Ik ben met mijn ouders een weekje naar Barcelona geweest. Het was super. Daarom hier een klein verslagje.
Om half 6 ’s ochtends werd ik wakker gemaakt om op reis te gaan. Gaap…veel te vroeg. Toch maar opgestaan en met veel gegeeuw in de auto gestapt. Op naar vliegveld Niederreihn/Weze. In Duitsland want wij wonen dicht bij de grens. http://www.airport-weeze.de/
We waren wat aan de late kant want Tom-tom miep liet ons een omweg maken

Eindelijk waren we er en als laatste ingechekt. Iemand moet toch de laatste zijn

Na 2 uurtjes vliegen waren we op airport Gerona. Toen in de bus gestapt en 1u 15min reizen naar Barcelona: Station Noord. Vanuit daar een taxi naar het appartement genomen. Hier een aantal foto’s van ons appartement.
Een leuk detail is dat we met een heel krakkemikkig liftje omhoog moesten. Van hout. Een soort jaren 20 liftje

Beetje slechte foto's maar het geeft een indruk.
Keuken
Huiskamer
1e slaapkamer
we hadden nog een slaapkamer een kamer met kasten en een badkamer en hal...
Nadat we de spullen in het appartement gedropt hadden gingen we de stad bekijken. We zaten super dicht bij de Arc de Triomf.
Die zijn we onderdoor gelopen en nog even naar het park achter de Arc. Park Sitadellia. Daar stonden wat oude bebouwen die als musea waren ingericht.
Ook was er een dierenpark. Daar zijn we later de week in geweest. Helaas daar geen foto’s van.
We hebben ook nog de Sagrada Familia bezocht,

een huis van Gaudi.

Het museum van Dali.
Het picasso museum.

De ramblas.
Dat is een grote laan met verschillende leuke dingen waar je naar kan kijken zoals levende standbeelden.
En we zijn naar het Miro museum geweest en hebben ook de oude kathedraal bezocht. (alleen van buiten, ze waren aan het verbouwen.)
Ook nog de heuvel de Monjuïc bezocht. Daar was het Miro museum.
En nog naar een andere heuvel geweest en daar de kerk bezocht. Dit heb ik met mijn neef en ouders en tante gedaan. Daarvoor was ik nog naar het kantoor van mijn nicht (27 jaar) geweest. Ze heeft een architecten bureau. En heb bij hen ook heerlijk gegeten.

Mijn moeder en ik zijn trouwens voor de lol een Dolce&Cabanna ingelopen

Ook nog ‘savond naar de haven en strand geweest. En natuurlijk naar CAMP NOU. Het stadion van FC Barcelona. (Nog een veel te dure foto gekocht

Al met al was het een week om nooit te vergeten.