Wat en waarheen, alleen op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kukkie

Wat en waarheen, alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 23:09

Hai,

Mijn vakantieplannen voor deze zomer zijn in het water gevallen door verbroken relatie. We zouden naar Noorwegen gaan, met een leencamper.

Ik wil evengoed graag op vakantie en liefst niet alleen. Maar mijn ene vriendin is net moeder geworden en mijn andere vriendin gaat in het najaar, en altijd een verre dure reis. De rest gaat met partner op vakantie.
Mijn budget is niet heel groot en ik zie het niet zo zitten om in mijn eentje in de auto te stappen en ergens heen te gaan waar ik alleen maar mensen lol zie hebben met elkaar, terwijl ik alleen ben.
Maar ik wil wel op vakantie, en als het moet alleen.

Heeft iemand van jullie een leuk idee wat ik wel kan doen of waar ik wel heen kan? Of misschien al ervaring hiermee?
Alvast bedankt!

xMarieke

Re: Wat en waarheen, alleen op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:14

Ga op zoek naar een reisorganisatie. Er is vanalles van reizen voor sudokupuzzelaars tot singles.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:17

He wat dapper van je joh.. dat heb ik nou nooit gedurft, hihi.
Heb je ideeen over hoe jij graag je vakantie wilt zien? Cultuur, of juist strand?
Je hebt combireizen waar meer mensen alleen gaan en je legt toch al gauw contact op vakantie, iedereen is gezellig dan, dus je wordt vast gauw ergens bij betrokken alsje bv uit zou willen gaan.
mss bestaat de site http://www.vakantie.pagina.nl en mss wordt je wat wijzer uit de berichten daar op het prikbord.
Succes.

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-07 23:24

Bedankt alvast. Ik ben niet zo van de georganiseerde reizen eigenlijk. En ik hoef geen thema-reis of een vol dagprogramma of perse twee weken lang een zelfde gezelschap. En ik heb ook geen favoriet land ofzo, of de drang om perse ver weg te gaan.

Ik ben wel een beetje van de doe-en-zie-dingen. Geen strandvakanties ofzo.. Maar misschien is er nog iemand met een goede tip?
Ik zal eens op de vakantie startpagina kijken ook..

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-07 23:46

Als een strandvakantie niet echt wat voor je is, is Istanbul mss wel wat? Kan je de Bosparus over en er is heel veel te zien en ook nog eens mooi weer en heerlijk shoppen naar wat schijnt Lachen
Nadeel echter is dat ik redelijk vaakl gehoord heb dat je als vrouw savonds je niet prettig voelt daar alleen, terwijl het een grote stad is welke erg modern is. Maar dat heb je overal wel denk ik.

Veel plezier, komt vast iemand met een reuzeleuk idee Lachen

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 00:24

Ik heb heel vaak alleen gereisd, het leuke eraan is dat je dan zoveel mensen ontmoet! Bij mij waren het echter geen korte vakanties. Dus wel een klein beetje anders. Zoek een leuke bestemming uit waar backpackers heen gaan, en natuurlijk een land wat je zelf ook heel erg aanspreekt (geweldig toch, jij gaat heen waar jíj heenwilt, waar ook ter wereld, zonder enig overleg met anderen. Ik zou zeggen, doe er je voordeel mee Knipoog) overnacht in hostels en geloof me, daar zitten zo veel mensen (jongeren) die alleen reizen! Dus contacten maak je zo. Dus een georganiseerde organisatie hoeft helemaal niet. Natuurlijk moet je hier wel het type voor zijn, dat je snel contacten maakt, etc. Veel plezier!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:09

Dapper van je!!! Ik had me voorgenomen om het dit jaar ook te doen, omdat mijn relatie verbroken was en ik geen zin had om als 3e persoon met een stelletje mee te gaan. Ik wilde graag ergens gaan paardrijden en toen vond ik hier op bokt nog 7 meiden die meewillen! Dus ik ben niet echt alleen.

Misschien kan je ook ergens een advertentie zetten? Of met een organisatie meegaan indedaar. Er zijn genoeg reisbureaus's die zulke reizen organiseren.

