Grän (oostenrijk) Auf Wienersnitzel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Strohalmpje

Grän (oostenrijk) Auf Wienersnitzel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 14:00

Hallo allemaal!!

Ik ben afgelopen week een weekje op wintersport geweest in Oostenrijk. En dan wel in het plaatsje Grän in het Tannheimer Tal. Helaas lag er dit jaar niet zo heel veel sneeuw, terwijl het toch een heel sneeuwzeker gebied is... maar ondanks dat heb ik het ontzettend naar mijn zin gehad! en daarom hier een verslagje Knipoog Het was voor mij het 7e jaar dat ik in Grän was.

We vertrokken op vrijdag 16 februari. Vol goede moed zaten we in de auto, maar toen we bij venlo de grens over wilden stonden we alweer in de file... gelukkig was dit snel opgelost. Verder verliep de reis eigenlijk wel goed. Om dat we 's middags vertrokken en met de caravan reden, konden we het niet redden om in 1 keer over te komen. Daarom maken we elk jaar op de heenreis een overnachting. Dit jaar was dat op een camping vlak na het Duitse plaatsje Ulm.

Afbeelding

De volgende ochtend kwamen we rond 10.00 uur aan op de camping. We hebben de caravan op de plaats gezet, de tent ervoor en toen aan de koffie! die stond al klaar, want mijn opa + oma en tante, oom + kids waren al op de camping.

Afbeelding

En het uitzicht!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UJCO6DFN

Mijn zusjes wilden de volgende dag direct de piste op, maar ik had daar nog niet zo'n zin in... Ik wilde eerst even bijkomen van de drukke tijd thuis en bovendien wist ik ook nog niet hoe de omstandigheden waren op de piste. Ik ben toen met mijn opa, oma, tante, oom, nichtjes en vrienden van mijn tante en oom gaan wandelen. De wandeling ging naar de Adlerhorst. Dat is een erg gezellige hut op ongeveer 1600 meter hoogte. De camping zelf ligt op zo'n 1100 meter dus we moesten ongeveer 400-500 meter stijgen. Het is een erg leuke route om te lopen.

V.l.n.r. mijn tante, vriendin van mijn tante, oma en opa
Afbeelding

Het pad loopt onder de gondel door... in de verte zie je de plaatsjes Tannheim, Haldensee en Grän
Afbeelding

Onderweg moet er natuurlijk ook even worden gepauseerd! (ik zit helemaal links)
Afbeelding

Lekker broodje brie! Haha!
Afbeelding

En dit is waar we het allemaal om doen. De overheerlijke Apfelstrüdel!
Afbeelding

Smile!!
Afbeelding

De dag erna had ik nog steeds geen zin om de piste op te gaan en dus ging ik weer wandelen. Dit keer met mijn opa, oma en moeder. De wandeling ging naar Tannheim.

Mn opa en ik
Afbeelding

Ik op de rots bij het paadje naar de Zum Vater unser weg.
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ETH7BO6K

Nog een keer mijn opa en ik
http://www.mijnalbum.nl/Foto=N4SM3FDG

Op woensdag begon het bij mij toch te kriebelen... Ik had erg veel zin om te gaan skien, maar omdat er zo weinig sneeuw was zou ik dan helemaal met de gondel omhoog moeten gaan... Verder ging er niemand van mijn familie skien, behalve mijn zusje... alleen mijn zusje kan nog niet van de gondel omlaag komen... ik besloot dus om het niet te doen. Mijn andere zusje had snowboardles. Toen zij terug was heb ik me over laten halen om een poging te doen op haar board. Dit beviel me wel en dus sprak ik een schnupperkurs (probeerles) voor donderdag af. Na deze les had ik er zoveel lol in (mede dankzij de leraar Tong uitsteken ) en heb ik er voor vrijdag nog een les van hem bijgeboekt.

De warming up ven de schnupperkurs
Afbeelding

Erg makkelijk als Der Stefan je naar boven duwt! haha
Afbeelding

De warming up van de les op vrijdag
http://www.mijnalbum.nl/Foto=DKACV7ZV

Ik voor het eerst met het snowboard in de lift...
Afbeelding

JIHAAAAA!!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=ESGZT638

Stefan en ik... heeft mn opa nog een leuke foto van, maar die zit nog in oostenrijk... komt dus nog Knipoog
Afbeelding

Het weer was trouwens de hele week ook erg goed! Het zag er zo'n beetje elke dag zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto=UOXAIYDE

Op zaterdag zouden we weer vertrekken, dus daarom op vrijdagavond nog even een etentje als afsluiting. Uiteindelijk ben ik ook met mijn zusje even de kroeg in gegaan.

Afbeelding

Zaterdagochtend weer klaar voor vertrek.... helaas
Afbeelding

Gisteren waren we om 19.00 uur weer thuis. De terugreis doen we wel altijd in 1 keer. Ik heb echt een geweldige week gehad. Erg actief geweest en vooral ook veel lol gehad!! En Stefan danke für die super snowboardkurs!!

