Verhuizen naar de VS

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samir

Verhuizen naar de VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-07 17:27

Hallo bokkers! Lachen

Ik en een vriendin zijn plannen aan het maken om te verhuizen naar de VS.
Nou vroeg ik me af, of er hier ook mensen zijn die een mening (of tips of iets Knipoog) voor ons? We weten nog niet precies waar heen, maar het word waarschijnlijk NY.
Iemand ervaringen met de VS?? Misschien zelfs mensen die zelf ook de stap hebben genomen om naar de VS te verhuizen?

Ik hoor graag wat,

Gr. Samir

Samir

Re: Verhuizen naar de VS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-07 12:38

Niemand ooit in de VS geweest? Lachen

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 19:14

--> BI

Daanntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:24

Leuk idee!! Haha!
Ik ben er nooit geweest, maar ik ken iemand die er ook heen gaat. Lijkt me wel erg leuk.
Succes ermee Knipoog

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:57

Ik heb 3 jaar in Amerika gewoond, mijn vader werkte toendertijd voor de luchtmacht en kon voor 3 jaar naar de VS gaan. Ik was toen 16, zat in de vierde van het gym maar was nog nooit verder geweest dan Duitsland. Ik had er wel zin in.
De enige tip die ik je wil meegeven: bedenk van te voren goed wat je wilt gaan doen in NY. Werken? Zoek via het consulaat eerst goed uit in welke sectoren en in welke staten/steden je heel snel een baan kunt vinden en vraag alle informatie op met betrekking tot je greencard en je visum. Misschien heb je dat al gedaan maar als je daar zit en je moet alles nog aanvragen, kan het lang duren. Ik heb toendertijd (was in 1992) ook een greencard aangevraagd om een baantje te zoeken, het duurde bijna een jaar voor ik hem had, maar toen zat ik al midden in mijn afstudeerfase van de universiteit en had al geen tijd meer voor een bijbaantje en zou redelijk snel daarna weer terug gaan naar NL.
Als je kennissen hebt in de VS, vraag bij hen ook zoveel mogelijk informatie op over banen en woningen.
Heel veel succes!

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:00

Ben je er al eens op vakantie o.i.d. geweest?

Strawberry_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 18:12

Ik kom uit Amerika Ja Ik heb er maar 5 jaar gewoond (van 0 tot 5 jaar). NY is groot, soms wat té. Wat Karijn al zegt: Zorg dat je dingen voor elkaar hebt. Ik zou van te voren opzoek gaan naar een huis (appartement of wat dan ook) en baantje etc. Het gaat niet allemaal even soepel. Je kan ook bijv. eerst in de vakantie er heen gaan en later pas beslissen of je er echt wil wonen en een huis gaan zoeken. Knipoog

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:00

Ik ben vroeger ontzettend vaak naar Amerika geweest (woonde toen op Curacao).. Heel vaak naar Miami, wel eens naar New York en ook wel eens naar LA (maar,goed. Dat lag uit de buurt, dus daar gingen we niet zo heel vaak naar toe. Maar toch wel redelijk). Ook wel eens gewoon naar de andere delen, maar hoofdzakelijk deze. Ja

En inderdaad, van vooraf een huis en een baan gaan zoeken. Anders gaan ze daar behoorlijk moeilijk doen, krijg je een hoop problemen mee als je dat niet klaar hebt. Ook moet je even weten dat ze in Amerika (meestal) maar 2 weken per jaar vrij krijgen, heel veel mensen knappen daar op af. Maar even ter informatie (mocht je het nog niet weten). En inderdaad, zoals ze hier boven zei: Eerst even op vakantie gaan en kijken of dit echt is wat je wil Lachen

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-07 14:07

Bedankt voor jullie reacties! Lachen

Heb er wat aan gehad. Knipoog

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 19:33

Wij zouden ook graag willen emigreren naar de USA.
Misschien in de toekomst ! Eens kijken wat hier allemaal bij komt kijken Ziek

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:21

Ik heb ook familie in Amerika wonen, New york (Manhattan) om precies te zijn. Ik zou het te gek vinden om te werken en wonen in US. Ik heb daarom ook een Engelstalige opleiding gekozen Knipoog. Het is wel hectisch daar, werken is wat zwaarder dan hier in Nederland, maar ik ben altijd een Workaholic geweest, moet geen probleem zijn Lachen

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:27

Youko schreef:
Ik heb ook familie in Amerika wonen, New york (Manhattan) om precies te zijn. Ik zou het te gek vinden om te werken en wonen in US. Ik heb daarom ook een Engelstalige opleiding gekozen Knipoog. Het is wel hectisch daar, werken is wat zwaarder dan hier in Nederland, maar ik ben altijd een Workaholic geweest, moet geen probleem zijn Lachen

Ben in NY geweest, maar dat trekt me totaal niet.
Geef mij Californië maar Knipoog Haha!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 22:23

Ja, altijd een lekker zonnetje daar Haha!. Geweldig, heel de jaar zomer en een bruin kleurtje Tong uitsteken

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 10:36

Utah is ook niet verkeerd hoor, zomers lekker in de zon, 's winters op de skipistes, aan de ene kant het Salt Lake, aan de andere kant de bergen. Prachtige national parks om je heen, je bent ook zo in Nevada en California.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:35

Splash hier op Bokt woont sinds een tijdje in Amerika misschien kan zij je wel helpen.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:36

Mijn zus gaat 7-8 dit jaar naar Amerika. Maar dat wordt het grootste deel door het werk van haar amerikaanse man geregeld.