Zoals jullie misschien al gelezen hadden in een eerder topic wil ik graag deze zomer samen met een vriendin in het buitenland werken. Dan het liefst in een klein restaurantje of café. Ik zou eerst naar Griekenland (Kos) gaan om daar in een restaurant te werken, daar het ik toch maar vanaf gezien, omdat de eigenaren wat vaag deden met verzekeringen en ze spraken alleen Grieks en Engels.
Daarna heb ik een sollicitatiegesprek in Nederland gehad, samen met Marloes, voor een restaurant in Plaja d'aro (Spanje). Dat ging niet door omdat we niet in de goede periodes beschikbaar waren, en het was een beetje te formeel voor ons .
Dus weer verder gaan zoeken. Daarna zijn we samen naar Utrecht geweest, daar hadden we een sollicitatiegesprek met een hele leuke vrouw. Zij was de eigenaresse van een Steakhouse op Mallorca, het klonk allemaal superleuk en daar hadden we ook een goed gevoel over dat we zouden zijn aangenomen. Toen we een week later werden gebeld, bleek dat we toch niet waren aangenomen. Erg jammer, maar toen las Marloes een advertentie van eetcafé Mambo Mambo in Lloret de Mar en daar hebben we contact mee gezocht.
We hadden een gesprek in een café op Eindhoven Centraal, wat nog een behoorlijk eind reizen was voor ons (2,5 uur!). Wij waren wat aan de vroege kant, dus we hadden eerst wat gewinkeld. De eigenaar van Mambo Mambo was echt een supervriendelijke man. Hij was echt heel gezellig, echt een heel normaal iemand. Marloes en ik zaten echt te stralen van enthousiasme volgens mij, toen hij vertelde hoe het er allemaal aan toe ging daar. Het klonk echt als het paradijs Uiteindelijk zei hij (met een prachtig Brabants accent ) : 'Ik vind jullie echt twee hele gezellige, frisse meiden en ik bel deze week nog even terug'. Wij allebei een beetje sip kijken, want als een man zeg: Ik wel nog wel... dan weet je wel hoe laat het is . Maar toen voegde hij er snel aan toe: 'Ja ik bedoel om even de periodes enz. nog door te nemen, want wat mij betreft zijn jullie gewoon aangenomen'.
Wooooow, ik loop echt de hele dag met een smile van oor tot oor op m'n gezicht. Wij gaan naar Lloret deze zomer! 7 weken lang: Zon, Zee, Strand, Vakantie... ojah en werken