Groetjes!!

viefdepief

Re: Grän (oostenrijk) Auf Wienersnitzel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:07

Heej Rianne!
Dat is dus de Stefan Knipoog
Leuk verslag Lachen Echt grappig die zonnige foto's zonder sneeuw en dan opeens zo'n witte piste!
De strudel ziet er trouwens echt jammie uit Vingers aflikken

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:14

Leuk verslagje Rianne!!
Die Strudels zijn idd erg lekker Vingers aflikken

Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:20

Wat een leuk verslag he Rianne!

Ziet er gezellig uit en leuk dat die Snowboardlessen zo geslaagd zijn! Pling
En het is daar zo te zien erg mooi! Ja

Welcome home! Cool

ceciel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:12

Ohh er ligt nog sneeuw Haha! Wij gaan ook nog in maart.. Hopenlijk óók nog sneeuw.. ! Leuk verhaal joh! En erg tof dat het snowboarden geslaagt was Ja

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 18:00

Oh heerlijk rianne !!
Leuk verslag ! Haha!

Sjuulie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 23:33

hee rianne, wat een leuk verslag, lees hem nu pas Bloos
maar vet hoor, dat snowboarden.. dat wil ik volgend jaar toch maar eens gaan proberen *LOL*

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:40

Hey!

Wat leuk! Wij waren in de week van 18 tot en met 25 februari 2007 in Gran! Wij logeerden in hotel Sonnenhof, dat hotel ligt aan de piste waar jij snowboardles hebt gehad.
Dus veel van jou foto's zijn voor mij lekker herkenbaar Haha!
Ik heb die leraar inderdaad les zien geven ja. Maar wij hebben dit jaar geen snowboardles genomen.
Wel toevallig zeg!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 15:13

Dank jullie voor de reacties!! jesse_rulez wat grappig dat jij daar ook bent geweest!!! echt leuk! Maar dan ben jij trouwens in dezelfde week geweest als ik Clown Ga je er volgens jaar ook heen?? dan moeten we maar een boktmeeting houden Tong uitsteken En als je stefan les hebt zien geven heb je mij misschien ook wel gezien haha

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:21

Weet nog niet zeker of we er volgend jaar weer heengaan en zo ja in welke week. Maar mochten we weer naar Gran gaan, dan kunnen we wel meeten ja! Haha!
Er zaten meerdere snowboardgroepjes aan het begin van de piste, opvallend veel eigenlijk.
Als je in dezelfde week als ons bent geweest, dan heb je die ene foto van de gondels denk ik aan het begin van de vakantie gemaakt? Want aan het eind van onze week lag er onder de gondels bijna geen sneeuw meer. Heb zelf geen foto's van de gondel gemaakt, wel van de pistes. Lachen

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 22:36

Ja klopt!!! die foto is idd helemaal aan het begin van de vakantie gemaakt!! zat me toevallig nog te bedenken dat er aan het eind van de week idd geen sneeuw meer lag Tong uitsteken ik heb les gehad op donderdag en op vrijdag, maar die vrijdag eb ik met de lift naar boven geweest, dus dan zou je me donderdag gezien moeten hebben als je dan tenminste op de piste was Knipoog

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 11:02

Leuk verslagje, ik ben gister thuis gekomen uits zwitserland, daar lag meer sneeuw.

Leuk dat jullie met hele familie gaan!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 22:32

Ja is zeker gezellig!! Ja We lekker dat jullie dan wel veel sneeuw hebben gehad!

Ik kreeg net nog 2 foto's van mijn opa...

wat te doen als het 27 graden is en je geen korte broek en shirtje/topje bij je hebt.... gewoon in je hemd gaan zitten Tong uitsteken
Afbeelding

en nog een foto van Stefan en ik
Afbeelding

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 21:21

Heej das grappig, die week waren we (ben het zusje van Jesse_rulez) ook daar ja! Die leraar komt me bekend voor Ja
De persoon met de zwarte broek en de rode fleece (die duw-foto) komt me eveneens bekend voor Haha! (best leuk om op die beginnende snowboarders (en hun 'gestuntel' Tong uitsteken te letten Vork ) In het blauw herken ik je nu niet *LOL*

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-07 23:10

hahahaha wat grappig!!! maar ik ben toch echt dezelfde in het blauw als op die duw foto hoor Clown haha

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 14:40

hey leuk!
ik ben daar ook een aantal jaren geweest in hotel sonnenhof aan de piste!
Jammer dat er zo weinig sneeuw lag!

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 15:13

haha er komen steeds meer mensen die er geweest zijn :p blijkbaar wel een populaire plek onder bokkers Knipoog en idd jammer van de sneeuw, maarja volgende keer weer beter! end e vakantie was er gelukkig niet minder leuk om!