Backpack-rugtas stellen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Backpack-rugtas stellen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 16:30

Jaa, ik lees verschillende verhaaltjes op internet en heb er 2 gehanteerd maar het wil me niet goed lukken.
Ik had mn volle tas 2 keer 10 minuten op m'n rug en 's avonds in bed merkte ik dat m'n rug wel erg pijn deed.

Wie heeft hier goede tips?
Het zal ook wel veel op gevoel zijn..
Hij is volgens mij goed geladen.
Mn bergschoenen zitten onderin en aan m'n tas hangt alleen de slaapzak.
Voor de rest zitten er alleen maar kleren in.

Ik snap trouwens ook niks van die tas, wat je wel moet stellen en waar je niet aan moet komen.
Ik durf bijvoorbeeld niet aan die 'rugsteundingen' te komen.
Dalijk zit het helemaal scheef Tong uitsteken

Groetjes!

Nanke

Re: Backpack-rugtas stellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:21

Het is lastig uit te leggen hoe die moet zitten, maar hij moet in ieder geval op je heup steunen en niet aan je schouder 'hangen'. Dan krijg je idd last. Waarschijnlijk hangt je rugzak nu te laag waardoor hij niet op je heup steunt.
Probeer hem iets om hoog te halen, en dan net boven je heupbot goed aansnoeren met de heupband. Daarna kun je de schouderbanden ook weer verstellen. De rugzak moet goed tegen je rug aanzitten, dus geen ruimte tussen rug en rugzak.
Hopelijk kom je zo iets verder, ga anders even terug naar de winkel waar je hem gekocht hebt, daar kunnen ze precies laten zien hoe hij moet zitten.
Succes!

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 09:24

Zoals Nanke aangeeft: je rugzak moet op je heupen steunen en tegen je rug aangeplakt zitten. Verder is het pakken belangrijk; je moet de zware dingen onderin stoppen en de lichte dingen bovenin. Het is ook belangrijk dat je de band om je middel goed vastmaakt, zo wordt de rugzak tegen je rug gedrukt.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 13:18

Als je ff langs de winkel gaat waar je hem gekocht hebt, kunnen ze hem wel ff goed voor je instellen!
Verder heb ik geen tips eigenlijk:P Sorry Knipoog

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 20:49

Okee, bedankt al voor deze tips Lachen
Daar kom ik al een stuk mee verder want ik had hem een stuk over mijn heupbot heen zegmaar.

Ik heb de tas trouwens bij een internetshop gekocht dus naar de winkel toe gaan gaat niet Tong uitsteken

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:44

ik denk dat ze je bij een andere winkel ook best willen helpen.
deze link geeft ook onder andere informatie over het afstellen en beladen.
Zelf heb ik gemerkt dat ik vooral niet bang moet zijn om de heupband flink aan te trekken. Dat zit op die plek misschien iets minder comfortabel, maar dat is niks vergeleken met de ellende die ik mezelf dan bespaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:16

xxsweet schreef:
Daar kom ik al een stuk mee verder want ik had hem een stuk over mijn heupbot heen zegmaar.

Ik heb de tas trouwens bij een internetshop gekocht dus naar de winkel toe gaan gaat niet Tong uitsteken
Dan hoop ik dat je de juiste rugzak hebt.
Een goed rugzak kopen is namelijk best moeilijk aangezien het voor iedereen anders is welke je moet hebben. Net als met kleding hebben die dingen een bepaalde pasvorm en vaak ook nog een bepaalde maat. Ik heb echt weken gezocht voor ik een goede tas gevonden had die echt goed past maar daar kan ik nu we uren mee lopen ook met een zware bepakking.

Firedancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:53

Hoe zit het met je bepakking, weegt het niet gewoon al te veel?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-07 22:55

Hij moet inderdaad op je heup steunen en dicht tegen je rug aan zitten. Ook is het van belang dat je hetgene wat het zwaarst weegt, het dichtst tegen je rug aan hebt, dit voorkomt het achterover hellen van je tas. Mijn tas zat goed, woog 17 kilo en heb er 10 dagen mee gelopen. Nooit ergens last van gehad..

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 12:30

Kijk eens op www.hiking-site.nl misschien kan je daar wat vinden over de goede zit van je rugzak er is n.l. een bepaalde manier om hem in te pakken.

Leetjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:01

xxsweet schreef:

Gewoon naar Beversport gaan, wedden dat ze je wel even helpen?