mexico

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Avanti_haf

mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 16:55

hallo allemaal,

in oktober gaan we lekker 14 dagen naar mexico, playa del carmen in het gran porto royal resort... iemand ervaringen????

ben benieuwd...

groetjes Rianne

Avanti_haf

Re: mexico

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:22

niemand?? jeetje dacht dat het best wel bekend was...

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 16:24

Ik ben in maart 2006 naar Mexico geweest.Ook naar Playa del Carmen.
Het is een leuk stadje alleen als je iets verder loopt dan de toeristische route dan zie je toch nog heel veel armoede..daar kon ik persoonlijk slecht tegen.
Ik logeerde in het royal porto real luxury resort,dat zit geloof ik tegenover het hotel waar jij heen gaat.
Wij zijn met z'n 6en op vakantie geweest en hebben quad gereden door de jungle echt een aanrader!! We hebben een jeep toch door de jungle gemaakt ook echt een aanrader! Alleen kom je toch weer die vele armoede tegen..
We zijn ook met een zeilboot mee geweest naar een eilandje,was best leuk totdat mijn vader en mijn broer opgepakt werden door de politie voor wildplassen..staat een week celstraf op!! Pas dus op met dingen die hier in NL wel mogen of waar je in NL een boete voor krijgt.Daar kan je zo een week de cel in.Politie is er erg corrupt,wij hebben mijn vader en broer dus vrij gekocht.
Tja verder is het een erg mooi land,Mijn ouders zijn ook nog naar de plek geweest waar de mayas geleeft hebben.Dat was volgens hun ook erg de moeite waard.
Ik heb het er toen best naar m'n zin gehad,lekker in de zee gezwommen en door het stadje heen gewandelt.Pas alleen op met de dieren die je daar tegen komt.Er lopen vreselijk veel zwerf honden en die zien er op z'n zachts gezegd echt niet uit.De bacterieen kan je zowat zien..erg sneu allemaal.Verder is het best een mooi land en de moeite waard om er naar toe te gaan.
Veel plezier alvast ookal ga je pas in oktober Lachen

Avanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:32

oke nou klinkt leuk en indrukwekkend.... wij gaan ok met zijn 6en, geen diertje aaien dus... e goede tip van dat wildplassen, manlief wil dat nog weleens doen...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:50

Ik ben ongeveer 6 jaar geleden ook naar Playa del Carmen geweest.
Wij zijn er toen 2 weken geweest en hebben onderandere een dagexcursie gedaan naar Chitzen Itza. Dit was heel mooi en indrukwekkend.
Ik zou het je alleen afraden om die tempel te beklimmen als het heel warm is. Er zijn geen goede railingen en als iemand door de warmte flauwvalt sleept die iedereen mee. Wij hebben er ook nog een jongen een ongeluk zien krijgen maar dat was zn eigen schuld. Die dacht dat hij alsof hij op een snowboard stond op zijn voeten naar beneden kon glijden. Tot hij uit evenwicht raakte en zn handen brandde en daarna flink op de grond klapte. De ambulance moest nog 2!!! uur rijden naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis. Niet echt een aanrader dus. Maar om het te zien en erlangs te lopen is het al heel indrukwekkend.
Verder bezochten we die dag ook nog een sigarenfabriek (en kregen daar om 10 uur sochtends een huisgemaakt likeurtje...) en hebben te paard een tochtje gemaakt door een citrusplantage. Een hele leuke dag dus. Verder ben ik nog 2 keer paard gaan rijden over het strand. Het zijn allemaal grote pony's en ze werden voor buitenlandse termen heel netjes verzorgd.

Verder schiet me zogauw niet echt iets te binnen tis al aardig lang geleden...
Als je vragen hebt hoor ik het wel

DenisSjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:46

wauw cool
ik heb een werkstuk over mexico als je leuke info weet pb me dan please ik ga eigelijk nooit meer terug waar ik iets heb geplaats hihi

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 22:55

Jordy schreef:
We zijn ook met een zeilboot mee geweest naar een eilandje,was best leuk totdat mijn vader en mijn broer opgepakt werden door de politie voor wildplassen..staat een week celstraf op!! Pas dus op met dingen die hier in NL wel mogen of waar je in NL een boete voor krijgt.Daar kan je zo een week de cel in.Politie is er erg corrupt,wij hebben mijn vader en broer dus vrij gekocht.

Klinkt wel negatief, dat de politie corrupt is. Mijn ervaringen zijn namelijk helemaal niet zo in mexico. Ik ben er al een aantal keer geweest, alleen bij een ander gedeelte. Wildplassen mag gewoon niet, in mexico niet en in Nederland niet. Dat lijkt me vrij logisch. Mexicanen zijn trost op hun land en houden niet van vervuiling van de natuur. Want zo zien hun dat.
Mensen zijn aller vriendelijkst en als je moet plassen kan je bijna overal terecht voor een wc.

Ik vind Mexico een heel mooi land met een hele mooie natuur. Door armoede moet je heen kijken. Dat vind je in elk land, het enige verschil is dat het in Mexico zichtbaar is. Mensen zijn daarin tegen wel heel gelukkig.

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:33

Daantje1981 schreef:
Jordy schreef:

Klinkt wel negatief, dat de politie corrupt is. Mijn ervaringen zijn namelijk helemaal niet zo in mexico. Ik ben er al een aantal keer geweest, alleen bij een ander gedeelte. Wildplassen mag gewoon niet, in mexico niet en in Nederland niet. Dat lijkt me vrij logisch. Mexicanen zijn trost op hun land en houden niet van vervuiling van de natuur. Want zo zien hun dat.
Mensen zijn aller vriendelijkst en als je moet plassen kan je bijna overal terecht voor een wc.

Ik vind Mexico een heel mooi land met een hele mooie natuur. Door armoede moet je heen kijken. Dat vind je in elk land, het enige verschil is dat het in Mexico zichtbaar is. Mensen zijn daarin tegen wel heel gelukkig.

Klinkt misschien negatief maar het is wel zo,de helft van het boetegeld steken ze in eigen zak.
Ik weet niet in welk deel jij dan bent geweest,maar waar ik ben geweest lag overal rotzooi,kan natuurlijk ook nog komen door de orkaan.Dat wildplassen niet mag ben ik met je eens,alleen dat je er in mexico de bak voor in moet was even schrikken.
Dat je overal terecht kan voor een wc klopt natuurlijk ook alleen schoon is anders.. Haha!
Maargoed ik denk ook niet dat mexicanen niet gelukkig zijn.Ik kon er zelf gewoon slecht tegen om mensen zo te zien leven,in armoede.