Wij zijn er ook iets van 6 jaar geleden geweest!
Vond het een super land! Naar welk hotel ga je?
Die Cenote zijn inderdaad heel mooi. Mijn broertje en vader zijn er meerdere keren gaan duiken omdat de zee te heftig was toen wij er waren. Verder heb ik er zelf ook een keer in gezwommen.
Verder hebben wij een dagexcursie gedaan naar Chitzen Itza en andere bekende dingen. We gingen eerst naar een sigarenfabriek en kregen daar ook hun eigen likeur (heel sterk en nog sterker omdat het 10 uur sochtends was...) Daarna gingen we naar Chitzen Itza waar we een rondleiding kregen etc. We mochten ook een van de tempels beklimmen maar het was te heet en in onze ogen te gevaarlijk. De zon stond er vol op en de kans op flauwvallen bij te weinig drinken was groot. En dan hoef je niet eens zelf te vallen als een ander valt en je meesleept heb je net zo veel pech haha... Er was namelijk maar 1 touw om je aan vast te houden dus beetje link.
Ook zagen we er iemand bijna verongelukken doordat hij dacht dat hij alsof hij op een snowboard stond naar beneden kon glijden over een stenen railing... Totdat hij zn balans kwijt raakte en met zn handen steun zocht. Hij schuurde dus vol over de hete stenen naar beneden. Beneden aangekomen gingen de stenen in een flinke bocht ineens horizontaal. De ambulance die er standaard stond. En het dichtstbijzijnde ziekenhuis was 3 uur rijden... (toen hoefde wij dus echt niet meer naar boven)
Maar vanaf beneden is het ook al heel indrukwekkend om te zien.
Daarna gingen we nog door naar een citruskwekerij waar we een tochtje te paard door de plantages hebben gemaakt. Het waren echt automatische knollen maar ik had gezegd dat ik kon rijden en heb heel de tijd samen met de gids wedstrijdjes gedaan enzo. Dat terwijl de rest moest blijven stappen...
Verder zijn de stranden prachtig.