Mexico - Playa del Carmen - 2007

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Mexico - Playa del Carmen - 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 19:34

Ik heb zaterdag mijn vakantie naar Playa del Carmen (Mexico) geboekt.
We gaan 21 juli en blijven twee weken weg.

Is hier iemand geweest en weet die er iets over te vertellen?
Wat zijn dingen die je namelijk móet zien of doen?
Kun je er bijvoorbeeld paardrijtochten doen? Of zwemmen met paarden?

Ik hoop op een boel reacties!!

karijn

Re: Mexico - Playa del Carmen - 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 09:36

Ik ben dan niet naar Playa del Carmen geweest maar naar Puerto Vallarta. Je kan in Mexico prima paardrijden maar kijk goed naar waar je het gaat doen. Zien de paarden er goed uit, dus lekker gevuld, nette hoeven etc, dan kun je het doen. De paarden zijn niet zo heel erg groot, houd daar wel rekening mee.
Zwemmen met de paarden, weet ik niet, in Puerto in ieder geval niet ivm de sterke stroming van de oceaan enerzijds en de massa's toeristen die tot laat op het strand zijn.
Heel veel plezier in Mexico!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:44

Ik ben in maart 2006 naar playa del carmen geweest,
Erg leuk plaatsje,heleboel winkels,mooie stranden noem het maar op.
Toen was er wel veel armoede,zieke beesten op straat en dat vondt ik persoonlijk moeilijk om te zien,de verschillen die er zijn.
Pas ook op met de politie daar,ze zijn ten eerste corrupt en voor wildplassen moet je eigenlijk een week de cel in...gelukkig kon mijn familie mijn vader en mijn zus haar vriend vrijkopen.Was een hele nare ervaring.
Verder een leuk gebied je kan er een heleboel doen,paardrijden kan daar ook ook kun je zwemmen met paarden,dat is wel erg duur en het schijnt dat je alleen maar gaat stappen en een beetje door het water met de paarden meer niet.
Wat zeker de moeite waard is,is quad rijden door de jungle,ja gaat dan op een quad de jungle in en je stopt op mooie plekken,ook ga je zwemmen in een cenote een soort grot met heel erg helder water.Vergeet je bikini niet alvast aan te trekken! Ik had het zo heet dat ik met mijn kleren in het water ben gesprongen.
Ook de jeepsafari en mayatempels zijn erg mooi.
Veel plezier alvast in Mexico,het is een erg leuk en mooi land.

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-07 16:18

Oke, ik heb er heel veel zin in! Dat quadrijden lijkt me super! Ben benieuwd! Nog meer mensen?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-07 18:45

Wij zijn er ook iets van 6 jaar geleden geweest!
Vond het een super land! Naar welk hotel ga je?

Die Cenote zijn inderdaad heel mooi. Mijn broertje en vader zijn er meerdere keren gaan duiken omdat de zee te heftig was toen wij er waren. Verder heb ik er zelf ook een keer in gezwommen.

Verder hebben wij een dagexcursie gedaan naar Chitzen Itza en andere bekende dingen. We gingen eerst naar een sigarenfabriek en kregen daar ook hun eigen likeur (heel sterk en nog sterker omdat het 10 uur sochtends was...) Daarna gingen we naar Chitzen Itza waar we een rondleiding kregen etc. We mochten ook een van de tempels beklimmen maar het was te heet en in onze ogen te gevaarlijk. De zon stond er vol op en de kans op flauwvallen bij te weinig drinken was groot. En dan hoef je niet eens zelf te vallen als een ander valt en je meesleept heb je net zo veel pech haha... Er was namelijk maar 1 touw om je aan vast te houden dus beetje link.
Ook zagen we er iemand bijna verongelukken doordat hij dacht dat hij alsof hij op een snowboard stond naar beneden kon glijden over een stenen railing... Totdat hij zn balans kwijt raakte en met zn handen steun zocht. Hij schuurde dus vol over de hete stenen naar beneden. Beneden aangekomen gingen de stenen in een flinke bocht ineens horizontaal. De ambulance die er standaard stond. En het dichtstbijzijnde ziekenhuis was 3 uur rijden... (toen hoefde wij dus echt niet meer naar boven)
Maar vanaf beneden is het ook al heel indrukwekkend om te zien.
Daarna gingen we nog door naar een citruskwekerij waar we een tochtje te paard door de plantages hebben gemaakt. Het waren echt automatische knollen maar ik had gezegd dat ik kon rijden en heb heel de tijd samen met de gids wedstrijdjes gedaan enzo. Dat terwijl de rest moest blijven stappen...

Verder zijn de stranden prachtig.

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:25

Mijn zus is er afgelopen februari geweest. Zij heeft echt een supervakantie gehad met haar vriend. Zag er ook echt supermooi uit op de fotos daar zeg! Is het trouwens niet (horen zeggen) dat het in de zomer daar "minder" is om heen te gaan ivm orkaanseizoen?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:20

Mexico lijkt mij ook erg gaaf om nog een keer heen te gaan.
Veel plezier alvast.

Kennissen van mij zijn ook geweest (weet niet precies meer waar) maar het schijnt dat je beter geen auto kunt huren in Mexico, want als je een ongeluk maakt is het altijd jou fout. Weet niet of het waar is, maar heb het horen zeggen.

JuulenJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:06

Ik ben in playa del carmen geweest in Mexico!
2 x zelfs Bloos

Alleen was toen 12/13 dus we zijn niet echt dingen gaan bekijken.
Wel heb ik met dolfijnen gezwommen, echt geweldig was dat! Haha!

hophop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 19:23

hee rian,

gaaf dat je ook naar mexico gaat. ik ben er ook 2x geweest ook in playa del carmen in de hotelzone playacar welk hotel heb je geboekt?
er is daar genoeg te doen hoor neem wel een goed gevulde beurs mee. excursies e.d. zijn niet goedkoop in mexico. tussen de 50 en 100 euro p.p. ben je al snel kwijt voor een excursie!
je kan er idd zwemmen met paarden heb ik toen ook gedaan. dat is combinatie met een rit door de jungle en langs het strand.
ik moet je wel eerlijk zeggen ik vond het paardrijden in tenerife egypte costa rica en amerika wel veel leuker . dan was het in mexico het minst leuk.
quadsafari is super gaaf.
zwemmen met dolfijnen altijd leuk.
jeepsafari met bezoek aan de cenotes ook super.
breng ook een bezoekje aan Xcaret natuurpark.
cancun ligt er ook dicht in de buurt.
met de boot naar Cozumel moet je ook eens doen.
en als je je padi hebt dan kun je daar prachtig duiken!
het is in mexico in ieder geval super gaaaaf.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 21:03

hooi,

Ik ben inmiddels 7 x in Playa del Carmen geweest, en hoop er in december weer heen te gaan. Wij gaan er heen omdat de hotels goed zijn, het strand mooi, je kunt er leuk en veilig uitgaan, leuke excursies maken zowel aktief als cultureel en het gewoon een superland is ! !
Wat je zeker moet doen is een dagje naar Xcaret met in de avond de show met zo'n 200 akteurs/dansers over de geschiedenis van Mexico.
kijk maar eens op onze homepage voor foto's, als je vragen hebt stuur gerust een berichtje.
groetjes,
marijke