Rusland - do's & don'ts [gastgezin]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Artemide

Rusland - do's & don'ts [gastgezin]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 14:31

Zijn er hier al dan niet ervaren Ruslandreizigers?

In juli ga ik een maand op zomercursus in Petrozavodsk [karelia] in Rusland. Ik studeer Russisch, dus ik weet al wel iets af van het land, maar ik ga een maand bij een gastgezin leven & dat is toch net iets anders dan in een hotel.
Dus alle tips over 'het leven in een Russisch gezin' & dingen waar ik rekening mee moet houden zijn heel erg welkom.
Als iemand al in de omgeving van Petrozavodsk is geweest en eventueel tips heeft voor bezienswaardigheden; die zijn ook heel erg welkom.

Alvast bedankt!

Hermelijn

Re: Rusland - do's & don'ts [gastgezin]

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 13:17

Rekening houden met toch een cultuurshock Knipoog En vooral oppassen met zigeuners / bedelaars op straat, die zijn net wat meer pushy dan hier in het westen. Echt uitkijken bij oversteekplaatsen, het is mij gebeurt in St. Petersburg dat we bij een zebrapad stilstonden en een groep zigeuners ons probeerden te beroven.

Verder is Rusland gewoon geweldig mooi!

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-07 23:26

Bedankt voor je reactie!
Heb je misschien ook een idee van welk 'typisch' gerecht je lekker vond? Ik ben niet zo'n heel moeilijke eter, maar op vlak van vlees toch niet ene van de gemakkelijksten, vandaar. Ik zal me wel aanpassen, maar toch, sommige dingen wil ik gewoon echt niet eten..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-07 23:29

Ik wil dit even volgen
stipje !
ben benieuwt naar de reacties

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 02:07

Artemide schreef:
Bedankt voor je reactie!
Heb je misschien ook een idee van welk 'typisch' gerecht je lekker vond? Ik ben niet zo'n heel moeilijke eter, maar op vlak van vlees toch niet ene van de gemakkelijksten, vandaar. Ik zal me wel aanpassen, maar toch, sommige dingen wil ik gewoon echt niet eten..

Nou, we hebben natuurlijk börsjt gegeten, dat was apart maar ook best lekker! Verder... Mja, ik zat in een hotel, maar wat me echt opviel is dat ze heel veel hergebruikten. Als we bv. frieten hadden gehad bij het diner, zaten die ook bij het ontbijtbuffet. Weet niet hoe het in een Russisch gezin is, maar kan me voorstellen dat daar dezelfde principes gelden.

Oh, en nog een tip: ga naar een typisch Russische markt! Heel gaaf om te zien wat voor etenswaar e.d. ze daar verkopen!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-07 21:23

Zijn er niet meer mensen geweest?

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-07 12:45

Ik ben niet in het land geweest maar wel in een aantal gastgezinnen in het buitenland.

Zou je aanraden om iets Nederlands mee te nemen als cadeau. Vinden ze echt super leuk! Ik had destijds een munt gekocht van mijn woonplaats in zo'n doosje. Ook klompen (of kleine klompjes), tulpen of andere dingen die je hier bij de plaatselijke VV kunt kopen vallen erg in de smaak.

En in sommige landen vinden ze het leuk om foto's van thuis te zien.

Voor tips over rusland zou ik eens kijken bij organisaties die rondreizen in de landen aanbieden. Daar staan vaak heel veel tips over het betreffende land (en wat je wel/niet moet doen). Denk aan shoestring, fox,summum etc Verder een goede reisgids (bv lonely planet).

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 17:27

Dankjewel allemaal!
Ik ga zeker foto's meenemen van mijn familie, dorp, vriend enzo, 'k denk dat dat wel is leuk is voor de mensen waarbij ik terecht ga komen. Ik blijf er tenslotte een maand.
En bedankt voor je tips over de kadootjes, alleen kom ik van België Knipoog. Ik zat te denken aan chocolade/pralinen en naar het schijnt houden de Russen erg van Belgisch trappistenbier, alleen is dat helaas moeilijk om mee te nemen.

Verder nog mensen die er geweest zijn? Of mensen die Russische familie hebben ofzo?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 09:28

Artemide schreef:
En bedankt voor je tips over de kadootjes, alleen kom ik van België Knipoog. Ik zat te denken aan chocolade/pralinen en naar het schijnt houden de Russen erg van Belgisch trappistenbier, alleen is dat helaas moeilijk om mee te nemen.

Belgisch:
-Chocolade/Pralines ZEKER meenemen (leonidas, én zeevruchten)
-Jenever Haha! (vinden ze daar wrsch net limonade, met al die sterke drank die ze daar gewoon zijn)
-Brusselse wafels
-CD van de betere belgische muziek?
-Flesje Duvel
-Koekjes van Jules De Strooper
-........

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 19:22

Wat wij aan de Japanners geven:

Bier
chocolade, pralines
speculaas