Auto rijden in Curacao

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

EvaC

Auto rijden in Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 12:13

Ik ga waarschijnlijk voor school samen met 3 andere meiden stage lopen op Curacao. Weet iemand hoe oud je moet zijn om auto te mogen rijden en of je er een internationaal rijbewijs nodig hebt?

Mistic

Re: Auto rijden in Curacao

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 12:19

Ik weet niet zeker hoe het precies zit, maar ik geloof dat je 21 jaar moet zijn en 2 of 3 jaar je rijbewijs hebben voordat je een auto kunt huren.

Ik geloof niet dat je voor een korte periode een internationaal rijbewijs nodig hebt.

Bel anders een reisbureau of de ambasade even, die weten het vast wel.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 13:17

Bedankt! Het werd namelijk aangeraden om een auto daar te huren of te kopen. Vandaar mijn vraag. Misschien hebben we hem wel helemaal niet nodig, maar ik wil altijd graag wat informatie van te voren hebben. Knipoog

majijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-07 02:47

Hey EvaloveSandy,

Het is wel handig hoor, om hier een auto te 'hebben'. Je kan ze bij verschillende adressen huren, meestal rond de 600 gulden per maand.
Je Nederlandse rijbewijs is voldoende, de mensen hier rijden allemaal niet zo heel netjes... Bloos , daar wen je op zich wel aan.
Ik ben nu voor de 2e keer voor langere tijd op het eiland, daarom weet ik het. Het openbaar vervoer is lang niet zo goed geregeld als in NL, dus een eigen auto is een redelijke must.

Als je meer wilt weten, vraag gerust!

Greetz Swarijke

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:28

Kijk daar heb ik wat aan! Heel erg bedankt.
Maar het OV is daar dus niet zo geweldig? Op de site van wereldstage staat namelijk dat de bushalte om de hoek is en dat het daar wel goed geregeld was. Leuk om van een insider te horen. Mag ik vragen of je daar voor je werk zit o.i.d.?