ik wil heel graag emigreren naar australie maar moet helaas nog even wachten als ik volgend jaar mijn studie heb afgerond wil ik eerst voor een vakantie daar heen om te kijken of ik daar kan aarden. wel zo slim. maar nu ben ik eens benieuwd wie er in australie is geweest en wat je nodig hebt om daar heen te kunnen ik hoor namelijk zo veel verschillende dingen weet niet of het hier goed staat maar goed.
ik geloof dat je eerst al moet kunnen aantonen dat je er daadwerkelijk werk hebt anders kom je niet verder dan een toeristenvisum. (maar ik ben er wel niet zo enorm zeker van)
om na je studies voor een tijd naar daar te gaan en kijken hoe het zit is natuurlijk altijd een leuk idee, en een hele ervaring.
ja dat bedoel ik iedereen denkt wat anders over wat je nodig hebt maar dat van dat werk klinkt erg logisch bedankt voor de tip maar hoe kom je aan werk als je zonder het land niet in mag?
je mag natuurlijk altijd met een toeristenvisum binnen he! en een toeristenvisum blijft geloof ik 3 maanden geldig. maar hoe het precies zit... het is natuurlijk niet binnen de EU... ik zou zeker eens een kijkje nemen op de site van de Nederlandse (of Belgische) ambassade. daar ga je zeker het een en ander kunnen terugvinden!
Als je er langer naartoe wil om te werken, bijv. een jaar kan je een backpack visum aanvragen, zover ben ik inmiddels al met uitzoeken;) Wil nml na mijn studie er een jaar gaan werken.
misschien ff google emigreren naar australie?? australie vind ik wel een supermooi land!!! ben met kerst en oud en nieuw er bijna 4 week geweest wat een geweldige ervaring!! als het me lukt wil ik dr weer heen(duurt nog wel een paar jaar hoor)
dat ik perse naar australie wil heeft ook te maken met het feit dat ik daar familie heb wonen en op deze manier krijg ik wat handige tips via de ambassade ga ik zeker nog wel doen. just_bassie waar heb je precies gezeten dan?
Wat je kunt doen, is eerst voor langere tijd op een Working Holiday Visa naar Australië gaan. Je mag dan iig legaal werken (bij dezelfde werkgever max. 3 maanden aaneengesloten). Een fijne manier om erachter te komen of Australië daadwerkelijk is wat je ervan had verwacht en of je er zou willen wonen. Je kunt dan alvast je best gaan doen om een werkgever te zoeken waar je langere tijd zou kunnen werken en dan kun je een 'echt' werkvisum krijgen. Je werkgever moet dan aantonen dat hij je graag in dienst wil houden. Ik ben tijdens mijn reis door Australië mensen tegengekomen die op die basis daar zijn blijven wonen na hun reis die ze in eerste instantie op een WHV maakten.
Voor de exacte regels raad ik je aan even goed te informeren bij de ambassade, daar zijn ze op de hoogte van de meest recente regelgeving.
@jublover... wij zijn eerst een week in perth geweest want de broer van mijn vriend studeert daar,kerst en oud en nieuw gevierd! daarna zijn we naar sydney gevlogen en na 3 dagen zijn we met een camper (in 2 week) naar adelaide gereden!
http://www.netherlands.org.au/pages/index_nl.asp de site van de Nederlandse ambassade in Australië, hier ga je zeker meer informatie vinden. (zo ben ik ook begonnen om mijn verhuis naar Griekenland voor te bereiden)