hoe kan het? een vliegreis voor 0.01 euro?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

carola1

hoe kan het? een vliegreis voor 0.01 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 23:52

ik ben een beetje rond aan het kijken naar een vliegreis voor warschau, nou zie ik dat er vliegmaatschappijen zijn die een vliegreis aanbieden voor 0.01 euro. (ex. luchthaven belasting)
hoe kan dat, hoe verdienen zij hun geld dan?
en zijn dat wel veilige vluchten?

Anoniem

Re: hoe kan het? een vliegreis voor 0.01 euro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:55

Goed kijken wat daar allemaal nog bij komt, luchthavenbelasting kost vaak heel erg veel geld en er zit vaak niets bij of er zit altijd wel een addertje onder het gras..

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:55

Er zal wel weer een addertje onder het gras zitten...

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 23:57

Ja idd, dit lijkt mij niet helemaal betrouwbaar.
Anders zouden hun dus bijna niks verdienen, denk niet dat ze dat doen Knipoog

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 23:58

luchthaven belasting kan ik nergens vinden.
bv. londen 0.01 euro.
terugreis 20.00 euro.

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 23:59

Storm_inc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 00:22

www.ryanair.com Knipoog

Op de site staat vermeld: "Tarieven exclusief belasting en toeslagen met een maximum van € 26,96." (Dit gaat over die 30 000 gratis vluchten die ryanair momenteel weggeeft)

Best is om gewoon te doen alsof je wil boeken. Bij vluchten kan je dan kiezen uit een aantal vluchten, waaronder die van € 0,01. Op het einde worden de taxen en toeslagen erbij gerekend. Dan weet je exact wat je vlucht je kost.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:13

Mijn moeder heeft voor 2 cent een ticket geboekt naar Madrid. Met alle toeslagen erbij, kwam ze op een euro of 50 uit. En niks geen addertjes hoor! Gewoon lekker goedkoop vliegen.. OK dan!

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:51

Ik ben 2 & 3 december ook een weekendje naar Wales geweest, en had een retourtje voor 50 euries Haha!

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:47

Ligt eraan wanneer je je ticket boekt, als je net in een gunstige periode boekt, of wanneer er een aanbieding is bij een van de lowcost-carriers dan zit je net goed Ja
Er zijn op diezelfde vlucht waarschijnlijk (of eigenlijk zeker) mensen die veel meer voor het ticket hebben betaald, die hebben dan net te vroeg of te laat geboekt. En zo kunnen ze dat vaak weer compenseren door te gaan stunten..

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 09:28

Er zit geen addertje onder het gras. Goedkope luchtvaartmaatschappijen (zoals Easyjet en Ryanair) kunnen dit gewoon doen omdat ze hun geld op een andere manier weer terugverdienen. Bijvoorbeeld door het eten en drinken op de vluchten vrij prijzig te maken.
Ik heb zelf vaak genoeg met Easyjet en Ryanair gevlogen (ierland/engeland) en nog nooit problemen gehad. Een ticket was altijd tussen de 40 en 80 euro voor een retour inclusief toeslagen.

(De luchthavenbelasting is ook zo goedkoop omdat ze niet op dure luchthavens vliegen. Ze vliegen bijvoorbeeld niet naar Londen Heathrow (want duur), maar naar Londen Luton of Londen stansted).

carola1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 00:30

maar, is het niet zo dat bij ryanair je je bagage wel per kg moet betalen? dat dat nog bijkomende kosten zijn?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 01:18

Volgens mij wel, dit staat iig op de site:

Toegestane hoeveelheid in te checken bagage:

Er kunnen bagagekosten worden berekend voor het meenemen van elk item ingecheckte bagage per item bagage/per enkele vlucht. De bagagekosten kunnen vooraf worden betaald tegen een speciaal tarief tijdens het reserveren via www.ryanair.com - Klik hier voor details, of u betaalt voor uw bagagekosten op het vliegveld of bij een Ryanair callcenter - Klik hier voor details. Wandelwagens voor baby's en kleuters, rolstoelen, mobiliteitsscooters en rollators worden gratis vervoerd.

U mag maximaal 15 kilo bagage per persoon meenemen Er is geen bagage toegestaan voor kleine kinderen, hoewel een kinderwagen/wandelwagen gratis mag worden vervoerd. Elke passagier mag maximaal drie bagage-items inchecken tot het toegestane ingecheckte bagagegewicht per persoon (voor elk item ingecheckte bagage worden bagagekosten in rekening gebracht).

Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo en met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep. Deze gewichtsbeperking is niet van toepassing op mobiliteitsapparatuur.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 13:07

carola1 schreef:
maar, is het niet zo dat bij ryanair je je bagage wel per kg moet betalen? dat dat nog bijkomende kosten zijn?

Ik dacht van niet!
Ik mocht toendertijd gratis 20kg meenemen (bericht hierboven zegt dat het nu 15kg is).
Ik zou het raar vinden als je nog extra moet bijbetalen als je gewoon standaard bagage meeneemt.
Wel weet ik dat EXTRA bagage ongeveer 6 euro per kilo is.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:35

KsVrPy schreef:
Er zal wel weer een addertje onder het gras zitten...

Niet meteen negatief doen. Tong uitsteken
Ik ben nu al verschillende keren met Ryanair gevlogen en er zit echt geen addertje onder het gras hoor. Zelfs met de luchthavenbelasting is het niet duur. Afgelopen jaar ben ik naar Barcelona gevlogen voor nog geen 100 euro p.p. inclusief twee nachten hotel met ontbijtbuffet. En om het plaatje compleet te maken, lag het hotel net 5 minuutjes lopen van de Ramblas af.