Ik ben met mijn ouders naar Zuid-Afrika geweest. Aangezien zij het meeste hebben geregeld kan ik er zelf niet zo heel veel over zeggen, maar als je vragen hebt ofzo..
Zelf zijn we toen eerst vanuit België naar Londen gevlogen & van daar vervolgens naar Johannesburg, met British Airways. Vandaar zijn we toen naar Bloemfontein gereden. Als je zou vliegen op Johannesburg, informeer je dan goed en zorg dat je zeker een hotel hebt, al dan niet in de stad, want het is blijkbaar wel een redelijk 'gevaarlijke' stad [bepaalde wijken, we zijn er niet gebleven, dus hebben zelf niets ondervonden]. We hebben toen zelf met een auto en een gids rondgereden [mijn ouders kennen iemand in Zuid-Afrika en die had dat geregeld].
Toen we teruggingen zijn we vanop Kaapstad naar Londen gevlogen, met South-African Airlines; ten zeerste aan te raden, we zaten in economy, maar zeer mooi uitgerust vliegtuig & ongelooflijk vriendelijk! Dan van Londen weer terug naar België. Het zou kunnen dat men in nederland rechtsreeks naar S-A vliegt, maar toen was dat in België niet zo.
Zeker ook naar de dokter gaan om je te informeren over inentingen [verschilt nogal van gebied tot gebied] en waarschijnlijk zul je, als je een wildpark gaat bezoeken, ook een 'malariakuur' moeten volgen. Da's elke dag een pilletje slikken dan.
Wil je alleen naar Zuid-Afrika, of ook nog naar andere Afrikaanse landen?
Als je nog tips wil over bezienswaardigheden e.d. moet je het maar zeggen, dan post ik ze hier
.