Alvast een hele fijne vakantie!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:14

Ik ben aantal keren alleen vrijwilligerswerk gaan doen in de vakantie. Heel erg leuk! www.siw.nl bijna overal te wereld. Erg verschillende soorten werk, van het opknappen van ouwe kastelen tot vakanties voor gehandicapten.
Veel plezier met uitzoeken van de vakantie Lachen vind ik altijd erg leuk onderdeel.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:17

Je hebt een heleboel reisorganisaties die speciaale vakantie arrangementen hebben voor singles.

Iedereen is dan single en er zijn geen groepjes dus er is altijd wel iemand om mee te praten enzo. Lachen
Hiervoor kun je gewoon terecht bij een reisburo.

Erg knap van je trouwens, dat je gewoon op vakantie gaat.

[ik TeM ook even, dit moet volgens mij naar bokt internationaal.]

Sitie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:25

Je kunt ook de zomer lang in een ander land gaan werken..
Heb je iets te doen, verdien je geld, maar je hebt ook zeker wel vrije dagen om dingen te ondernemen!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:55

-> BI

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 09:59

Echt dapper van je. Ik zou me toch wel even 3x bedenken voor ik alleen op vakantie zou gaan. Maar aan de andere kant is het ook super leuk natuurlijk. Je kan doen wat je wilt en niemand die zeurt dat ie daar geen zin in heeft!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 16:52

Ik ben een paar jaar geleden alleen naar een Grieks eiland geweest, een week, brommertje gehuurd en veel gezien. Vond het wel een beetje eng maar voelde me ook wel heel stoer!

Jaren geleden georganiseerde (groeps)rondreis gedaan, was top!

Twee jaar geleden heb ik het anders gedaan (relatie was echt net uit): op Marktplaats een advertentie gezet 'reisgenote gezocht'. Eerste drie reacties waren mannen, daarna een vrouw, en nog een man die met een groep ging zeilen (maar toen had ik al een besluit genomen). Waren echt serieuze reacties allemaal, toen ik eenmaal van de shock bekomen was heb ik afgesproken met de drie heren (apart natuurlijk). Met de leukste op vakantie geweest en dat werd echt een top vakantie. Afgesproken dat we elkaar vrij zouden laten, en als het niet klikte we apart dingen gingen doen.

... en hoe kan het lopen, het is alweer 1,5 jaar een relatie... Lachen
maar dat is niet de strekking van dit verhaal, een reisgenoot vond ik heel handig, om uitstapjes te doen samen af en toe, en om bijv. samen te eten (vind ik in mijn eentje altijd vreselijk).

succes!!!

Kukkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-07 22:02

Bedankt alweer allemaal...

Mijn zoektocht gaat voort, ook buiten Bokt.

En @ Sitie: ik werk het hele jaar al, heb een eigen bedrijfje en ben al 30 +... dus een zomer werken in het buitenland, daar is de tijd al een beetje voor geweest. Maar wel bedankt voor je suggestie. Moest glimlachen..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:57

Ik ga deze zomer naar Zweden. Zou ook alleen moeten, maar via internet heb ik iemand gevonden die met hetzelfde probleem zat. Het klikt best aardig tussen ons, dus in de nacht van 29 op 30 juni gaan wij daarheen. Met de auto. Verblijf daar in het huis van mijn ouders, op een berg midden in de natuur vlakbij Goteborg.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 14:45

Heb je geen familie in het buitenland wonen of vrienden waar je naar toe kunt? Er is toch wel een site voor reisgenoten gezocht? Ik heb daar laatst ook op gekeken, weet alleen de link niet meer.

Zo ben ik alleen naar Egypte geweest in dec/jan. Heb daar vrienden bezocht en heel gezellig gehad!

Ik zou juist wel graag alleen weg willen gaan. Lijkt me heerlijk, van niemand afhankelijk enzo Haha! Dan zou ik gaan voor een grote stad met veel bezienswaardigheden (Parijs, London, Rome).