New York: do's en dont's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Acilon

New York: do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 12:40

hoi,

ik heb een aanbieding gekregen van iemand in New York die heel de zomer zijn appartement ter beschikking stelt; gratis.

mijn vriend is wild enthousiast en wil metteen gaan... eerst voor en maand, maar dat zag ik absoluut niet zitten.

14 dagen overweeg ik misschien wel, maar ik weet totaal niet wat te verwachten.... ik ben geen citygirl;geef mij maar de natuur! een citytrip heb ik wel al gedaan, maar voor max 4 dagen. 14 dagen vertoeven in een stad schrikt me wat af...maar nattuurlijk kan je niet voor 4 dagen naar New York gaan he..

ik zou dus graag ervaringen horen van mensen die al in de big apple geweest zijn. wat is de moeite? de voor en nadelen? kan je er 14 leuk op vakantie gaan en niet onmenselijk veel geld uitgeven? is het leven daar duur? kortom alles wat je mij over New York kan vertellen hoor ik graag Lachen

Idra

Re: New York: do's en dont's

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:49

Waaa gewoon doen Fien!
NY lijkt mij een zalige stad (ik ben er geweest toen ik 11 was, dus heel erg veel had ik er niet aan maar ik zou er graag naartoe gaan).

Ik weet dat het daar vooral erg duur is om te verblijven, maar dat is voor jullie dus al geen probleem dus ik zou die kans gewoon met beide handen grijpen! Ongtetwijfeld zal het leven daar op andere vlakken ook duurder zijn, maar je spaart toch al enorm veel uit als je geen huur moet betalen, en als je dan af en toe zelf kookt ect blijft er nog veel geld over voor allerlei tripjes!

Doen!!

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:51

Ik ben zelf nog nooit in New York geweest, ga er ook waarschijnlijk in de meivakantie heen. Lijkt mij een geweldige stad, en een maand is niet zo lang toch? Waarschijnlijk gaat die maand snel genoeg als je er eenmaal bent!

Ik zou gaan als ik jou was, ook al hou je zelf meer van de natuur.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:08

Ik zou het ook gewoon doen Fien. Zo'n kans zou ik niet laten schieten!

tess_84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:22

Fien, ik zou ook gewoon gaan hoor! Lijkt me toch een stad waar je genoeg beziens zal hebben!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:58

Wow, wat een kans!
Tip 1: neem een flexibel ticket, met mogelijkheid tot verlengen van je verblijf in NYC, nu denk je dat 14 dagen al lang is, als je daar eenmaal zit absoluut niet meer!
Kosten vond ik zelf ongelooflijk meevallen. De hoogste kosten zijn verblijfskosten, en die heb je niet aangezien jullie dat appartement aangeboden hebben gekregen. Kleding heb ik daar in vergelijking met Nederland goedkoop kunnen aanschaffen. Veel mensen gaan er ook heen om goedkoop een digitale camera aan te schaffen. Maar hier kan ik je verder niets over vertellen, dat heb ik alleen van horen zeggen... De do's (bezienswaardigheden) in NYC spreken uiteraard voor zich. Je kunt ook goed de stad uit, naar Boston of een andere stad in de omgeving bijvoorbeeld. Genoeg te doen (en vooral te zien) in de stad zelf en omgeving!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:04

doen, doen, doen, Fien Hyper!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:09

Gaaf! Doen! Natuur is niet zover weg als het lijkt - je kunt de rivier op, of richting Long Island, of naar het noorden, ook mooi...

En New York zelf moet je gewoon ervaren. Zelfs als je niet zo'n citygirl bent!

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:58

Lijkt me leuk! Maar vergeet niet dat het enorm duur leven is in New York...
Dit maak je natuurlijk zo duur als je wil. Maar over het algemeen is het er niet goedkoop. Als je dus een maand wil gaan zou ik maar al beginnen sparen Bloos

Maar het lijkt me wel een leuke ervaring! Ik ben zelf toen ik 6 en 8 was al door Amerika gaan reizen met mijn ouders en ik vond het geweldig! (ookal was ik nog relatief klein, ik herinner me er nog redelijk veel van)
Ik vind de Verenigde Staten gewoon geweldig en wil er ooit nog eens naartoe gaan...
Ook mag je de reis er naartoe niet onderschatten...Maar ik denk dat je wel al vaker op reis bent geweest met het vliegtuig? En de vliegreizen van nu zijn helemaal niet meer te vergelijken met de reizen pakweg 15 jaar geleden..Dus daarvoor zou ik het niet laten!

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:02

Heel leuk! Ga naar central park! Dan ben je toch een beetje in de natuur Knipoog En daar raak je gewoon niet uitgelopen! Ook zijn er meer topic's over. Ik zoek even voor je Lachen

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 00:14