Gran Canaria; ervaringen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Gran Canaria; ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 12:49

We (mijn vriend en ik) zitten er over te denken om dit jaar in de zomervakantie naar Gran Canaria te gaan.. We zijn niet op zoek naar een vakantie om alleeeen maar aan het strand te liggen, we willen wel wat dingen doen, maar het is ook weer niet zo dat we elke dag weer iets anders moeten doen. Kortom; een dagje strand is ok, maar geen 7 dagen per week. We houden er ook wel van om wat actieve of sportieve dingen te doen,.
Wat zijn jullie ervaringen op dit eiland?
Zijn er veel dingen te doen en wat is een "must" om te doen op dit eiland?

blackpegasus

Re: Gran Canaria; ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:07

wij gingen een eiland excursie doen. dan zie je bijna het hele eiland en je proeft ook van het echte canarische eten.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 19:38

Ok! Dat is wel een idee dan..!
En wat vond je van het eiland?

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 19:44

wij hebben de jeepsafari gedaan errug leuk!!! Verder hebben we een dag een auto gehuurd helemaal de bergen in, was doodeng want langs die smalle weggetjes hebben ze geen vangrail. Maar wel ontzettend mooi. We hebben nog een kamelensafari gedaan, ook wel leuk, maar viel wel beetje tegen. Verder kun je er ontzettend veel doen. Dagje naar de hoofdstad palma ofzo of las palma wete het niet meer. Maar het is er wel bloedje heet in de zomer in het najaar was het al 32 graden.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:52

ik vind het een leuk eiland. ok, het is erg touristisch, maar met de excursie zie je ook heel veel plaatsjes die nauwelijks bezocht worden door toeristen. en wel grappig is, is dat bij playa del ingles alles droog en dor is en aan de andere kant van het eiland is alles groen en vrij koud. wij gingen weg bij 27 graden, iets verderop was het 33 graden en aan de andere kant 10 graden. wij zijn in oktober gegaan toen.

jokeomar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:57

Een geweldig eiland! Wij zijn er nu 3 keer geweest. Twee keer in het drukke, maar gezellige playa del Ingles en de laatste keer in Peurto Rico. Ook erg leuk, maar een stuk minder druk. Eerste keer hebben we ook de jeepsafari gedaan. Erg leuk. Je komt idd op plaatsen waar bijna geen toeristen zijn en leert meteen een heleboel over het eiland.
Voor info over Gran Canaria is dit een hele uitgebreide en informatieve site
http://www.de-grancanaria-site.nl

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:23

Thnxx voor alle info! Ik ga zeker die site eens even uitpluizen..
Een jeepsafari lijkt mij ook erg gaaf..!

rianne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 23:53

Ik ben er 2 keer geweest en wil zo weer terug.
Heb er ook paard gereden.
De kleine plaatsjes playa taurito en puerto rice zijn mooi te bekijken. Playa amadores is een geweldig strand!
Ook Las palmas is zeker een dagje bezoeken waard! Mooi shoppen kun je in Atlantico, kun je met de bus heen is erg goedkoop.
Veel plezier!
Wij zaten in het Ifa continental hotel, in Playa del ingles.
Erg mooi hotel met zeer goed eten.

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:56

Wij hadden via het hotel een jeep gehuurd en zijn de bergen ingetrokken en off the road geweest... was erg gaaf

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 20:02

sioux city is ook heel erg leuk om naartoe te gaan. dat is een westerndorp met paardenshow. je kunt overdag of 's avonds. wij zijn 's avonds gegaan, compleet met bbq.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:10

radje schreef:
Wij hadden via het hotel een jeep gehuurd en zijn de bergen ingetrokken en off the road geweest... was erg gaaf

Dat lijkt mij ook heel erg gaaf!! Zijn jullie onder begeleiding gegaan? Of alleen?

blackpegasus schreef:
sioux city is ook heel erg leuk om naartoe te gaan. dat is een westerndorp met paardenshow. je kunt overdag of 's avonds. wij zijn 's avonds gegaan, compleet met bbq.

Lijkt mij wel erg leuk, denk alleen dat mijn vriend het 3x niks vindt haha.. Hij is helaas niet zo'n paardenmens.. Hij begint nu eeeindelijk mijn paard een beetje te vertrouwen Knipoog ..

radje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:42

Nee, wij zijn alleen gegaan...we hadden een hele goede kaart en die off the road weggetjes kwamen na lange tijd altijd op een grote weg uit.
Sioux city zijn wij ook geweest...was erg leuk, maar wel heel warm onder in die bergen.
Je hoeft daar geen paardenmens voor te zijn hoor... er zijn ook shows met mooie dames haha

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 13:27

je kunt daar ook 's avonds heen. dan is het wat koeler. dat hebben wij toen gedaan.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:00

Wij zijn er ook geweest en naast strand ook excursies gedaan. Jeepexcursie was prachtig en ook van het mountainbiken heb ik enorm genoten, maar het was allemaal erg prijzig. Vind het een heel erg toeristeneiland en hoef er ook nooit weer heen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-07 22:05

Ik ben er een paar jaar terug geweest..

Ik heb via hotelplan geboekt, en dit is me super bevallen.
Goeie accomodatie, perfecte begeleiding van hotelplan, alles goed verzorgd, uitjes waarvoor je je kan inschrijven, tips om te overleven Haha!

Deze reisorganisatie kan ik je zeer aanbevelen, bovendien zijn/waren ze 1 van de goedkopere..

TopLadyI

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-07 11:36

Wij gaan wel eens in het voor of najaar naar Gran Canaria, midden in de zomer is het daar iets té warm vind ik.