velopen J1 Visum in paspoort, help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rochiril

velopen J1 Visum in paspoort, help?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:43

Ik heb zojuist (nouja een uur geleden) om dinsdag 'even' het vliegtuig naar Florida te nemen. Maar nu het volgende: in 2005 ben ik hier op J1 visum geweest, wat nog in mijn tot 2008 geldige paspoort zit. Is dit een probleem? Ik ga nu 2,5 week mensen bezoeken, vakantie dus Knipoog

Dorus

Re: velopen J1 Visum in paspoort, help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:45

Dat J1 visum heb je gekregen toen je de vorige keer naar Florida ging? Waarschijnlijk krijg je dan nu en nieuw visum om Florida in te mogen. Je bent echt niet de eerste die meerder malen met één paspoort naar dezelfde bestemming gaat.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:48

nee dat begrijp ik, maar vroeg me gewoon af of dat geen problemen aan de grens ging opleveren. HAha ik zie eigenlijk gewoon spoken. Ook dat gedoe met die geautomatiseerde paspoorten, ik ga er maar vanuit dat alles ok is.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:49

Lijkt me niet, dat J1 visum was voor je reisje toen en staat helemaal los van je reisje nu.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 17:51

naja dat was voor een stage, ben er toen 8 maanden geweest. De bureaucracy en moeilijkheden die me dat visum toen opleverden staan me echter nog heel helder bij, vandaar dat ik een beetje zenuwachtig wordt van de amerikaanse regelgeving.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 17:54

Een standaard toeristenvisum is drie maanden geldig, die is volgens mij niet zo moeilijk te krijgen. Maar als je langer in de VS wilt blijven dan moet je een ander visum hebben en die geven ze niet zo makkelijk. Geld overigens in de meeste landen zo, hoewel er natuurlijk ook zijn waar het standaard moeilijk is binnen te komen, maar volgens mij geld dat niet voor de VS. Iig niet wanneer het enkel om een vakantie gaat.