Handbagage anno 2007 (vanuit Dld)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sylvia

Handbagage anno 2007 (vanuit Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 11:11

Morgen vertrekken we vanuit Dusseldorf naar Spanje. Gezien de huidige drama's omtrent terroristische aanslagen etc heb ik de luchtvaartmaatschappij waarmee wij vliegen een mail gestuurd om te vragen wat nou wel en niet in de handbagage mag. Normaal zijn ze vrij snel met reageren, nu helaas niet (of zou het komen omdat de mail in het Engels is? Nagelbijten / Gniffelen).

Aangezien we morgen vliegen deponeer ik mijn vraag toch maar hier...

Die regels omtrent vloeistoffen, geldt dat álleen voor vloeistoffen? Maw: mag ik gewoon het reguliere spul in de handbagage meenemen (boek, laptop, camera, mobiele telefoon) of mag ik alleen een doorzichtig plastic zakje met daarin wat klein spul (en dus geen laptop/telefoon/camera) meenemen?

Hopelijk kan iemand me dat vertellen...

pioade

Re: Handbagage anno 2007 (vanuit Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:04

De regels gelden alleen voor vloeistoffen. Laptop, telefoon ed. mogen gewoon in je handbagage. Metalen voorwerpen zoals mesjes en (nagel)schaartjes niet, maar dat was altijd al zo. Vloeistoffen mogen alleen in je handbagage als het minder dan 50 ml is en in een doorzichtig afsluitbaar plastic zakje zit. Bij de controle moet je dit zakje uit je handbagege halen. Die plastic zakjes zijn overgens niet meer gratis geloof ik. Flesjes water ed. mogen niet mee. Lege flesjes mag je wel meenemen, als je iets te drinken mee wilt nemen kan je je flesje na de douane gewoon weer vullen. Gewoon geen vloeistoffen in je handbagage dan heb je ook geen problemen!! Het maakt niet uit waar vandaan je vliegt, de regels zijn wereldwijd hetzelde.

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:09

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 13:31

Ik heb zojuist reactie gehad van LTU gelukkig en ik mag idd die dingen allemaal meenemen. Schaartjes etc zijn mij helemaal bekend dat dat niet mag. En het is idd 100 ml, niet 50 ml.

Ik zit nu alleen even te twijfelen, het enige dat ik mee wil nemen aan vloeistof is een klein flesje lenzenvloeistof. Móet dat in een plastic zakje? En mag het dan een 'eigen' plastic zakje zijn of moet dat zo'n ding zijn dat je daar krijgt of koopt?

De rest gaat gewoon allemaal het koffer in, het is maar 3 uur vliegen, dat scheelt Lachen

pioade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 14:18

Het moet in een afsluitbaar plastic zakje. Als je zelf zo'n zakje hebt mag dat volgens mij ook.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 15:35

Maar defineer afsluitbaar... Plakbandje, drukstrip?

Kathinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:50

drukstrip, geld voor zweden en nederland, dus ga er van uit ook diutsland

Kathinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 15:57

Sylvia schreef:
Ik heb zojuist reactie gehad van LTU gelukkig en ik mag idd die dingen allemaal meenemen. Schaartjes etc zijn mij helemaal bekend dat dat niet mag. En het is idd 100 ml, niet 50 ml.

Ik zit nu alleen even te twijfelen, het enige dat ik mee wil nemen aan vloeistof is een klein flesje lenzenvloeistof. Móet dat in een plastic zakje? En mag het dan een 'eigen' plastic zakje zijn of moet dat zo'n ding zijn dat je daar krijgt of koopt?

De rest gaat gewoon allemaal het koffer in, het is maar 3 uur vliegen, dat scheelt Lachen

lenzen in bakje met vloeistoef kreeg ik gewoon mee, los in mijn handbabage (eveneens lipgloss uit een tubetje, teehee)
maar als je de vloeistof echt mee wilt nemen zou ik dat gewoon in het zakje doen om geen risico te nemen.

Scherpe dingen zou ik geen risico mee nemen, maar ik heb al wat dingen meegekregen in mijn handbagage waar ik van opkeek!

-aansteker
-nagelvijl (DIT MOET EEN VERGISSING VAN ZE GEWEEST ZIJN!)
-sleutels met flesopener

Laptop, boeken etc. mag mee.
Drinken e.d. geen risico mee nemen, gewoon tax free kopen als je eenmaal door de douane bent.

Hoop dat je er wat aan hebt, het gaat hier om Schiplhop en Arlanda, maar hier gelden de EU regels, dus moet ook in jouw geval opgaan Lachen

fijne reis!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:02

Scherpe dingen thuislaten.
Geen nagelvijltje, nagelschaartje en dat soort dingen mee nemen.
Ook geen voedsel/drinken mee nemen.
Toen wij naar Nieuw-Zeeland emigreerde werden we nog eens extra nagekeken op het meebrengen van scherpe voorwerpen.
Vervolgens ga ik naar de wc in het vliegtuig. Wat zie ik daar liggen? Juist, scheermesjes. Nors opkijken
Daar kun je ook iemand mee verwonden.
Veel plezier/succes in Spanje! Lachen