Afrika, waar, wanneer en hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kerstkrans

Afrika, waar, wanneer en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-07 17:56

ik wil over een tijdje eens een leuke reis naar afrika maken.

graag wil ik wat van de cultuur zien, en natuurlijk het dierlijk schoon wat er rondloopt.
een dagje strand ook mooi meegenomen.

ik weet alleen echt niet hoe zo'n verre reis geboekt moet worden, en daarom vraag ik jullie hulp!

graag zou ik mooie bestemmingen willen weten (bijv kaapstad?)
waar je een goede vlucht kan boeken (kosten?)
wat moet je meenemen, en regelen vooraf?

brandt maar los!

danielle1981

Re: Afrika, waar, wanneer en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:16

Ik wil zelf in de toekomst ook een keer zo'n verre reis gaan maken. Ik denk dat ik dan een soort van geheel verzorgde rondreis ga doen. Kennissen van me hebben dit ook gedaan. Op die manier zie je plekken waar je zelf niet zo snel zou komen misschien in zo'n korte tijd. En tenslotte kun je er dan voor kiezen om de laatste dagen nog bij te tanken op het strand. Ik zou als ik jou was gewoon een aantal reisgidsen halen bij het reisbureau en je goed laten informeren.

Artemide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 14:40

Ik ben met mijn ouders naar Zuid-Afrika geweest. Aangezien zij het meeste hebben geregeld kan ik er zelf niet zo heel veel over zeggen, maar als je vragen hebt ofzo..
Zelf zijn we toen eerst vanuit België naar Londen gevlogen & van daar vervolgens naar Johannesburg, met British Airways. Vandaar zijn we toen naar Bloemfontein gereden. Als je zou vliegen op Johannesburg, informeer je dan goed en zorg dat je zeker een hotel hebt, al dan niet in de stad, want het is blijkbaar wel een redelijk 'gevaarlijke' stad [bepaalde wijken, we zijn er niet gebleven, dus hebben zelf niets ondervonden]. We hebben toen zelf met een auto en een gids rondgereden [mijn ouders kennen iemand in Zuid-Afrika en die had dat geregeld].
Toen we teruggingen zijn we vanop Kaapstad naar Londen gevlogen, met South-African Airlines; ten zeerste aan te raden, we zaten in economy, maar zeer mooi uitgerust vliegtuig & ongelooflijk vriendelijk! Dan van Londen weer terug naar België. Het zou kunnen dat men in nederland rechtsreeks naar S-A vliegt, maar toen was dat in België niet zo.
Zeker ook naar de dokter gaan om je te informeren over inentingen [verschilt nogal van gebied tot gebied] en waarschijnlijk zul je, als je een wildpark gaat bezoeken, ook een 'malariakuur' moeten volgen. Da's elke dag een pilletje slikken dan.
Wil je alleen naar Zuid-Afrika, of ook nog naar andere Afrikaanse landen?
Als je nog tips wil over bezienswaardigheden e.d. moet je het maar zeggen, dan post ik ze hier Lachen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:47

Reisbureaus bieden complete reizen aan naar verschillende delen in Afrika en kunnen je ook informeren over de prijzen, beste tijd van het jaar om te gaan (ivm regenseizoen) etc.

Als je daar geen zin in hebt kan je ook gewoon een ticket boeken en ter plaatse het eea regelen, maar dat zou ik niet doen als je geen ervaring hiermee hebt (Afrika is echt heel anders dan Europa!!)

Afhankelijk van de plek die je gaat bezoeken heb je inentingen nodig en malariapillen. Dit kan je terug vinden op de website van de travelclinic.

Zelf gaan wij in de zomer naar Kenya, ik heb daar als kind gewoond en heb alleen mijn ticket hier gekocht, de rest heb ik lokaal geregeld. Onze reis (3 weken waarvan 2 weken hotel, 1 week safari met prive chauffeur) kost ons p.p. rond de EUR 2500

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 19:02