naar turkeye op vakantie, waar op letten ivm drugssmokkel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

naar turkeye op vakantie, waar op letten ivm drugssmokkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 15:07

ik ga binnenkort samen met een vriendin naar turkeye op vakantie. nu werd ik gister gewaarschuwd dat ik moet oppassen dat ze geen drugs in mijn koffer of sporttas stoppen. wie heeft er tips?

Aeris

Re: naar turkeye op vakantie, waar op letten ivm drugssmokkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:08

Je koffer zelf inpakken en zelf volledig afsluiten.
Zo ben je zeker dat niemand anders er iets in kan stoppen Lachen

ikke24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:10

lonneke schreef:
ik ga binnenkort samen met een vriendin naar turkeye op vakantie. nu werd ik gister gewaarschuwd dat ik moet oppassen dat ze geen drugs in mijn koffer of sporttas stoppen. wie heeft er tips?

Je kan je koffer laten plastificeren op het vliegveld. dit moet je wel extra betalen!
Maar naar turkije is er niet zo'n grote drugssmokkel volgens mij. ik ben 2 jaar geleden daar geweest en had nog niet eens een slot op mijn koffer.

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:31

Ach, niks aan de hand. Laat je niet bang maken. Zolang jij je koffer zelf afgeeft bij het inchecken en niets van anderen aanneemt is alles prima. Turkije is echt niet zo'n achterlijk land meer hoor. En ze hebben daar trouwens meer en goedkopere drugs dan hier, dus waarom zou iemand het daarheen moeten smokkelen?

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:14

Juist terug dan fitch, als het daar goedkoper is Knipoog!

Nee maar inderdaad maak je niet druk. Ik zorg gewoon dat ik mijn koffer zelf aflever en niet onbewaakt laat staan en een slot is evt wel verstandig! Maak je niet druk!

Ik TEM ff, moet denk ik bij internationaal

Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:16

Bij het inchecken vragen ze ook standaard of je je koffer zelf hebt ingepakt, of er niemand meer bij je koffer kon nadat je ingepakt had en of je hem niet ergens onbeheerd hebt achtergelaten. Als jij je koffer inpakt, heb afsluit, op slot doet en op het vliegveld niet meer onbeheerd achterlaat, zowel op de heen- als terugweg, is er niets aan de hand Lachen

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:39

Turkije is niet zo erg met drugssmokkel... Wil je echt het zekere voor het onzekere kun je hem laten sealen. Maar ik zou gewoon goed op je koffer passen, zodat niemand er meer bij kan Knipoog

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 23:27

LZP->BI

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:40

Ik ben vorig jaar naar Turkije geweest en toen hebben ze niet aan mij gevraagd of dat ik de koffer zelf heb ingepakt etc hoor... Agh ik heb een goed slot op me koffer en zie het dit jaar ook niet zo zwaar eigenlijk Lachen

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:44

Waarom zouden ze spullen in jouw koffer stoppen?

Jij pakt toch je eigen koffer in, geeft deze zelf af bij de douane? Dan kan er toch niemand iets in je koffer stoppen?

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:44

Wat ik op mijn sporttas vaak doe (golftas)
zijn tairaps (of hoe schrijf je dat) vast maken. Dus op alle ritsen. Op het moment dat het eraf is, kun je zien dat iemand er wat in gedaan heeft!

Heel eng om te zeggen, maar wij zijn vorig jaar naar Afrika geweest. Mijn vriend is fanatiek duiker. Had alles in zijn koffer gedaan. Netjes op slot, cijferslot + sleutelslot zit op die koffer.
We vlogen van Amsterdag-Frankfurt- Johannensburg- Hoedspruit.
Aangekomen in Hoedspruit in de lodge, maakte hij zijn koffer open en zat er een brief in vanuit Frankfurt.
Ze vertrouwden iets uit zijn koffer niet, een duikonderdeel. En hebben toen dus toch zijn koffer open gekregen.
Onderdanks het dubbele slot!!!!!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 09:47

Koffer op slot kan je doen, maar waarom? Punt is dat als de douane iets wil zien in je koffer ze de boel open maken, slot of niet.

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 13:30

Bovenstaande klopt inderdaad!
Als ze het niet vertrouwen gaat hij echt open!

Maar op het vliegveld kan je voor je zelf wel alles op slot doen, want als je even niet op let en ze stoppen er wat in, ben je wel het zaadje!

