Ojee, voor het eerst in het vliegtuig!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Ojee, voor het eerst in het vliegtuig!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 17:07

Pff Tong uitsteken Het is pas over 3 maanden máár ik wil wel goed voorbereid zijn dus vandaar nu al dit topic Tong uitsteken
Ik ga voor het eerst vliegen en gelijk een super end weg.. Een tijd geleden had ik allemaal al tips gekregen voor in het vliegtuig en daar ben ik superblij mee Afbeelding

Nu nog een vraag.
Ik zie wel vaak van die mensen met van die streepjescodesstickers op hun tas van de luchthaven.
Waar krijg je die!
Worden ze er daar voor je om gedaan of krijg je ze per post? Of of of Tong uitsteken
Ik weet het niet!

Alles gaat nu via internet enzo. Op zich wel makkelijk, maar ik heb het liever zelf in de hand Tong uitsteken
Waarmee moet ik nou precies inchecken??
Gewoon hetgene wat je via de mail hebt gekregen?
Arrr Tong uitsteken

En ik hoef toch niet zelf om mijn bagage te denken?
Ik moet namelijk in Londen 1x overstappen en ergens in Singapore maken we een tussenstop.

En hebben vliegtuigen nou vaak vertraging?
Of valt dat allemaal wel mee Tong uitsteken ?
Meestal als je op de tv naar van die programma's kijkt, dan lijkt het wel alsof het altijd tegen zit!
Dus ik hoor het graag van jullie Lachen

Alvast bedanktt!!

Pluttersput

Re: Ojee, voor het eerst in het vliegtuig!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:10

Ik moet ook van de zomer met t vliegtuig, naar noorwegen. Ik denk dat je de stikker op de vluchthaven krijgt.
Ik denk dat je moet inchecken met je tickets, en ik denk dat er dan daar ergens een bord hangt ofzo met de havens waarbij je moet inchecken. Gelukkig gaat bij mijn mijn vader mee, maar op de terugweg moet ik zelf vliegen..
Ik denk dat je bagage gewoon moet oversjouwen, want zij weten niet waar jij naartoe gaat wah Knipoog Ik denk dat je het van zo'n lopende band af moet halen, en dan weer opnieuw moet inchecken ofzo.
Groejtes, mij

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:12

Bagage moet je oversjouwen idd. De rest weet ik niet (was 8 Haha!)
Maar dat wil ik dus ook wel weer weten

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:15

Bij de incheck balie laat je je koffers achter, je krijgt daar ook de labels die hun aan je koffer vast maken.En dan ga je naar de gate waar je vervolgens in stapt, en bij aan komst ga je naar de lopende band waar je je bagage kan pakken.Je mag niet meer dan 20 kilo mee nemen,anders moet je bij betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 17:18

Wanneer je via internet een vlucht boekt, krijg je een reserveringscode. Met deze code en je paspoort moet je inchecken.
De streepjescodes worden tijdens het inchecken op je bagage geplakt. Deze geeft aan waar je bagage heen moet.
Wanneer je in Londen bent, hoef je je bagage waarschijnlijk niet af te halen en op nieuw in te checken, dit wordt allemaal voor je gedaan. Tijdens je stop over in Singapore moet je wel je bagage afhalen omdat je niet dezelfde dag verder vliegt.
Wanneer je dan vanuit Singapore weer verder vliegt moet je opnieuw inchecken en krijg je ook nieuwe streepjescodes op je bagage.

Mocht je toch niet helemaal zeker zijn, kun je je vragen ook aan het personeel stellen bij wie je incheckt. Zij kunnen je alles precies uitleggen.

Veel plezier!

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 19:02

als het goed vlieg ik wel dezelfde dag weer vanaf singapore.
Maar ik weet het niet zeker.

Iig bedankt!

