GZ rustig, zonnig, betaalbaar (ei)land voor 50+

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LuvdaTossa

GZ rustig, zonnig, betaalbaar (ei)land voor 50+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-07 21:53

Maar ze voelen zich nog jong hoor Haha!

Mijn ouders willen er graag in mei tussenuit naar een zonnige bestemming. Belangrijk is dat het een natuurlijke omgeving is en het liefst een eiland bij zee. Een lekkere temperatuur, maar waarbij je wel nog wat activiteiten kunt doen. Activiteiten zoals oude bezienswaardigheden bezoeken enz.

Heeft iemand tips voor een eiland met rust, natuur, bezienswaardigheden en een goede temperatuur. Liefst niet te ver vliegen en het is voor een ruime week. Moet ook niet te toeristisch zijn.

Kreta, Kos, Rodos? Ik noem maar wat namen, heeft iemand ideen?

Lusitana

Re: GZ rustig, zonnig, betaalbaar (ei)land voor 50+

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:29

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:04

Tobago! Martinair vliegt erheen, het is wel een redelijk lange zit, 8-9 uur. Maar het eiland zelf is fantastisch! Heerlijk klimaat, niet super toeristisch, zeer overzichtelijk en heel divers: stranden, mooie baaien, koraal, tropisch regenwoud, beetje Nederlandse/Britse geschiedenis (forten, plantages).... Absoluut aan te raden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:49

stuur ze in de winter naar spanje, dan is daar alles 50+ Lachen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:52

eevita schreef:
stuur ze in de winter naar spanje, dan is daar alles 50+ Lachen

Wat heeft ze aan zo'n opmerking??
Staat duidelijk in dat ze in mei willen, lijkt me dat er dan ook heus wel 50+ plekken zijn in de wereld behalve Spanje hoor... Rolleyes

Edit: typo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:21

ho ho ho, dat van mei heb ik overheen gelezen, daar heb je gelijk in, maar voor de rest klopt het wel aardig hoor. Het land is goedkoop, zonnig ( Ook in Mei) en er zijn buiten het hoogseizoen veel 50 plussers op vakantie, overwinteren ed.
Dus zo gek is het niet, wellicht iets verkeerd verwoord, maar niet nodig om dit gelijk in de negatieve te trekken

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:23

Mijn opa en oma gaan ieder jaar meerdere keren naar Benidorm (Spanje). Daar zitten heel veel mensen van hun leeftijd en de meesten zitten daar omdat het te koud is in Nederland Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:35

eevita schreef:
ho ho ho, dat van mei heb ik overheen gelezen, daar heb je gelijk in, maar voor de rest klopt het wel aardig hoor. Het land is goedkoop, zonnig ( Ook in Mei) en er zijn buiten het hoogseizoen veel 50 plussers op vakantie, overwinteren ed.
Dus zo gek is het niet, wellicht iets verkeerd verwoord, maar niet nodig om dit gelijk in de negatieve te trekken

Ik vind dat je gelijk hebt. Als je in die periode gaat, zijn er veel 50plussers en het is er een heerlijk temperatuurtje. Daarbij is het eten en drinken erg goedkoop.

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:37

eevita schreef:

Sorry dan, dacht dat je zo iemand was die de halve post las, en maar even wat neer kwakte Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 18:40

nee, hoor, ben netjes opgevoed Lachen

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 19:42

Zakynthos: Griekse eiland, erg groen in mei, voor alle leeftijden trouwens mooi!, mooie boottochten maken naar de blauwe grotten en the shipwreck, autootje huren en van alles bekijken! Aanrader! Wel veel Engelsen, wat weer de bekende ontbijten met veeeeeeel vette dingen oplevert!!!! Haha!

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 20:23

eevita schreef:
nee, hoor, ben netjes opgevoed Lachen

Haha Haha!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:22

Zuid-Spanje (Costa del Sol/Andalucia) en Noord Tenerife zijn erg geliefd bij de ouderen onder ons. En bij mij en mijn vriend Vork

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 00:23

Sylvia schreef:
Zuid-Spanje (Costa del Sol/Andalucia) en Noord Tenerife zijn erg geliefd bij de ouderen onder ons. En bij mij en mijn vriend Vork

Tenerife ben ik ook geweest, erg mooi daarzo Ja

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 09:22

Mooi eiland, rust, wisselend klimaat, niet druk, met zon, zee, stranden waar je de enige bent, en op 100 km afstand ook bergen, met een bevolking van 17 Miljoen schapen en 4 Miljoen mensen, maar helaas wat verder vliegen...

NIEUW-ZEELAND!

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 12:19

Voor een goeie week en de niet-al-te-lang-willen-vliegen-wens lijkt me Nieuw-Zeeland niet echt geschikt Clown Nieuw-Zeeland valt bij mij ook niet in de categorie betaalbaar, maar goed Clown Ooit komt er een dag dat ik er naar toe ga Ja

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-07 23:51

Bedankt voor jullie reacties!!!!

Echt super en ben al voor ze aan het kijken wat een beetje geschikt is. Alleen krijgt mijn moeder een uitnodiging van haar zus in Amerika om langs te komen Haha! én met de hele familie Haha! Haha! We moeten even kijken hoe alles gaat. Iig niet te lang vliegen, mijn vader is in juni een jaar geleden geopereerd en dat was een hele zware operatie! Dus zeg maar ongeveer 5 uur vliegen. En anders wachten tot juli om naar Amerika te gaan.... ben benieuwd wat mijn moeder in haar hoofd heeft Haha! Altijd spannend met haar Knipoog

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 23:52

Samos!

Super eiland met alles erop en dr aan!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 00:25

LuvdaTossa schreef:
Dus zeg maar ongeveer 5 uur vliegen. En anders wachten tot juli om naar Amerika te gaan.... ben benieuwd wat mijn moeder in haar hoofd heeft Haha! Altijd spannend met haar Knipoog

Amerika is ook langer dan 5 uur vliegen. Nieuw Zeeland is idd een heel eind, maar wij hebben het afgelopen November in twee keer gedaan: 12 uur vliegen, overnachting in Singapore, en dan weer 12 uur door....

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:29

Madeira misschien?
Lijkt me een erg mooi eiland en ook wel geschikt voor de 'wat oudere' mensen Knipoog

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 23:59

Cassidy schreef:
LuvdaTossa schreef:
Dus zeg maar ongeveer 5 uur vliegen. En anders wachten tot juli om naar Amerika te gaan.... ben benieuwd wat mijn moeder in haar hoofd heeft Haha! Altijd spannend met haar Knipoog

Amerika is ook langer dan 5 uur vliegen. Nieuw Zeeland is idd een heel eind, maar wij hebben het afgelopen November in twee keer gedaan: 12 uur vliegen, overnachting in Singapore, en dan weer 12 uur door....

Idd maar dan gaan we ook wat later weg en niet in mei.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 01:16

Malta en dan het eiland Gozo. Heel mooi eiland en je kunt ook naar het hoofdeiland. Ze spreken er Engels dus das wel zo makkelijk