Turkije - Oludeniz Resort

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blauw00gje

Turkije - Oludeniz Resort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:35

Ik ga in de zomervakantie op vakantie naar Turkije, om precies te zijn het Oludeniz Resort in Oludeniz Tong uitsteken
Ik ga met mijn ouders en mijn vriend. We hebben 2 aparte kamers.

Is er iemand al naartoe geweest? Hoe vond je het? Kan je er veel doen in de buurt? Kan je er paardrijden?
Het ligt volgens mij in de buurt van Fethiye. Zijn er dingen die we echt gezien moeten hebben?

Alvast bedankt!! Lachen

boemel

Re: Turkije - Oludeniz Resort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:22

Ik ben vorig jaar wel ca. 1 week in Fethiye geweest en ben ook een paar keer naar Oludeniz geweest.
De omgeving is erg mooi daar en het is er vrij rustig. (Wel tamelijk veel engelsen daar).

Wij hadden zelf de beschikking over een auto en ik weet niet zo goed waar je met georganiseerde dagtochten naar toe kan gaan.
Ik denk dat ze dagtocht naar Dalyan (modderbaden) wel aanbieden. Is wel de moeite waard.
Als je ergens een tocht ziet naar Saklikent dan dit zeker gaan proberen. Dit is een hele grote bergkloof met een rivier erdoor waar je kan lopen. Is ook echt de moeite waard

En boottochtjes kan je natuurlijk ook maken. Is ook erg leuk.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 13:35

Oké, bedankt voor de tips! Lachen
Wij huren daar denk ik weer geen auto, want de ''verkeersregels'' in Turkije worden niet zo nauw genomen Tong uitsteken

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:43

kijk even op http://www.vakantiereiswijzer.nl
daar kun je je hotel intypen en kijken naar de beoordelingen.
ook slim om te kijken voordat je een vakantie wil gaan boeken

maar jullie zitten daar wel goed hoor. 9.1 heeft dit hotel als beoordeling

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:51

Ik ben 5 jaar geleden naar Fethiye geweest, heb daar echt een super vakantie gehad, omgeving is heel mooi, stad en haven zijn prachtig, ik kan je een boottocht aanraden, is altijd heel leuk Ja Veel plezier in ieder geval, ik ga dit jaar naar Bitez, vlak bij Bodrum, ook goede verhalen over gehoord, dus heb er veel zin in Lachen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 22:18

hophop schreef:
kijk even op http://www.vakantiereiswijzer.nl
daar kun je je hotel intypen en kijken naar de beoordelingen.
ook slim om te kijken voordat je een vakantie wil gaan boeken

maar jullie zitten daar wel goed hoor. 9.1 heeft dit hotel als beoordeling

Ja hebben we ook gedaan Tong uitsteken
Of ja, smam heeft dat gedaan Tong uitsteken
Maar ik ben benieuwd of mensen van bokt daar ooit zijn geweest Tong uitsteken

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-07 22:19

Letizia schreef:
Ik ben 5 jaar geleden naar Fethiye geweest, heb daar echt een super vakantie gehad, omgeving is heel mooi, stad en haven zijn prachtig, ik kan je een boottocht aanraden, is altijd heel leuk Ja Veel plezier in ieder geval, ik ga dit jaar naar Bitez, vlak bij Bodrum, ook goede verhalen over gehoord, dus heb er veel zin in Lachen

Bodrum is ook super leuk!
Ik ben daar 2 keer in de buurt geweest (Torba) en heb het er echt naar mijn zin gehad.
Ook de stad Bodrum is leuk! Lachen
Het was wel mijn engste vakantie ooit.. Er was een aardbeving Tong uitsteken
Maar volgens mij gebeurt dat niet echt vaak dus dat was gewoon pech dat wij daar toen net zaten Tong uitsteken

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 11:02

ik ben en paar jaar geleden naar Oludeniz geweest. Bij ons was het hotel naast ons ontploft door een gasexplosie Nagelbijten / Gniffelen
Het was daar echt mooi en leuk, Oludeniz zelf was echt heel klein, maar 1 of 2 winkelstraten en veel mensen die je in de winkeltjes probeerden te krijgen waar je een beetje gek van werd maargoed..
We gingen toen ook nog naar Fethiye voor een boottocht van een dag, dat was echt heel leuk.
Hebben overal gezwommen en grotten van een paar eeuwen oud bezocht veel plezier daar Ja

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:19

Ik ga ook naar turkije maar dan is het plaastje Kusadasi !!

