Waar dit jaar naar toe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zns

Waar dit jaar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-07 13:40

Ik wil dit jaar een keer ergens anders naar toe op vakantie dan naar turkije, griekenland, spanje of frankrijk.

Wat is een leuk land om naar toe te gaan, waar het lekker weer is (zon, zee en strand vakantie en bezienswaardigheden), maar waar je je niet voor hoeft in te enten?
Ik ben namelijk echt zo bang voor prikken en naalden, vandaar dat ik naar een land toe wil waar je je niet voor hoeft in te enten.
Een andere vereiste is dat het wel betaalbaar moet zijn. Ik heb geen duizenden euro's uit te geven.

Ben benieuwd naar jullie reacties Haha!

JoSav

Re: Waar dit jaar naar toe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 14:33

Voor Turkije worden prikken ook geadviseerd hoor. Knipoog
Als je Griekenland niet te duur vond, vind je Italië waarschijnlijk ook niet te duur. De Po-vlakte zou ik je niet aanraden. Er zijn maar weinig toeristen die die insektenhemel in de zomer kunnen uithouden dus je kunt er voor kiezen richting de golf te gaan of richting Pisa. Dan kun je ook uitstapjes maken naar Florence. Ook kun je zuidelijker gaan: Napels is echt prachtig en dan kun je de Vesuvius bezoeken en naar Pompeij gaan.

Je kunt ook naar Oost-Europa gaan. Dat is niet duur, maar wel erg mooi. Prikken zijn niet verplicht maar worden net als voor Turkije aangeraden. Wil je een zee-strand of vind je een meer ook leuk? Er zijn in Europa namelijk erg veel mooie meren.

Een andere mogelijkheid is naar Ierland of Scandinavië gaan, al zijn die landen wat duurder dan de meeste andere vakantiebestemmingen in Europa. Je kunt bijvoorbeeld een speciaal treinkaartje kopen waarmee je door heel Noorwegen kunt reizen. Het noorden is wel beduidend koeler dan het zuiden van Noorwegen.

Voor de meeste bestemmingen buiten Europa moet je prikken halen en ben je toch wel een paar euri kwijt dus ik neem aan dat je een bestemming binnen Europa zoekt, buiten de genoemde landen?

Er zijn echter wel erg veel leuke bestemmingen die misschien wat minder voor de hand liggen (bijvoorbeeld in Frankrijk) maar ik begrijp dat je daar niet heen wilt. =)

Hoe LANG wil je op vakantie en hoe wil je reizen? Dat speelt natuurlijk ook mee in je budget en keuze.

irryproppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:38

wij gaan al jaren naar bulgarije toe.
daar heb je van alles,zon,zee,cultuur.je kan een rondreis maken door het binnenland en zelfs een paardrij vakantie kan je doen.
dus er is van alles te doen daar in bulgarije!
verschillende reisbureaus hebben leuke en goedkope reizen ernaar toe.
alles is bijna spot goedkoop daar!

JIDO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 16:42

Kroatie, dat schijnt ook heel mooi en gaaf te zijn hebben ze ook alles, ik ben er zelf niet geweest maar me moeder gaat er al tig jaar heen (camperen dan) en een kennis van me is er ook geweest en die had er niets anders dan lof over, misschien is Kroatie een optie

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 20:20

Ik ga al een aantal jaren naar Italië aant t gardameer. Sommige zeiden dat daar veel vliegen enz waren. Dat valt reuze mee heb dr nooit last van alleen in de avond zijn dr meer van die soort muggen aan t water maar dan zit je als het goed is ook niet meer in het water als het donker is. Ik vind zelf een heel mooi land waar je ook vele dingen kan doen opzicht.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 21:41