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-07 18:33

Ik ga ook naar turkije, volg het even. Goede tips zijn altijd handig Knipoog. Zelf doe ik een slotje en tairips....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 10:24

heb gister een twwedehands samsonite koffer gekocht, alleen de sleuteltjes misten, dus vandaag zon band met cijferslot gekocht. hoop dat dit voldoende is dat ze niets uit mijn koffer halen op de luchthaven of erin stoppen.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:36

Ik zou me niet al te druk maken als ik jou was en zo'n band, die schuif je er zo af...als je echt prettiger wilt voelen tijdens je reis, dan zou ik mn koffer laten sealen op heen en terugreis.
Neem nooit iets van iemand aan, al staat die met zn handen vol en vraagt of je even iets voor m vast kan houden..neem ook geen spullen voor een andere reiziger met je mee omdat die plaatsgebrek zou hebben oid.
Ik ga al jaren naar Turkije en heb nog nooit gehoord dat het van daar uit de kansen groot zijn. Ok, eens moet de eerste keer zijn, maar in Turkije gepakt worden voor die zooi, gok dat ze dat risico nietw illen nemen.

Ennuh, fijne vakantie Lachen

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 11:40

*Tamara* schreef:
Bij het inchecken vragen ze ook standaard of je je koffer zelf hebt ingepakt, of er niemand meer bij je koffer kon nadat je ingepakt had en of je hem niet ergens onbeheerd hebt achtergelaten. Als jij je koffer inpakt, heb afsluit, op slot doet en op het vliegveld niet meer onbeheerd achterlaat, zowel op de heen- als terugweg, is er niets aan de hand Lachen

Nog nooit meegemaakt dat ze dat vroegen,
ben er al 7 keer geweesd inmiddels.

Gewoon beetje op je spullen letten,
en tja idd niet open laten staan.
Moet zeggen dat ik daar nooit iets vreemds heb meegemaakt qua drugs ofzo.
Wij deden alleen de koffer goed dicht, met een slotje omdat er nogal eens gegooid mee word.
en dan zo een band erom, met kleurtjes puur voor herkenning.

Wat we alleen wel een keer hebben gehad, is dat me moeder elektrische tandenborstel aan ging in dr beautycase, en wij die onmiddelijk open moesten maken.
Had een bom kunnen zijn ofzo.
Maar ze vroegen het heel netjes, pakten hem niet zomaar uit je handen, en sloopten hem ook niet open ofzo

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-07 13:45

Kimberley77 schreef:
Ik zou me niet al te druk maken als ik jou was en zo'n band, die schuif je er zo af...als je echt prettiger wilt voelen tijdens je reis, dan zou ik mn koffer laten sealen op heen en terugreis.
Neem nooit iets van iemand aan, al staat die met zn handen vol en vraagt of je even iets voor m vast kan houden..neem ook geen spullen voor een andere reiziger met je mee omdat die plaatsgebrek zou hebben oid.
Ik ga al jaren naar Turkije en heb nog nooit gehoord dat het van daar uit de kansen groot zijn. Ok, eens moet de eerste keer zijn, maar in Turkije gepakt worden voor die zooi, gok dat ze dat risico nietw illen nemen.

Ennuh, fijne vakantie Lachen

maar die band gaat toch door je handvat heen, die kan er dus niet af.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-07 00:18

*Plof, mn kwartje valt* , haha..ja, ach het is wat extra bescherming, kost ze wat extra moeite om die band open te snijden. Maar je weet wel 1 ding, stel dat de band er op de terugweg af ligt weg is of wat dan ook, dat er dan wat mis kanz ijn, loop dan ook niet door de douane heen eer je je zelf alles hebt gecontroleerd..of is dat juist niet slim, juist dan meteen naar de douane lopen en melden dat je koffer is opengemaakt nadat je hem hebt afgeleverd in Turkije, of zij willen kijken of er wat gaande is?
Gut, dilemma..ik denk dat ik toch voor het laatste zou gaan, overal hangen camera's en als zij later zullen terugzien dat jij je koffer hebt staan checken is dat ook wat vraagoproepend denk ik.

Afijn, maak je niet gek met mijn hersenspinsel, ik weet zeker dat je een topvakantie zult hebben, zonderz orgen, heerlijk hoor, ik wiiiiil oooohooook. Enjoy!