En ik vraag het zeker weten ook nog even na! Maar alles vantevoren weten is wel zo geruststellend Knipoog

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-07 20:46

En als we zijn geland en we vertrekken weer, moet ik me dan ook opnieuw inchecken oid.?
Ik word gek ;P

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 20:51

geloof ik goed. ben 7 jaar geleden naar amerika geweest was blij da mn vader erbij was. inchecken geloof het wel dat dat op nieuw moet. koffer hoefde wij ons geen zorgen om te maken.
neem wel iets van snoep mee in je handbaggage want als het vliefthuig opstijgd of snel van hoogte veranderd krijg je last van je oren(luchtdruk) en als je dan wat te snoepen hebt heb je er minder last van.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:47

Vliegen gaat vanzelf maak je niet druk.

Stap voor stap
- bij aankomst op Schiphol zie als je langs de vertrekhal borden staan van de verschillende maatschappijen. Daar moet je dan zijn.
- wanneer je binnenkomt hangen er borden met de vertrektijden en bij welke incheckbalie je moet zijn. Deze staan duidelijk aangegeven. Anders vraag je het even aan iemand er loopt veel personeel rond.
- Bij de incheckbalie geef je je reserveringsnummer en paspoort af. Dit kijken ze na en ze reserveren stoelen voor je. Verder leggen ze uit hoe alles werkt.
- Met je handbagage loop je naar de douane en laat daar je paspoort zien. Daarna kan je het dutyfree-shop gedeelte gaan en eten en winkelen enzo tot je vertrekt. Overal staan wegwijzerborden naar de goede hangar.
- Bij de hangar staan poortjes van de douana waar je handbagage gecontroleerd wordt en je door een metaaldetectorpoortje moet. Hier wordt ook gecontroleerd of je geen cremes of vloeistoffen van meer dan 100ml bij je hebt. Van minder moet in een plastic zakje dat ze daar uitdelen.
- Je wacht tot je in het vliegtuig mag en op het kaartje staat welke stoel je hebt. De stewardessen wijzen je het goede gangpad etc.
- Dan mag je lekker vliegen.
- Wat betreft het overstappen kan ik je niet helpen niet meegemaakt.
- Bij de tussenstop mag je meestal gewoon in het vliegtuig blijven zitten. Ze moeten dan meestal bijtanken en er komen nieuwe mensen bij en er gaan mensen uit. Als het een te lange tijd is mag je op het vliegveld rondlopen waarvoor je een kaart krijgt. Je bagage blijft gewoon in het vliegtuig enzo dus dat is geen probleem. Mocht je eruit gaan neem je handbagage mee want je bent zo iets kwijt.
- Bij aankomst ga moet je vaak een visum kopen. Deze verkopen ze gewoon daar of je moet een velletje met info invullen.
- Daarna ga je naar de douane laat je paspoort zien en afstempelen.
- Daarna loop je naar de bagageband en haalt je koffers op en loopt naar de uitgang. Hier staan meestal mensen van de reisorganisatie je op te wachten.

Ik hoop dat ik het zo voor je heel duidelijk heb kunnen maken.

Wat betreft vertragingen ja dat is gewoon net pech. Dit kan door zoveel dingen komen. Door iemand die te laat bij het vliegtuig is. Doordat het vliegtuig al te laat daar was. Dat er geen hangar vrij is. Dat het schoonmaken uitloopt.
Het komt jammer genoeg vaak voor maar meestal is het niet heel lang. Maar echt niet zo erg als die programmas want daar zoeken ze ernaar anders kijk je er niet naar als alles goed gaat.

Verder over de druk die je op je oren krijgt die ikke20 zei kan je idd snoep eten. Het slikken helpt namelijk om je oren open te laten gaan. Verder helpt het om te 'klaren'. Dit doen ze ook bij het duiken als de druk te groot wordt. Je doet je neus dicht met je vingers en probeert dan tegen je neus te blazen. Je voelt dan dat je druk op je oren krijgt en hoort een soort plop. Daarna is de druk weg.
Mocht dit niet lukken dan heb je er speciale oordopjes ervoor! Deze zijn bij de apotheek te halen. Maar de meeste mensen hebben er amper last van (maar mn moeder wel vandaar dat ik het weet)

Mocht je nog vragen hebben vraag maar raak. Heb er al aardig wat vlieguurtjes opzitten dus..

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-07 18:18

Woow dankjewel voor je enorme uitleg Lachen
Ik zal eens even gaan nadenken want er zijn nog zat vragen van mijn kant haha Tong uitsteken