Buitenlandse stage

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tatiane

Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-07 20:45

hoj!
Ik moet volgend jaar (2de jaar sociaal werk) op 'kijk'stage voor een aantal weken. Binnen een kleine maand krijgen we het aanbod van alle stageplaatsen te horen. Nu ben ik héél sterk aan het denken om misschien die stage wel in het buitenland te doen. Ik hou van reizen, andere culturen,.. én het is volgens mij een heuse ervaring. Als je in Belgie blijft zijn het 10 weken stage, buitenland zijn het er 12 ivm regelingen met beurzen (beurs kan je enkel krijgen voor een periode tussen de 3 en de 12maanden). De beurs die ik eventueel zou krijgen is toch wel vrij deftig. De reiskosten worden terugbetaald (tot iets van een 600€), en ginder krijg je tussen de 140 en de 190€ (dacht ik) per week (dus voor te eten/vervoer ter plaatse/verblijf).

Nu ben ik vooral aan het twijfelen door mijn vriend. We zijn nog niet zo heel lang samen (als ik op stage vertrek ongeveer 1.5jaar), en hij ziet er een beetje twijfelachtig tegenaan omdat het toch wel een vrij lange tijd is. Ik ben vorige zomer een maand naar Polen geweest, en dat was al lang! Verder is het in het buitenland ook wel belangrijk dat je héél zelfstandig bent, en je plan echt kan trekken.. Daar heb ik toch ook wat bang voor, zo in mijn eentje.

Maar nu, ik zoek een beetje naar ervaringen van bokkers.. zowel positieve als negatieve! Wie is er op buitenlandse stage geweest? Voor hoelang? Met welke opleiding? Ervaringen? Tips? Naar waar ben je geweest??
Help!

Gerbenfroh

Re: Buitenlandse stage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:42

Wow wat krijg je veel vergoed zeg!

Ik zit nu in Londen voor 5 maanden...
Ik zit er nu drie weken. Ik reis veel, was bekant terug van twee maanden Kreta of ik zit alweer hier. Zielig voor mijn vriendje Clown

Ik doe de Hotelschool en doe dit als afstudeerstage, als ik terug kom ben ik dus geslaagd. Ik loop stage in een 4 sterren hotel (Danubius Regents Park, voorheen het Hilton) in het centrum...
Ik loop hier alle afdelingen een beetje af, zit nu op Personeelszaken wat erg leuk is!

Goed. Londen is groot, druk, eng en duur, maar ook wel erg gaaf.
De eerste week had ik het ontzettend zwaar. Stage vond ik verschrikkelijk, en ik miste mijn vriend zo, en ik wou gewoon naar huis. Haha! Nog nooit eerder gehad zo erg ondanks mijn reizen en reislust.

Nu vind ik het steeds leuker en leuker, stage is leuk, de collegas zijn super, ik woon in een groot appartement met een supergoed vriendinnetje en we spreken nu lekker af met andere klasgenoten die hier ook zitten (de eerste 2 weken heb ik ze helemaal niet gezien).

Ik krijg betaald voor mijn stage, dat komt ongeveer neer tussen de 700 en 800 pond per maand ( zo'n 1125 euro per maand)
Ik werk een 40-urige werkweek...Maarrr, van dit bedrag gaat de belasting eerst af en er blijft dan zo'n 650 pond over. Hiervan moet ik betalen de huur van mijn appartement á 450 pond per maand, Reiskaart á 100 pond per maand en boodschappen (eet in het hotel dus dit is drinken, brood, beleg, toetjes, snoep Clown á 5 pond per week ofzo) Er blijft dus niet heeel veel van over, maar gelukkig krijg ik nog een OV-vergoeding, en een behoorlijke smak stufi. Dus ik kan ook heerlijk winkelen hier in dit shopwalhalla Haha!

Verder ja, een hele ervaring is het wel!

Mijn ouders komen over 2,5 week en mijn vriend over 3 week, GELUKKIG! Haha!

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:44

Oja verder over je vriend...

Wij zijn nu nog niet eens een jaar samen (8 maanden), maar we zijn zo ontzettend zeker van elkaar en we gaan volgend jaar samenwonen. Ondertussen ben ik dus ook twee maanden naar het paradijs Kreta gegaan, en nu zit ik weer 5 maanden in Engeland. Maar als je voor elkaar gaat, dan red je het wel, wij redden het ook 200%. En Engeland is gelukkig in principe helemaal niet ver, als ik wil, ben ik zo thuis. En hij komt regelmatig hier langs. Lachen Dus als je niet al te ver gaat, kun je elkaar blijven zien! Dus daar hoef je niet bang voor te zijn!

En als je stage pas volgend jaar is...Wie let je! Je hebt nog een heerlijke tijd tegemoet, en na die stage (wat maar 12 weken is op een heel leven Knipoog ) Heb je als je wilt nog heel je leven samen. Zo denk ik Haha!

Maar ik waarschuw je, het missen is verschrikkelijk Knipoog

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 23:57

even een verhaal vanuit een andere hoek

toen mijn vriend en ik elkaar net kenden moest hij vaak erg lang weg voor zijn werk (halfjaar,3maanden, etc).
Nee ik vond het echt niet leuk,maar hierdoor kon hij wel bereiken wat hij wilde. Als hij weg was zorgde ik dat mijn leven niet stilstond,ben motorlessen gaan nemen, alle tijd voor de paarden, heb super staptijd gehad en naast het balen dat hij er niet was ook erg genoten van de dingen die ik minder deed alshij er niet was. Zo blijf je dan als thuisblijver ook een verhaal hebben.
Ik ben achteraf blij dat hij voor mij nooit de keuze hoefde temaken om niet te doen wat hij graag wilde,want uiteindelijk heeft hij juist door onder andere mijn houding tov zijn werkreizen beseft hoe belangrijk ik voor hem ben.

Ik heb geen ervaring met stage in buitenland,maar wel in buitenland gewoond en daar heeeeeel veel geleerd (met hem dus,omdat dat ondertussen een doel was geworden na al die werkreizen).

Twijfelen ...ok,maar niet vanwege je vriend hoor...het klinkt cliche...maar ware liefde is sterk Knipoog

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 00:00

oh ja nog even...tip: vriendin van mij is met opleiding sociaal werk naar india geweest,halfjaar lang in weeshuis voor kinderen gewerkt en heeft afstuderen in afrika gedaan (scholen onderzoeken)PB maar alsje meer wilt weten.