op vakantie, haargel e.d??

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 14:53

ik wil binnenkort samen met een vriendin op vakantie. maar een poosje geleden zag op de tv dat je dan je shampoo en haargel e.d niet mee mag nemen in het vliegtuig, wegens die nepbom van haargel toen. weet iemand wat je precies mee mag nemen aan toiletartikelen in het vliegtuig?

Jolien_x
Berichten: 2416
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Lievelde

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:56

Ik geloof dat het wel mag, maar een kleine hoeveelheid! dus geen grote bussen, maar kleine tubetjes!

Weet het niet zeker!
Succes.

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 14:58

ga zo naar het kruitvat. mss dat ze het daar weten?

Aeris

Berichten: 1732
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: BE

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 14:59

In het vliegtuig zelf (handbagage):
- tubes/flesjes van max 100ml
- max totaal 1l
- alles moet in een doorzichtig en afgesloten plastic zakje zitten

Groetjes

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:02

Je mag alles meenemen, alleen moet je het dan wel in je koffer doen. Maar je hebt ook geen shampoo en douchegel etc. nodig in je handbagage lijkt me Clown

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:03

Naima heeft helemaal gelijk! Ik ben pas nog met het vliegtuig geweest.

Maar wat moet je met haargel en shampoo in je handbagage Tong uitsteken

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-07 15:04

ohhhhhhhhhhhhh gaat het alleen om handbagage. ik dacht dat het uberhaupt niet in de koffer mocht. maar als het alleen om handbagage gaat dan is het geen probleem want ik stop toch alles in mijn koffer.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:14

Haha oke! Ja het gaat idd alleen om de handbagage! Pas ook op met dingen als Labello enzo. Kunnen ze ook wel moeilijk over doen.

Steef_Star
Berichten: 349
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Krimpen

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 15:17

Inderdaad Paulusjuh, mijn vaseline (die grotendeels leeg was) is ook ingenomen.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 16:16

Hm, ik had mijn Labello in m'n zak en die hebben ze geeneens gezien.

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:04

Ik ken iemand en die had een mes mee in zijn handbagage dus je kan het altijd proberen Haha!

daantjuhhh

Berichten: 26995
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:11

Hmmm.. misschien had je van je 2 topics een kunnen maken?
Het gaat om het zelfde onderwerp, namelijk je vakantie en hoe en wat je mee moet nemen!

On topic, laatst ging een vriendin naar Thailand en ze hebben der handbagage niet eens gecheckt..

En ontopic over je andere topic, zo lang je zelf je koffer dichtpakt en netjes aflevert, niks van anderen aanneemd, hoef je je geen zorgen te maken!

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:21

Je mag in je handbagage niet meer dan 100ml meenemen van iets vloeibaars, zoals deo of water of shampoo enzo. Maar als je die spullen gewoon in je koffer stopt, is er niets aan de hand. Het gaat er vooral om dat je in het vliegtuig zelf geen bom kunt fabriceren en als jij dat soort spullen in je koffer hebt zitten, kun je er toch niet bij dus dat is niet erg. Water mag sowieso niet mee, ook geen flesjes die nog dicht zitten die je op het vliegveld hebt gekocht. Daar kreeg de vriendin van mijn moeder toen last mee, ondanks dat dat ding nog zichtbaar dicht zat. Zorg dat je je deo ook in je koffer stopt enzo. Labello is in principe geen probleem want minder dan 100ml. En geen scherpe dingen als nagelvijlen in je handbagage, maar dat spreekt voor zich Lachen

furious schreef:
Ik ken iemand en die had een mes mee in zijn handbagage dus je kan het altijd proberen Haha!


Waarom zou je dat willen proberen Verward Ze zijn echt een stuk strenger tegenwoordig, soms wordt je handbagage nog een keer door de scan gehaald bij de gate. En wat moet je met een mes in je handbagage? Sorry maar vind het een beetje een rare reactie...

Luuz

Berichten: 1959
Geregistreerd: 26-07-05

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:29

Ook geen batterijen voor camera's e.d. in je handbagage meenemen!

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:40

*Tamara* schreef:
furious schreef:
Ik ken iemand en die had een mes mee in zijn handbagage dus je kan het altijd proberen Haha!


Waarom zou je dat willen proberen Verward Ze zijn echt een stuk strenger tegenwoordig, soms wordt je handbagage nog een keer door de scan gehaald bij de gate. En wat moet je met een mes in je handbagage? Sorry maar vind het een beetje een rare reactie...



Het was meer een grapje! en er kan altijd iets in je tas zitten waar je je niet bewust van bent.
En ik bepaal zelf wel of ik een bericht plaats of niet dat hoef jij mij niet te vertellen.

