Clown , maar het uitzicht was super.
Ik vond de stadjes / stad waar we aanmeerde voornamelijk gericht op toeristen. Bijv. Skagway, had 2 straten wat alleen maar souvenir winkel was, en that was it. Ketchikan was dan wel een stuk groter en gezelliger , maar daar hebben we niet zo heel veel van gezien aangezien de boot maar 5 uur bleef liggen en wij dus 4 uur (rond) gevlogen hebben. Heb toen wel nog een sweater met Alaska gekocht, als herinnering Cool .
Wij willen zeker nog een keer terug, maar dan een rondreis met de auto doen, want wat we toen gezien hadden, was maar een heel klein stukje van Alaska.We willen dan veel noordelijker.
Het onderste deel van Alaska is regenwoud, wisten wij ook niet, vandaar dat het weer niet was om naar huis te schrijven ( 6 van de 8 dagen regen, alleen de 1e dag, vetrek uit Vancouver en de laatste dag aankomst in Vancouver , mooi weer gehad),. maar we zaten dan ook in September.
Daarvoorafgaand, hebben we 3 weken lang een rondreis in Canada gedaan wat echt helemaal geweldig was. We wisten van te voren waar we moesten zijn, dat vond ik toen wel lekker, nu zou ik het waarschijnlijk anders aanpakken. We zijn ook op Vancouver Island geweest, bij de Butterfly gardens en de Butchgart Gardens, dat laatste vonden we een enorme tegenvaller, kostte toen 21,- can.doller p.p. en het was GIGANTISCH druk, we zijn echt in snelwandeltempo doorheen gecrossed, Voorzover dat dat ging. Dat zou ik niet aanraden om te doen.
Oja 1 tip, als je van de ferry komt vanuit Vancouver, ga dan niet als een idioot mee in de snelheid van het verkeer, want net over de heuvel, staan vaak de Mounties met een lasergun , wij hadden geluk , want ik bleef achter een ' slak' hangen, maar er stonden zeker 15 auto's langs de kant die allemaal gepakt waren Haha! .
Port Hardy en Prince Rupert zover zijn we niet gekomen.
Het is een heel verhaal geworden, en ik hoop dat je er wat aan hebt.
En veel plezier! Maar dat zal vast wel lukken

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:48

Leuk verhaal zeg ik ga er zeker wat van mee pakken.
Vooral Whalewatching, hebben we al eens gedaan op Vancouver Island maar toen alleen Orka's gezien wil ook eens andere walvissen zien.
Bedankt voor je verhaal.