Trektocht op IJsland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PPPeet

Trektocht op IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-07 18:58

Halverwege Juni ga ik met nog 9 anderen van mijn manege een trektoch maken van de ene naar de andere kant van IJsland op, juist ja, IJslanders. De toch duurt 8 dagen en je rijdt 4 tot 8 uur per dag. Ik vroeg me af of er mensen zijn die ook al is zo'n toch hebben gemaakt Lachen

mexxje

Re: Trektocht op IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 19:01

Ik maak elke dag tochten op ijslanders,,.. Haha!
Nee, maar ik heb het nog nooit op IJsland gedaan maar volgens mij is dat echt adembenemend!!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 10:43

Wauw Ts! Ik heb mn ouders geprobeerd over te halen, maar die willen dat niet. Lijkt me echt onwijs gaaf, ik vind Ijsland sowiezo al een super interessant land, en dan vooral die trektocht te paard! Wij willen wel foto's zien he als je er weer bent!! Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 16:51

Volgens mij ga jij de kjoljur rail rijden Haha!

Die heb ik ook gereden in 2002.
Hele gave tocht maar ook best wel zwaar.

Zorg dat je een paar weken van te voren wat vaker in het zadel zit anders krijg je geheid zadelpijn.
Een bontje meenemen is ook geen verkeerd idee.

Als je nog vragen hebt stuur je maar een pb.

*ben wel een beetje jalours...zou graag nog een keertje willen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 18:02

Ja klopt ik ga de Kjoljur rijden! Grappig zeg dat jij die ook gedaan hebt!

Cowgirl kan jij mij dan ook iets vertellen over het reinigen van je spullen als je naar ijsland gaat? Het schijnt dat dat op een speciale manier moet ivm paardenziekes. En waar slaap je eigenlijk??

En uiteraard komen er foto's Lachen

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:27

Ik ben vorig geweest met Hesta Sport. Was een super vakantie, wil volgend erg graag weer. Ik had geen last van zadelpijn, maar was ook erg bij met de natuurwarmte baden.
Ik heb gewoon een goedkope rijbroek gekocht en mijn schoenen schoongemaakt met desinfecterend spul. Zorg wel dat je schoenen goed schoon zijn, want ze letten daar wel op. Op de kleding in de koffer heb ik geen reactie gehad.... Ooooh ik zou zo mee gaan.....

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:17

Leuk zeg deze reacties allemaal! Heb er ook echt helemaal zin in Haha!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 12:33

ik vind het altijd een beetje hypocriet; je betaalt een in mijn ogen héél hoog bedrag om mee te mogen op zo'n tocht terwijl je in de meeste gevallen de eigenaar van de schapen of paarden die je drijft helpt.
Natuurlij geldt dit niet voor onervaren ruiters maar ik hoor regelmatig van vriendinnen die dit gedaan hebben en op ijsland werken dat er aan de 'gasten' gevraagd wordt op dingen te letten; een bepaalde positie in te nemen t.a.v de kudde etc.
Natuurlijk is zo'n tocht heel gaaf en spectaculair maar niet voor mij; ga ik liever daar op een boerderij of rittenbedrijf aan het werk; doe je in principe precies hetzelfde en WORD je betaalt....
Desalniettemin...héél veel plezier, ik hoop voor je dat het droog is en idd benieud naar de foto's!
Edit: hou er wel rekening mee dat de ijslanders op ijsland heel anders zijn dan de ijslanders in nederland

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 12:55

Bedankt voor je reactie Wildgirl en ik begrijp hem ook wel. Maar zoals ik het zie is het alles bij elkaar een unieke ervaring. Dat een hele kudde paarden bij elkaar houden al omdat je dat hier in Nederland niet doet. Het landschap, de warmwaterbaden etc etc. En ook omdat, en dit geldt dan voor mij, we met zijn 10nen gaan. Zo'n kans komt gewoon nooit meer. En ik doe het ook niet elk jaar natuurlijk Knipoog

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:00

je moet wel van vis houden, ik wou het ook graag doen maar las toen ergens dat ze heel veel zalm en forel eten. Nu ga ik misschien naar ierland.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 13:46

Je betaald inderdaad veel geld, maar je bent op vakantie en hoeft niets te doen. Er wordt gekookt voor je en het eten brengen ze je na. Alles werd op onze wensen aangepast. Je rijd op paarden van anderen en hier moet je ook betalen als op bijv een manege rijd. Daarbij komt dat ze wel degelijk rekening houden met het eten. Ik ben ook geen visliefhebster, maar heb het wel gegeten en het smaakte prima. Je kunt bij het boeken altijd aangeven als je dingen niet lust. En die kudde drijven pas peanuts. Ik had er erg veel lol in en heb het geen moment als werk gezien.

Een ander punt is wat jullie denk ik vergeten is dat IJsland net als de rest daarboven erg duur is in onderhoud. Ik bedoel daarbij het eten en drinken is prijziger dan bij ons. Ik raad iedereen dan ook aan om drank mee te nemen. Maak je geheid veel vrienden mee.....

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 13:44

Nu wordt de trail en de round -up door elkaar gehaald.

Mijn eerste reis naar ijsland was voor de round-up(schapen) en dat was echt geweldig.
De round-up is daar zowat een feest en iedereen neemt zelf gebrouwen alcohol mee. De meeste zitten dan ook dronken op hun paard en afstappen kunnen ze bijna niet meer Haha!

Als je weer zo'n boer tegen komt bied ie je gelijk drank aan Haha! .

De Kjoljurtrail is een tocht van 8 of 9 dagen van het zuiden naar het noorden.

Beide reizen zijn idd erg duur. maar ijsland is gewoon een erg duur land. Veel inwoners hebben 2 banen om rond te kunnen komen.
Maar als ik in de VS een soort gelijke tocht wil maken ben ik net zoveel kwijt.