KROATIË 2007 wie gaan er allemaal heen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bounce

KROATIË 2007 wie gaan er allemaal heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-07 15:56

Ik vond het tijd worden voor een nieuw Kroatië topic voor 2007! Wie gaan er dit jaar allemaal weer heen? Verhalen en tips zijn natuurlijk ook allemaal welkom! Deel je ervaringen van jou vakantie! (misschien kunnen we andere mensen overhalen om het ook een keer te proberen Haha! )

Voor alle Kro/Hr-liefhebbers & natuurlijk nieuwsgierigen OK dan!

Bij deze is het topic "otvoreno" (geopend Knipoog )

Dobro Dosli!

wendely

Re: KROATIË 2007 wie gaan er allemaal heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 17:42

Het is nog niet zeker, misschien gaan we met het vliegtuig weg. Of weer met de caravan naar Kroatië, die staat tenslotte ook nog naast de deur Clown

We zijn nu 6 keer naar Kroatië geweest, 4 keer naar Vrsar (Istrië) camping Porto sole. 1 keer naar Novivinodolski in de Kvarner bocht in . Afgelopen jaar zijn we naar Sibenik in Dalmatië geweest.

Verder zijn we in nog heel wat plaatsjes geweest, o.a. Murter, Split, Poréc, Rovinj, Pula, Zadar, Rijeka, Crikvenica, het eiland Krk, otok cornati, medulin, vodice, primosten, krapanj, en nog teveel om op te noemen. De plitvice meren waren trouwens ook geweldig mooi!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 13:47

Wij gaan ook al meer als 13 jaar naar kroatie ook meestal met de caravan. We hebben 10 jaar bij Rovinj gestaan op de camping en nu sinds 3 jaar gaan we naar Vrsar. Verder heb ik ook al verschrikkelijk veel steden en dorpjes ect. gezien daar. Het is echt mijn "thuisland" geworden. IK kan niet wachten totdat het juli is en ik weer heen kan! Zelfs al je er al zolang komt verveeld het nog steeds niet! Je ziet elke keer weer andere dingen en je leert er een heleboel lieve mensen kennen, ik heb er ook heel veel goede vrienden wonen.

Lovers Kroatie

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 14:10

Ja ik vind het ook een onwijs gaaf land Ja Waar in Vrsar zaten jullie? Ohja er staan trouwens onderin m'n profiel wel foto's van afgelopen zomer. Het was daar echt onwijs mooi!
Met de caravan vind ik wel het leukste, dan heb ik écht het ultime vakantiegevoel. Heerlijk op de camping, wat bbq'en uiteten heerlijk zonnen en alles.
Via welke landen rijden jullie meestal?

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-07 19:04

Dat land heeft gewoon iets waar je verliefd op word Haha! We zaten op dezelfde camping als jullie, Porto sole, we hebben ook op Koversada gestaan. Ja caravan vind ik ook geweldig, je hebt niet zoveel luxe als in een appartement maar dat is ook helemaal niet nodig vind ik. Ik kan er echt van genieten om 's avonds lekker voor de caravan te zitten. Wij rijden of via Slovenië of via Italië. Ligt er maar net aan, hoe druk het op de weg is. Beide routes zijn mooi Knipoog Ik zal zo even in je profiel kijken naar de foto's. Ik heb jammer genoeg op deze pc geen foto's staan No Cheer

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-07 13:52

Haha ja idd, hmm koversada trekt mij niet zo eigenlijk Clown Je hebt idd niet zoveel luxe als in een appartement met de caravan. Maar het is wel veel leuker, en ag we hebben een wc in de caravan voor onderweg. Die wc's op die parkeerplaatsen kom ik niet in Haha! Wij rijden meestal via Slovenië daar overnachten we altijd in Blet. Das ook een hele leuke plaats om te overnachten.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:24

Wij gaan waarschijnlijk ook naar Koratië. Mijn tante is daar geboren, en wij kennen daar ook wel mensen. Ben er heel lang geleden 1x geweest, maar ik herinner me alleen het strand en de kermis... Maar als ik de foto's weer bekijk was het wel supermooi. Mijn tante's moeder woont trouwens op Rab, of iets dergelijks.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:29

Ook ik ga dit jaar weer naar kroatie naar een camping vakbij Porec ..
wij nemen de zodiac en de waterskies en de banaan weer mee haha Haha!
ik rijd heen met me ouders en terug met het vliegtuig Haha!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 13:32

Ik ga vanavond met de bus naar Kroatië. Voor een uitwisseling. Lachen
Om 21 uur weg, 18 uur in de bus ( Ach gut ).
We gaan naar Varazdin, een paar kilometer van Zagreb.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 14:13

Jodie_ schreef:
Ik ga vanavond met de bus naar Kroatië. Voor een uitwisseling. Lachen
Om 21 uur weg, 18 uur in de bus ( Ach gut ).
We gaan naar Varazdin, een paar kilometer van Zagreb.

Wat leuk! Gaat dat van je school uit? Gaan jullie ook nog bij bepaalde bezienswaardigheden kijken of weten jullie dat nog niet van te voren? Die 18 uur in de bus heb je er vast wel voor over als je het daar gezien hebt Knipoog Veel plezier daar OK dan!