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 18:28

casperrr schreef:
ik ben en paar jaar geleden naar Oludeniz geweest. Bij ons was het hotel naast ons ontploft door een gasexplosie Nagelbijten / Gniffelen
Het was daar echt mooi en leuk, Oludeniz zelf was echt heel klein, maar 1 of 2 winkelstraten en veel mensen die je in de winkeltjes probeerden te krijgen waar je een beetje gek van werd maargoed..
We gingen toen ook nog naar Fethiye voor een boottocht van een dag, dat was echt heel leuk.
Hebben overal gezwommen en grotten van een paar eeuwen oud bezocht veel plezier daar Ja

Haha ja dat is minder.
Dat was vorig jaar ook in Manavgat. Maar dat was blijkbaar gewoon een aanslag Verward
Zo'n boottoch doen we ook altijd als we in Turkije zijn, dus dat doen we dit jaar denk ik ook wel weer Lachen
Erg leuk inderdaad altijd Lachen

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 18:29

Astor schreef:
Ik ga ook naar turkije maar dan is het plaastje Kusadasi !!

Daar ben ik ook geweest!
Bij Merit Sunset geloof ik dat dat heette. Maar dat kunnen we nu nergens meer vinden..
Ik zou daar zeker gaan paardrijden!! Heb ik ook gedaan, was echt super! Pling

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 18:56

Okee gaaf zeg Haha!
Hoop echt dat ik kan rijden daar (a)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-07 19:46

Ja wij hadden dat daar bij zo'n vent op straat geboekt.
De paarden waren wel een beetje mager, maar ze waren niet zo dat je er niet op ging zitten omdat ze zo zielig waren.
Natuurlijk wel heel anders dan hier maarja, je kan ook niet verwachten dat het allemaal hetzelfde is Knipoog

We gingen ook over t strand, en in de zee!! Echt super vet! Pling

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-07 22:53

Weet iemand of je hier ergens in de buurt kan paardrijden?

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-07 13:25

Nou ik ben weer terug van vakantie!
Het was echt super leuk daar!
Ölüdeniz is echt een heel leuk plaatsje.
Het is helemaal gebouwd voor toeristen en in de winter is er niks te doen. Dan zijn er misschien 2 winkeltjes open en de rest (ook de hotels) zijn gesloten.
Nu over het Ölüdeniz Resort Hotel:
Ik vond het echt super goed allemaal, het personeel was súper vriendelijk (zo vriendelijk hebben we nog nooit in Turkije meegemaakt), het eten was elke dag nog warm als we aan tafel zaten. Normaal is het soms wel koud als je het op wil eten, maar deze keer dus niet.
Er zijn 2 zwembaden, een hoofdzwembad waar alle activiteiten van het animatieteam zijn, en achter in het park een relaxpool. Daar mag je niet springen, niet duiken, niet rennen Tong uitsteken Je mag er eigenlijk niet zo veel, maar dat vonden wij juist heel fijn. Je kon er helemaal tot rust komen en je was echt uitgerust aan het eind van de dag. Het personeel, Ismail en Soner, was ook heel leuk. Dat zijn echt leuke mensen Lachen Pas wel op voor de ijsklontjes Tong uitsteken We hebben alleen de eerste paar dagen maar bij het grote zwembad gezeten en daarna elke dag bij de relaxpool of aan zee.
Dat er op internet werd gezegd dat je waterschoentjes nodig hebt is ook écht waar. Zonder die schoentjes kon je eigenlijk ook niet de zee in. Het strand op zich was wel met zand, maar als je dichter bij de zee kwam werden het grotere kiezels, en op een gegeven moment als je bijna in de zee loopt dan worden het echt stenen.
Het animatieteam was ook heel leuk. Allemaal altijd aardig en de meesten kwamen ook wel een keer een praatje maken. De activiteiten die ze hadden vond ik wel iets minder, we hebben wel ooit beter gehad. Maar dit kwam denk ik ook omdat dit niet zo'n groot resort is (ongeveer 200 kamers, vorig jaar ons resort had meer dan 600 kamers, dus dat is een heel verschil). De activiteiten die er waren, waren wel heel leuk Lachen 's Avonds hadden ze een show, of ze deden karaoke met de mensen die er waren Lachen
Als je er bent moet je ook zeker gaan paragliden! Dat is zó leuk! Echt waar, dat moet je meegemaakt hebben. Wij hadden bij Sky Sports geboekt, want dat was van een Nederlandse vrouw (Nicolette). Daar had smam meer vertrouwen in, en Nicolette heeft haar eigenlijk een beetje omgepraat, want ze wist niet zeker of ze het wel durfde. Toen we het eindelijk hadden gedaan had ze het gevoel alsof ze de hele wereld aan kon! Het was zó mooi en zo leuk. Ik vond het echt helemaal niet eng.
We hebben dus een hele leuke vakantie gehad en ik zou zeker nog een keer terug willen!

Als je twijfelt of je hier naartoe zal gaan, zeker doen dus Lachen