Op het laatste moment beslissen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppapier

Op het laatste moment beslissen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 18:12

Mijn vriend en ik gaan komende zomer samen op vakantie, vanaf 6 tot 24 augustus hebben we allebei vakantie.
We hebben besloten nog niets te boeken, mijn tante is erg ziek en ik wil niet het risico lopen dat ik op het laatste moment m'n reis moet cancellen omdat ze overleden is

We gaan er natuurlijk wel van uit dat we lekker weg gaan, en ik ben toch al een beetje rond aan het kijken Vingers aflikken
Afhankelijk van het weer in Europa en waar we zin in hebben, wordt het een last-minute of gaan we lekker kamperen in Europa.
Beide opties trekken me wel, zoals ik al zei: met 30graden in Europa hoef ik niet zonodig te vliegen Cool

Maar als ik zo rondkijk op internet, zie ik zóveel bestemmingen waar ik nog wel eens heen zou willen.
We hebben het al over de Canarische Eilanden gehad, Griekenland. Geen massatoerisme voor mij in ieder geval, uitgaan hoeft voor mij ook niet zo: ik ga liever saampjes uit eten en lekker de omgeving bekijken Ja

Wat rondreizen in Europa betreft, dat zie ik ook wel zitten. Hij heeft een auto, ik tegen die tijd m'n rijbewijs, dus lekker rondtouren lijkt me geweldig! Tentje mee, klein gasflesje, luchtbedjes en ik vermaak me evengoed *LOL*
Bovendien is het een stuk goedkoper, en heeft Europa ook nog zoveel mooie plekjes, ik wil graag naar het Zuiden van Duitsland, nog een keer door Oostenrijk en Zwitserland, evt stukje Frankrijk Ja

Ik ben dus al lekker aan het fantaseren geslagen, ook al is het nog even weg Clown
Wie heeft er bestemmingen die écht aan te raden zijn, zoveel vliegvakanties als in Europa?
En wie beslist er ook pas op het laatste moment wat hij/zij gaat doen? Lachen

Sylvia

Re: Op het laatste moment beslissen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:14

Ik ben helemaal idolaat van Spanje, mn de Costa del Sol en Tenerife. Maar wij gaan normaliter wel buiten het seizoen. Thailand vond ik ook geweldig, erg mooi land.

Tipje: ik zou echt tegen die tijd pas gaan kijken, en dan bij de reisbureau's. Dan heb je niet al ergens je zinnen op gezet en er kunnen hele leuke lastminute-reizen tussen zitten...

Ik ben niet zo van de lastminutes, daar ben ik teveel een regelneef voor Bloos Ik neem me iedere keer voor om een keer een lastminute te doen, maar dat kan ik niet Nagelbijten / Gniffelen

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 19:50

Dat last-minuten vind ik ook heel eng hoor, hihi, ik ben ook iemand die liever zeker is van haar zaak Nagelbijten / Gniffelen
Ik ben dan altijd bang dat je daar met je hele hebben en houwen staat, en dat het hotel/appartement alsnog al vol blijkt te zitten ofzo Clown

Perlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 19:56

Je kunt op zich best wel boeken en een annuleringsverzekering erbij afsluiten, kost niet zoveel. Dacht rond de 7 euro.

Mijn ouders hebben altijd op het laatst pas beslist waar ze heen gingen. Soms op de dag zelf pas, gewoon naar het mooie weer rijden en tegen het einde van de middag ergens een camping opzoeken. Voordeel daarvan is dat je niet aan een plek vast zit. Als het het allemaal gezien hebt of het weer is niet lekker ofzo dan kun je zo weer vertrekken.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:16

Annuleringsverzekering is gekoppeld aan je reissom en het is dus ook net wat je allemaal vergoed wilt hebben. Als het hotel bv te annuleren is met 25 euro kosten dan zul je dat verblijf niet meeverzekeren in de annuleringsverzekering.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 18:43

Dat trekt mij dus ook wel aan Perlina, zeker met kamperen is dat heel goed te doen. Als het ons ergens goed bevalt blijven we, als we verder willen, ook geen probleem Ja

Juist omdat ik nu geen idee heb wat ik wil (en hij) vind ik het wel heerlijk om alvast te fantaseren en rond te kijken. Het blijft een verassing, best spannend Haha!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 21:14

Wat wij altijd doen, de auto inpakken. Voorin de kaart pakken, en beslissen waar je heen wilt. Écht op het allerlaatste moment dus. Er zijn ook genoeg prachtige plekjes in Denemarken oid. Heel veel succes, ik hoop dat je toch nog een fijne vakantie hebt!