Griekenland met z'n 2-en, waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Griekenland met z'n 2-en, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 16:07

Komende zomer wil ik graag met mijn vriend op vakantie naar Griekenland, lekker een week saampje weg.
Ik ben zelf al een keer op Kos geweest en dat is erg goed bevallen, maar nu ik door de vakantieboeken heen blader is het toch wel erg moeilijk. Daarom ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen en tips van bokkers!

Onze 'eisen': liefs op een wat groter eiland (rhodos, kreta, event. kos), appartement, op loopafstand van de zee en centrum/supermarkt/bushalte, restaurantjes/winkeltjes/terasjes in de buurt, liefst *** of meer, qua verzorging: alles behalve all inclusive, en wat bezienswaardigheden zouden ook leuk zijn.

Ben benieuwd!

mirre

Re: Griekenland met z'n 2-en, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 18:03

Ik ben zelf op Rhodos geweest en dit is mij echt super bevallen. Er is genoeg te doen! Wij hebben een auto gehuurd en dat was echt heel leuk. Vooral de oude stad is erg leuk en gezellig, daar zijn genoeg restaurtantjes en terrasjes. Als je in de oude stad zit moet je wel wat verder lopen naar de zee, maar het is wel lopend te doen en anders met de bus of taxi.
Je kunt ook een ander plaatsje kiezen, dan zit je misschien wel dichter bij de zee, maar ik vond het echt super om dichtbij de oude stad te zitten!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 11:09

bedankt voor je reactie, ik ga eens in de reisboeken kijken wat er in de buurt van rhodos stad te boeken is. Nog meer tips?

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:11

Lefkas!
Een heel gezellig stadje, met winkels, terrasjes, stranden, etc. Zijn wel veel kiezelstranden. Je moet dan wel een stukje reizen, maar er rijden bussen en hele goedkope taxi's.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:15

Ik zou ook voor Rhodos gaan.

Eventueel kun je kiezen voor de drukte van de stad, maar wat ik ook aan kan raden is het dorpje Ixia.

Dat ligt zo`n 5km van Rhodos-stad en heeft ook voldoende te bieden.
Het is er erg gezellig en toch een stuk rustiger dan echt in de stad.

Alison__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:17

Ik zou een kijkje nemen in Corfu, het ligt eraan of je naar een groot toeristen plaats wil, dan zou ik ook naar rhodos gaan, maar als je lekker wil genieten van het weer, strand en de cultuur. dan zou ik naar Corfu stadt (Kerkyra) gaan of Acharavi, hier ben ik afgelopen jaar geweest voor 2 weken wen was geweldig, leuke barretjes, lekker eten en een leuk winkelstraatje. de omliggende plaatsjes zijn ook leuk.
zie hier wat leuke informatie.
http://www.grieksegids.nl/corfu/acharavi.php
http://www.grieksegids.nl/corfu/acharav ... daties.php
http://www.vakantiediscounter.nl/vakant ... 2007-05-07
http://vakantielanden.net/griekenland_corfu.htm

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 16:15

Ai moeilijk! We willen graag wel op een paar km afstand van een wat grotere stad zitten, dus zoals Ixia zou perfect zijn. Omdat we het liefst alleen logies doen, moeten er wel genoeg restaurantjes zijn om een paar avonden achter elkaar lekker te eten.
Zijn er mensen die ervaring hebben met Platanes, vlakbij Rhetymnon op Kreta?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 09:42

Nou, restaurantjes heb je in Ixia ruim voldoende.
En er zitten heel wat goede tussen.

Als wij er een week zitten, kunnen we elke avond ergens anders eten zonder te zeggen dat het niet lekker was. En ik moet je zeggen, ons pap is normaal erg kieskeurig.

JO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 14:36

West kant van Kreta vind ik erg mooi! Steden als Chania en Retymnon hebben mooie "oude" centra en in de buurt veel te zien en mooie stranden. Zeker Rethymnon ligt heerlijk centraal.

Ga zelf dit jaar naar Retymnon, appartement aan het strand!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-07 22:25

@ JO93:naar welk appartement ga jij, al ervaring in die omgeving? Denk dat wij ook die kant op gaan namelijk. Nu nog een goed appartement kiezen, heel veel appartementen zijn daar drie sterren, en in het buitenland is dat nu eenmaal niet hetzelfde als hier in Nederland.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 22:38

Ik ben op al die eilanden geweest en dan ook nog naar Karpathos wat kleinschalig is maar prachtige stranden heeft. Thassos is ook een leuk maar klein eiland. Dan ga je met een veerboot vanaf het vast land. Ook weer leuk.

Qua natuurschoon vond ik Corfu het mooist. Het is er heel groen, mooie baaien, prachtige uitzichten en leuk om rond te scooteren. Wel wat commerciëler. Maar ook mooi oud centrum.

Levkas was ik helemaal wild van, maar je moet ook scooters huren om het "echte" eiland te zien. Is minder bebost maar wel echt Grieks, met geiten die overal in kuddes rondlopen, veel ezeltjes e.d.

We zijn vanuit Karpathos 4 dagen naar Rhodos geweest en hebben daar in de oude stad een appartementje gehuurd. Geweldig! Kregen 's-morgens ontbijt op het binnenterrasje en de kamer met douche was heel schoon en kostte bijna niets naar onze begrippen.

Samos schijnt ook leuk te zijn. Kos vond ik eigenlijk qua natuurschoon nog het minst van alle eilanden. Maar toen ik daarheen ging (zeker 15 jaar geleden) was er nog amper bebouwing op de stranden van Marmari en Tangaki (?) Ben de juiste namen kwijt. We hadden als het ware de prachtige zandstranden voor ons tweeën. Heel bijzonder.

Alleen op Kos hadden we een minder appartement maar je gaat toch buiten de deur eten en slaapt er eigenlijk alleen maar. Een fijn zwembad is wel belangrijk met lekkere ligstoelen.

JO93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 09:51

patos schreef:
@ JO93:naar welk appartement ga jij, al ervaring in die omgeving? Denk dat wij ook die kant op gaan namelijk. Nu nog een goed appartement kiezen, heel veel appartementen zijn daar drie sterren, en in het buitenland is dat nu eenmaal niet hetzelfde als hier in Nederland.

Wij gaan naar waarschijnlijk naar Flisvos Beach maar is nog niet zeker. We hebben ook een mooi hotel in Chania gezien en de transfer tijd daarheen is een stuk korter.

Ik heb appartementen/hotels gezocht via http://www.vakantiereiswijzer.nl . staat heel veel nuttige info en rapportcijfers van mensen die er geweest zijn.

patos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:55

Dank voor je tip, ik ga daar eens even op kijken!