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:17

Haha, ik weet nog totaal niet wat ik kan verwachten, dus ik ben erg benieuwd!
Als het goed is is er daar ook een computer, dus misschien kan ik een beetje bijhouden wat we allemaal gezien hebben (heb nu nog geen idee, weet alleen dat we gaan zwemmen en de taal wat gaan leren Vork).
En er komen uiteraard foto's als ik terug ben. Haha!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 14:17

doom schreef:

Hoe heet die camping waar jullie heen gaan? De banaan is lachen Haha! Echt ik kan niet wachten totdat ik ook weer heen mag en lekker zwemmen Lachen

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 14:20

@ jodie; Leuk dat je foto's maakt! Wil je alvast tot 10 leren tellen in het kroatie's? Is niet zo moeilijk hoor Knipoog

1 jedan
2 dva
3 tri
4 cetiri
5 pet
6 sest
7 sedam
8 osam
9 devet
10 deset

20 dvadeset

Valt mee he Knipoog
Laatst bijgewerkt door Bounce op 14-04-07 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 14:22

Bounce schreef:
doom schreef:

Hoe heet die camping waar jullie heen gaan? De banaan is lachen Haha! Echt ik kan niet wachten totdat ik ook weer heen mag en lekker zwemmen Lachen

haha dat is het hem juist de naam weet ik even niet .. je doet er in elk geval maar 10 min over met de zodiac om in porec te zijn dus ik ga het nog even navragen ..
vorig jaar zat ik op camping zadar ..
daar gingen we op de waterscooter ook erg gaaf !! Haha!

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 14:26

MariekeVol schreef:
Wij gaan waarschijnlijk ook naar Koratië. Mijn tante is daar geboren, en wij kennen daar ook wel mensen. Ben er heel lang geleden 1x geweest, maar ik herinner me alleen het strand en de kermis... Maar als ik de foto's weer bekijk was het wel supermooi. Mijn tante's moeder woont trouwens op Rab, of iets dergelijks.

Rab heeft een hele mooie omgeving en niet te vergeten de oude binnenstad van Rab met zijn beroemde klokkentorens *LOL*

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-07 16:29

Bounce schreef:
@ jodie; Leuk dat je foto's maakt! Wil je alvast tot 10 leren tellen in het kroatie's? Is niet zo moeilijk hoor Knipoog

1 jedan
2 dva
3 tri
4 cetiri
5 pet
6 sest
7 sedam
8 osam
9 devet
10 deset

20 dvadeset

Valt mee he Knipoog

Haha bedankt, even uit mijn hoofd leren Lachen
Jedan, dva, tri, cetiri, pet en dan.. Clown Ben het ff kwijt.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-07 16:46

hahaha het gaat je vast nog wel lukken Haha!

Nainkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:22

Na jaren Kroatie moet ik het dit jaar helaas missen.. erg jammer, want ik vind het een geweldig land!

Eiland hoppen vind ik toch het leukst. Istrie vind ik zelf wat te toeristisch.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:27

Echt geweldig Kroatië..!! Ben er twee keer geweest Lachen
De eerste keer bij Vrsar op een camping... tweede keer bij Rovinj op een camping dat was met een jongerenreis... zaten we vlak bij zee Lachen en konden naar Rovinj lopen.
Lekker snorkelen daar (alleen in het ondiepe want in het diepe zitten de heeele enge vissen brrr...)!
Alleen dat bere zoute water is dan jammer hahaha maar goed het is er alsnog geweldig!

Evelien4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:27

ik ga dit jaar voor het eerst naar Kroatie, naar Paklancia (of hoe je het schrijft) in de streek Dalmatie, aan de kust. we gaan er 15dagen heen met de auto dus zijn we ong. 20dagen weg...

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:28

Ik ga ook dit jaar met twee vriendinnen porec in istrie onveilig maken! ben als is eerder geweest en ik vind het een prachtige vakantie locatie!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:37

Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst naar Kroatië. Ik wil er echt al heel lang naartoe! In elk geval Istrië, maar nog niks concreets besproken. Ik wil het liefst een vakantiehuisje aan zee, weet iemand toevallig iets leuks?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 10:39

Ik ga voor het eerst naar kroatie; eerst een week naar een eiland en dan naar de stadjes Lachen

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:26

nikkigioa schreef:
Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst naar Kroatië. Ik wil er echt al heel lang naartoe! In elk geval Istrië, maar nog niks concreets besproken. Ik wil het liefst een vakantiehuisje aan zee, weet iemand toevallig iets leuks?

Misschien is camping amarin, vlakbij rovinj wat voor jullie? Dat was vroeger een naturisten camping en is sinds 2, bijna 3 jaar geleden van eigenaar gewisselt waardoor het nu gewoon een textiel camping is. Er zijn leuke appartementen te huur (tenminste als je in het nieuwe gedeelte zit). Zit een (zoutwater) zwembad bij met grote glijbaan. Misschien heb je hier wat aan: http://www.vakantiereiswijzer.nl/site/h ... =44345&s=0

En anders camping porto biondi op loop afstand van rovinj. Met deze camping heb ik persoonlijk geen ervaring. Ik weet dat er veel jongeren reisen daar heen worden geboekt. Als je er met de bus heen gaat stap je uit op de camping! Verder moet je de weg over steken op bij het strand te komen. Behoorlijk dichtbij ligt een discotheek, Monvi. Deze is alleen geopent in het weekeind. Dit is echt een aanrader! Geen zwembad erbij!

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... on-biondi/

Verder heb je bij vrsar nog camping Porto sole nog. Dat ligt op loop afstand van Vrsar. Wij gingen dagelijks 's avonds stappen daar en we liepen dan ook gewoon heen en terug Knipoog Zit een leuk (zoutwater) zwembad bij opzich maar ik zwem liever in de zee Haha!

http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakant ... orto-sole/

Ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-07 13:27

snoef schreef:
Ik ga ook dit jaar met twee vriendinnen porec in istrie onveilig maken! ben als is eerder geweest en ik vind het een prachtige vakantie locatie!

Waar gaan jullie precies heen dan?