Bodensee, wie kan me er iets meer over vertellen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Bodensee, wie kan me er iets meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-07 20:30

In het voorjaar willen we graag een aantal dagen naar de Bodensee gaan.
Vreemd om te bedenken dat we half Europa al gezien hebben, maar daar zijn we nog nooit geweest. Stom eigenlijk Haha!

Zou iemand me er iets meer over kunnen vertellen?
We gaan het liefst naar het Duitse of Oostenrijkse gedeelte.
Welke kant van het meer is het mooist?
Welk deel is (erg?) toeristisch en waar is het rustig?

Thanks alvast Knipoog

Gerbenfroh

Berichten: 15007
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: Arnhem

Re: Bodensee, wie kan me er iets meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 13:36

Ik ben er wel eens geweest in de zomer.
Wij zaten geloof ik aan de Duitse kant, vanaf het Schwarzwald.

We hebben een motorbootje gehuurd, die kon je zelf besturen, lekker ergens in het midden stoppen en zwemmen, het water is zooooo ontzettend helder!

Dat is alles wat ik weet. Haha! Veel plezier!

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Bodensee, wie kan me er iets meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:43

Oeh, goede keus! Haha!

Ik ben er, even denken, in 2002 geweest.
Wij zaten in Duitsland, in het plaatjes Lindau op een camping.
Erg toeristisch, maar ik vond dat toen wel leuk.

Persoonlijk zou ik aan de Oostenrijkse kant gaan zitten, daar zit je dichter bij de bergen en daar ben ik altijd wel van gecharmeerd Ja

Wij zijn toen met een boot van Lindau naar Friedrichshafen gevaren. Was, uitgezonderd het feit dat ik verbrand was Nagelbijten / Gniffelen, erg leuk!

Verder kan ik me er weinig meer van herinneren, behalve dat we soms een eindje moesten rijden om ergens te komen.

Veel plezier in ieder geval!

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bodensee, wie kan me er iets meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 00:47

Ik ben alleen nog maar aan de kant van schwarzwäld geweesd
( in verband met halen van de paarden e.d.)
maar het is echt schitterend daar!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Bodensee, wie kan me er iets meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 01:13

Hey, daar zijn mijn vriendje en ik toevallig een paar jaar geleden terechtgekomen toen we richting zuiden reden om de zon op te zoeken. Haha!

Niet geheel gelukt trouwens, de verhouding zon/regen was ongeveer 50/50. Gelukkig bleef het droog in de tent. Haha!

Anyway, wij stonden op een camping aan de Duitse kant, klein dorpje, geen idee meer hoe het heet. Was iig dicht bij Immenstaad, want ik kan me herinneren dat we daar een keer een internetcafé hebben opgezocht. Haha!

Kaartje van de Bodensee om een en ander te illustreren: > KLIK <

Verder zijn we naar het Zeppelin Museum in Friedrichshafen geweest. Ook zijn we met de boot naar Konstanz aan de overkant van het meer gegaan (was grappig om te zien hoe de Duits-Zwitserse grens daar dwars door de stad loopt, Zwitserland heeft nog bewaakte grensovergangen, dat ben je als 'Europeaan' helemaal niet meer gewend). En we zijn nog een dag naar de watervallen bij Schaffhausen geweest, dus met de auto een eind om het meer heen en dan Zwitserland in. Ook redelijk wat gewandeld in de omgeving van de camping. Ik vond het wel een mooie omgeving, maar niet heel spannend. De omgeving van Biarritz (waar we afgelopen zomer waren) vond ik net wat leuker, om maar een zijstraat te noemen. *LOL*

Overigens waren wij er de tweede helft van augustus. In principe nog hoogseizoen, maar het was toch eigenlijk best rustig. Geen idee waar het het meest toeristisch is... Ik denk dat het sowieso in het voorjaar wel meevalt met toeristen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132061
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Bodensee, wie kan me er iets meer over vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 21:13

Kijk, daar hebben we wat aan *LOL*

Ka (nice to see you, by the way Haha!), dat klinkt allemaal best leuk!
Het is de bedoeling om er een dag of 3 te blijven, daarna reizen we weer gezellig verder Lachen
Meestal hebben we het dan ook wel gezien hoor, zulke bestemmingen zijn naar mijn idee ook niet bedoeld om er een maand rond te hangen.
We zijn er weleens langs gereden, maar da's al weer heel lang geleden en bovendien waren we met de vrachtwagen, dus da's lastig om even een uitstapje te maken Haha!
Bij de watervallen ben ik ook eens geweest, dat was wel mooi.

Maethoriel, Lindau is misschien wel iets Ja
De Oostenrijkse kant lijkt me ook wel erg mooi, daar krijg je waarschijnlijk net wat meer van de Alpen mee.
Er hangt mij nog bij dat aan die Oostenrijkse kant ook nog wel wat industrie zit, weet jij dat toevallig nog?

Gerbenfroh, zo te lezen heeft het erg veel indruk gemaakt Knipoog Haha!
Die bootjes zijn altijd wel leuk, dat hebben ze in Duitsland / Oostenrijk bij bijna elk meer wel. Maar het blijft gezellig om wat rond te dobberen Ja

Thanks allemaal, en mocht er nog iemand iets te melden hebben: graag *LOL*