Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
echt een bizarre ervaring.
al die ouwe dametjes 
Laat hem ander door rijden. Ga bij de eerste bieding voor de helft zakken en nog worden wij buitenlanders opgelicht. Toen ik met mijn Egyptische kennis met de taxi ging was ik 15 pond kwijt en toen ik alleen ging kon ik niet voor onder de 40 pond bij mijn bestemming komen. Voor ons is het al bespottelijk goedkoop, maar je kunt gerust in prijs dalen
Niet teveel aandacht geven aan bedelaars, niet teveel contact maken anders lopen ze de hele dag achter je aan voor een baksjiz, een fooi.
Driekwartbroek kan beslist wel in Cairo, maar daarbuiten zal ik oppassen. Wijken als Maadi zijn vrij veilig, daar zitten de meeste ambassades en wonen veel buitenlanders. Daar heb ik me geen moment onveilig gevoeld en is het schoon en rustig. Als je voor mei gaat weet ik nog wel iemand die een appartement huurt. Het was voor mij alleen 3 euro per nacht. Keuken, badkamer met bad en heeeerlijke bedden met een normaal matras.
Ze kunnen ook enorm aandringen in alles, laat je vooral niets aansmeren 

) Je hebt daar echt alles en het is leuk om daar mensen te kijken
Nog een aanrader is om een pizza mee te nemen en bij zonsondergang een tochtje op een felouka te maken over de Nijl! En ik vergeet vast nog heeeel veel dingen!
LuvdaTossa schreef:Ah daar ben ik ook eens geweest, is heel anders. Nog tips nodig?