Tamara

Berichten: 10449
Geregistreerd: 20-07-01

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 17:42

furious schreef:
*Tamara* schreef:
Waarom zou je dat willen proberen Verward Ze zijn echt een stuk strenger tegenwoordig, soms wordt je handbagage nog een keer door de scan gehaald bij de gate. En wat moet je met een mes in je handbagage? Sorry maar vind het een beetje een rare reactie...



Het was meer een grapje! en er kan altijd iets in je tas zitten waar je je niet bewust van bent.
En ik bepaal zelf wel of ik een bericht plaats of niet dat hoef jij mij niet te vertellen.


Nou zo kwam het niet echt op mij over Knipoog En ik ga je heus niet vertellen wat je wel of niet mag plaatsen hoor, alleen ik reageer er wel op Haha!

Maar nu weer ontopic Knipoog

Kan altijd wat in je tas zitten ja, zo werd in Londen bij de check mijn deo eruit gevist, die had nl. 150ml, was ik allang weer vergeten dat die erin zat Clown Maar daar zijn ze helemaal streng, moet je ook je schoenen uit enzo Nagelbijten / Gniffelen

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:41

*Tamara* schreef:
Kan altijd wat in je tas zitten ja, zo werd in Londen bij de check mijn deo eruit gevist, die had nl. 150ml, was ik allang weer vergeten dat die erin zat Clown Maar daar zijn ze helemaal streng, moet je ook je schoenen uit enzo Nagelbijten / Gniffelen

He gatsie,, je zal maar stinkvoeten hebben, tenenkaas, vliezen tussen je tenen of je teen nagels niet geknipt hebben

Anoniem

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 19:59

ik vlieg over 2 weken ook weer eens naar Londen.
Mijn ma is net terug uit Londen, en zij had ook alleen handbagage mee,je kunt wel na het inchecken nog een flesje water kopen en dat meenemen het vliegtuig in.
(dus NA de douane).
Omdat het dus gaat om producten waar iemand iets in gestopt kan hebben,chemicalieën enzo..en als jij je water na de douane koopt en meeneemt het vliegtuig in,zit er niks in want dan koop je het ter plekke.

Saskiaatje

Berichten: 11435
Geregistreerd: 28-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:09

Anoniem schreef:
ik vlieg over 2 weken ook weer eens naar Londen.
Mijn ma is net terug uit Londen, en zij had ook alleen handbagage mee,je kunt wel na het inchecken nog een flesje water kopen en dat meenemen het vliegtuig in.
(dus NA de douane).
Omdat het dus gaat om producten waar iemand iets in gestopt kan hebben,chemicalieën enzo..en als jij je water na de douane koopt en meeneemt het vliegtuig in,zit er niks in want dan koop je het ter plekke.


Bij het inchecken voor het vliegtuig word je ook gecontroleerd op water. Wat wij doen is een leeg flesje meenemen en dat in de wc's tussen de incheckbalie en het vliegtuig in vullen.

Werkt prima.

Anoniem

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:25

ja dat kan ook,maar is dan toch hetzelfde principe als wat ik voorstelde>?
Dat je wat te drinken kan kopen in een winkel NA de douane,dus als je al gechecked bent?

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:41

lonneke schreef:
ga zo naar het kruitvat. mss dat ze het daar weten?


In het kruidvat.
HAHA reken daar maar niet op. Ga ik maandag naar de winkel. is de fa pink paradise deo op. Ik vragen: Komt die nog terug binnen.
-> NEE, we gaan die niet meer verkopen. Ze doet zelf navraag bij haar collega.

Koop ik andere deo. Ben ik daar niet tevreden van.
Ga ik terug om andere te kopen.

Wat zie ik weer mooi aangevuld staan? De fa pink paradise.

Farouche

Berichten: 10385
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Noord-Holland

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:45

Je kunt ook de servicelijn van KLM bellen, die kunnen je er alles over vertellen ; )

Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:48

Ik werd naar Londen en terug nauwelijks ergens op gecontroleerd. Op de terugweg was leuke jongen van onze leeftijd die wilde wel dat ik mn patatje door dat rontgen ding heen deed haha

furious

Berichten: 7117
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:50


Yellowcab
Berichten: 2863
Geregistreerd: 16-01-06

Re: op vakantie, haargel e.d??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 20:51

Luuz schreef:
Ook geen batterijen voor camera's e.d. in je handbagage meenemen!


Ik had dr nog een paar los in mn tas dus ik zei tegen die jongen die controleerde moeten ze weg? Hij: nee hoor, tenzij je dr vanaf wil dan wil k ze best voor je weggooien haha mja iig hij deed dr niet moeilijk over.