Vliegtuig naar Kaapstad, wanneer goedkoopste?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vliegtuig naar Kaapstad, wanneer goedkoopste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 18:59

Ik heb een oom in Zuid afrika Kaapstad wonen en ik loop er al een tijdje mee rond om er heen te gaan, gewoon 2-3 weken ofzo. Maar ik heb nog nooit gevlogen of een vakantie op die manier geboekt...

Mijn vraag is dus waar kan ik het beste kijken voor goedkope vliegreizen?? Ik heb nog geen flauw idee, wanneer en hoe lang, waarschijnlijk word het het najaar omdat het daar dan voorjaar is (zomer is er te heet..) Maar ik wil wel ff weten met wat voor bedrag ik rekening moet houden ivm sparen...

Is er voor vliegreizen ook zoiets als een vroegboekkorting?? Graag alle info over vliegreizen dus... Tong uitsteken

duikpaardje

Re: Vliegtuig naar Kaapstad, wanneer goedkoopste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 21:56

Gewoon goed zoeken op internet, bv cheaptickets.nl ofzo

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 22:51

ik geloof dat het in het najaar het duurste is aangezien het daar dan zomer is.
Ik wil ook naar Zuid afrika.
En heb wel eens gelezen dat het in onze zomer zeg maar goedkoper is omdat het daar dan winter is en dus geen toeristisch seizoen!

Zelf wil ik graag in Oktober omdat ik ook wil genieten van het lekkere warme zwoele afrika.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:00

-> BI

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:01

daantjuhhh schreef:
En heb wel eens gelezen dat het in onze zomer zeg maar goedkoper is omdat het daar dan winter is en dus geen toeristisch seizoen!

Zelf wil ik graag in Oktober omdat ik ook wil genieten van het lekkere warme zwoele afrika.

eind oktober heb je ook nog de walvissen trek

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 23:03

Angelstears schreef:
daantjuhhh schreef:

eind oktober heb je ook nog de walvissen trek

ja daarom wil ik ook graag in oktober, ik wil erg graag de big 5 zien!
En absoluut de walvissen!
Ik ga samen met een vriendin een rondtrek maken met een huurauto!
3 weken weg!
Haha! heb er onwijs veel zin in.
Zuid Afrika is echt mijn droomland!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:10

Mijn oom had het altijd alleen maar negatief over zuid afrika (armoede, verslaving, zwart/wit) Tot ik dus vorig jaar foto's zag van een oud klasgenoot die een half jaar op stage was geweest in Kaapstad... Idd een bloedmooi land!!! Ja
Maar idd logisch dat het duurder is in ons najaar... had ik niet bij stil gestaan..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 00:30

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 10:57

Via Cheaptickets gewoon verschillende periodes vergelijken. Idd is het in ZA winter als het bij ons zomer is, maar aangezien er dan nog heel veel mensen die kant op trekken is het alsnog een duur grapje.

Wat ook scheelt is vliegen via bijvoorbeeld zurich of brussel ipv standaard via Amsterdam, of terugvliegen via Dubai, dat is ook vaak goedkoper.

McSquizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-07 14:09

Zuid afrika is PRACHTIG!!
Goedkoopste tickets kan je kopen in juni - juli - Augustus.
Vanaf oktober begint ginder de lente en het hoogseizoen is vanaf november.

British Airways, Lufthansa, hebben vaak goede promoties.
Van juni - Augustus is het ginder winter : ik ben in juni in kaapstad geweest en heb niet veel meer dan wind, regen en een grijze hemel gezien.
Voor de big five moet je ook in het noorden van het land zijn, de hele andere kant dus : Krugerpark en dergelijke.
Nabij Mosselbaai ( 6u van Kaapstad) heb je wel Bottelierskop : een game farm. De dieren worden hier wel "gekweekt" maar daar heb je wel big five. Was wel helemaal niet zo spectaculair als in het Krugerpark zelf.
In kaapstad ZEKER de tafelberg gaan doen en Kaap de Goede hoop.
Als je kan ga dan ook zeker langs de tuinroute. En tsitsikamma NP is zeker de moeite!!

Als je nog meer info wil ; ik ben ondertussen al 5 keer daar geweestin Zuid afrika en ga in september terug, je mag me altijd contacteren!!

edit : voor enkel een vliegtuigticekt bestaan er geen vroegboekkortingen, maar wel promoties. Je kan dan best een broker of reisbureau contacteren of zij voor je de beste tickets willen uitzoeken.
Vergeet ook niet dat je een internationaal paspoort nodig hebt voor Zuid Afrika.
Een ticket Zuid Afrika zal toch al snel boven de 500€ zitten. De taksen zijn tegenwoordig ook heel erg hoog.
Zelf vlieg ik altijd met South African Airways : ik ben hier heel tevreden over!