vakantiebestemming Frankrijk,maar waarheen????

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

diana

vakantiebestemming Frankrijk,maar waarheen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-07 09:26

beste bokkers,
mijn vriend en ik hebben besloten om dit jaar met de auto naar frankrijk te gaan.
we willen niet helemaal achterin frankrijk,het moet nog wel te doen zijn me de auto,
hebben jullie tips voor ons?
we willen graag kunnen zwemmen,maar ook wandellen,enz.
dus mooie omgeving,en lekker zonnig.
wie o wie,deelt zijn ervaring met ons,
groetjes diana

karijn

Re: vakantiebestemming Frankrijk,maar waarheen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 10:26

Hoe lang wil je maximaal in de auto zitten? Op 3-4 uur rijden zit je onder Calais, aan het strand. Op 7-8 uur rijden zit je in Normandie in de streek La Cote Fleurie, ook aan het strand. Ben in beide streken geweest. Enige nadeel van Nord Pas de Calais is dat het weer niet altijd even goed is. Het is er wat koeler dan wanneer je wat zuidelijker gaat. La Cote Fleurie is een prachtige streek om te zien, de naam zegt het al, overal zie je bloemen. Genoeg te wandelen en te fietsen daar.
Nog verder zuidelijk heb je Bretagne. Als je al zo ver gaat kun je ook naar Ile de Re gaan. Leuk om daar eerst een paar dagen te vertoeven en dan geleidelijk aan in noordelijke richting terug te gaan via de kust.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-07 19:34

De jura/vogezen zijn erg de moeite waard (bv Pierre Percee meer). Mooie bossige omgeving waar je uren kunt wandelen zonder iemand tegen te komen. Veel meren waar je kunt zwemmen.

In midden frankrijk het gebied rond Clermont Ferrand is ook nog goed aan te rijden en een mooie omgeving. En in noord frankrijk de franse ardennen zijn erg mooi. Een camping vinden is wat moeilijker maar het is er erg mooi.

Veel plaatsen hebben een camping municipal (gemeente camping) deze zijn vaak betaalbaar en hebben soms meer luxe maar soms ook alleen de basis dingen.

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-07 18:13

wij gaan altijd bij la palmyre/Les Mathes op vakantie wij gaan ook altijd met de auto je zit daar dicht bij het strand en wij gaan dan altijd naar de camping la palmyre loisiers daar licht je aan de bossen

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:37

Wij gaan altijd naar la palmyre/ les mathes. Camping l'estanquet.
Geweldige omgeving.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 00:58

Ik ben een keer op vakantie geweest in de Dordogne, Monpazier, met France Individuelle. Paardrijden met dagtochten, door een schitterende omgeving, maar je kunt via hen ook andere activiteiten boeken.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:25

Die naam schoot mij maar niet te binnen: France Individuelle. Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar die naam, kon er maar niet op komen. Thanx, ga direct weer even op de site koekeloeren voor een huisje in Honfleur.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:31

ik ben een keer in het midden van frankrijk geweest in zo'n dorpje.. nou ik heb me kapot verveeld!! alleen het weer zat gelukkig welmee!!

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 21:20

madameke schreef:
wij gaan altijd bij la palmyre/Les Mathes op vakantie wij gaan ook altijd met de auto je zit daar dicht bij het strand en wij gaan dan altijd naar de camping la palmyre loisiers daar licht je aan de bossen

Mandyy schreef:
Wij gaan altijd naar la palmyre/ les mathes. Camping l'estanquet.
Geweldige omgeving.

Haha! Haha!

Allemaal bokkers verliefd op dezelfde omgeving Knipoog . Toevallig surfen al geprobeerd? Echt de moeite waard... gezellig met Olivier (heuse lifeguard Haha! )

Echt een super omgeving! Ideaal wat betreft het weer en een geweldige zee met fantastische golven en hele mooie stranden Haha!!

[edit] wij zitten dit jaar in biscarosse. Dit is een stukje zuidelijker, maar zeker te doen met de auto in 1 dag! Ook zijn wij vaak in la pignade geweest en dat ligt in Ronce-les-bains