hoj!
Ik moet volgend jaar (2de jaar sociaal werk) op 'kijk'stage voor een aantal weken. Binnen een kleine maand krijgen we het aanbod van alle stageplaatsen te horen. Nu ben ik héél sterk aan het denken om misschien die stage wel in het buitenland te doen. Ik hou van reizen, andere culturen,.. én het is volgens mij een heuse ervaring. Als je in Belgie blijft zijn het 10 weken stage, buitenland zijn het er 12 ivm regelingen met beurzen (beurs kan je enkel krijgen voor een periode tussen de 3 en de 12maanden). De beurs die ik eventueel zou krijgen is toch wel vrij deftig. De reiskosten worden terugbetaald (tot iets van een 600€), en ginder krijg je tussen de 140 en de 190€ (dacht ik) per week (dus voor te eten/vervoer ter plaatse/verblijf).
Nu ben ik vooral aan het twijfelen door mijn vriend. We zijn nog niet zo heel lang samen (als ik op stage vertrek ongeveer 1.5jaar), en hij ziet er een beetje twijfelachtig tegenaan omdat het toch wel een vrij lange tijd is. Ik ben vorige zomer een maand naar Polen geweest, en dat was al lang! Verder is het in het buitenland ook wel belangrijk dat je héél zelfstandig bent, en je plan echt kan trekken.. Daar heb ik toch ook wat bang voor, zo in mijn eentje.
Maar nu, ik zoek een beetje naar ervaringen van bokkers.. zowel positieve als negatieve! Wie is er op buitenlandse stage geweest? Voor hoelang? Met welke opleiding? Ervaringen? Tips? Naar waar ben je geweest??
Help!