Camping vanaf 14 jaar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:39

Ik kom steeds campings tegen die vanaf 16 jaar zijn, en met uitzondering 15 jaar.
Maar geen 14, en ik word 14. Clown
Als ik 14 word mag ik met paar vrienden (die dan 14/15 zijn) naar een camping. Lachen
Alleeeeeen, nu kan ik dus geen camping vinden die vanaf 14 jaar is. Clown

Weet er iemand een camping ofzo?
Ik ben er een tegen gekomen, maar dat is met echte begeleiding enzo, en dat ze vanalles organiseren.
Dat zoek ik dus niet. Clown

love_nadira

Berichten: 1224
Geregistreerd: 07-12-03
Woonplaats: groesbeek.

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:51

Volgens mij bestaat dat niet echt.
Of er moet een ouder bij zijn!

loez

Berichten: 11074
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:15

Idd wat love_nadira zegt, het is behoorlijk ''onverantwoord'' als er een camping is voor 14 jarige. ivm met dingen die kunnen gebeuren, en de ouders zijn er niet bij. Denk niet dat je een camping vindt voor 14 jaar.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:22

Ik ben vorig jaar ook met 3 vriendinnen alleen op vakantie geweest Haha! Was echt super!
Was wel erg moeilijk om een camping te vinden die ons toeliet, maar het is goed gekomen Knipoog

Maar wil je naar een jongerencamping of juist niet?

Sooff
Berichten: 2987
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Voorburg

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:02

14 jaar? Wat jong om al zelf op vakantie te gaan. Nagelbijten / Gniffelen
Ik hoop voor je dat je wat vindt, maar ik geef je weinig kans..

Virginie

Berichten: 398
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Brugge

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:12

en kun je bijvoorbeeld niet een van de ouders meenemen, maar afspreken dat die helemaal niet met jullie bemoeit.

of moet je op een of andere manier een campingeigenaar vinden waarmee te praten valt. Kijk eerder naar kleinere campings uit, daar kan de eigenaar jullie wat gemakkelijker in het oog houden.

Anoniem

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:27

Sofionna schreef:
Ik ben vorig jaar ook met 3 vriendinnen alleen op vakantie geweest Haha! Was echt super!
Was wel erg moeilijk om een camping te vinden die ons toeliet, maar het is goed gekomen Knipoog

Maar wil je naar een jongerencamping of juist niet?


Maakt niet uit, zolang er maar wat 'leven' in de buurt is. Clown
Dus niet dat we helemaal achteraf bij de boerderijen zitten. Haha!
Waar waren jullie op vakantie? Lachen

Laurine

Berichten: 1675
Geregistreerd: 01-05-05
Woonplaats: ´t Harde

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:50

Ik denk dat je toch echt nog wat ouder moet worden! Ja

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:34

Ja, als er wat gebeurd..

Sorry, ik ken ze ook niet!

hoiallemaal

Berichten: 749
Geregistreerd: 06-03-04
Woonplaats: stadskanaal

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:02

ik ben zelf 15. en ga met wat vrienden na het examen (van 15,16jaar) naar terschelling. waar wete nwe nog niet.. of een jongeren camping of een huisje huren. Maar er gaat in ieder geval iemand van 18 mee.!.. Dat kan natuurlijk ook.. als je iemand van 18 ofzo mee neemt Lachen

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 17:39

14 is wel erg jong om alleen op vakantie te gaan.
En als er wat gebeurt dan zit je Nagelbijten / Gniffelen

Leo

Berichten: 50142
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 18:44

--> BI

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 21:48

misschien gewoon een kamp? kan ook erg gezellig zijn hoor! Lachen

flowerxxx

Berichten: 2070
Geregistreerd: 26-04-03

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:07

Dat je ouders hier mee instemmen vind ik behoorlijk onverantwoordelijk. 14 jaar is echt nog veel te jong! Bijna iedere camping die ik ken heeft een leeftijd van minimaal 16 of 18 jaar. Zelfs bij jongerencampings moeten de meeste mensen in de groep minimaal 16 zijn. Dat is niet voor niets.

Met net 14 ben je gewoon nog heel erg jong. Tijdens een vakantie kan er vanalles gebeuren. En je moet echt compleet voor jezelf kunnen zorgen (boodschappen, eten koken, vervoer). Bedenk dat je ook niet uit kunt gaan aangezien de meeste disco's etc echt geen kleine kinderen binnen willen hebben (dat is ook nog eens illegaal).

Misschien is het een idee om op een begeleide vakantie te gaan? Verschillende organisaties hebben leuke kampen met jonge begeleiding ook in het buitenland.

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:07

dat kan je wel vergeten..
als je geluk hebt kan je campings vinden vanaf 15 jaar..
maar de rest is werkelijk allemaal vanaf 16 hoor..
of met iemand boven de 18 erbij

wij zijn vorige jaar naar Terschelling gweest, wij waren 16, en we hebben daar maar een groepje ontmoet dat ene paar van 15 bij zich had.. de rest allemaal ouder..
dit jaar wilde we naar t buitenland, maar gaan we toch maar naar Renesse... nu zijn we natuurlijk allemaal 17, maar alle campings daar zijn vanaf 16
en dat vind ik ook terecht
14 is gewoon erg jong om alleen op vakantie te gaan, en zo is het voor de 'oudere' ook niet leuk meer als daar allemaal kinderen van 14 rondlopen (Die camping zou ik dus al niet uitkiezen)
en bovendien zijn van die jongerencampings zoals op terschelling of Renesse allemaal met uitgaan en drinken enzo..
daar komt het zeg maar wel almeaal op neer, en wat willen jullie gaan doen dan? je komt een discotheek niet in, en op een echte jongerencamping is vanaf 12 tot 5 niemand te bekennen dus erg gezellig is dat niet..
kan je beter nog een jaartje wachten, of op een leuk kamp van vinea meegaan..
daar heb je ook strand en zo kampen van.. dat lijkt me in jullie situatie veel en veel leuker.. en ook verantwoordelijker
Laatst bijgewerkt door EEFIETJE op 24-01-07 13:10, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:10

Toen ik 14 was heb ik samen met drie vrienden (ook 14 en 15) het eerste deel van het pieterpad gelopen. Bij sommige campings begonnen mensen wel wat te miepen, maar we hebben overal mogen staan in de 2 weken dat we hebben rondgetrokken. Dus gewoon vragen, en je netjes gedragen. Haha!

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:12

dan laat je toch die vrienden van 15 jaar reserveren.
of moet echt iedereen minimaal 15jaar zijn?

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 13:14

nog even een toevoeging op mijn vorige reactie..
een jongerencamping zoals terschelling staat ook helmaal vol met bierkratten/ bankstellen en grappige bouwwerken van bierkratten..
het lijkt me gewoon niet leuk voor jullie en niet verstandig om daar tussen te gaan zitten..
en ik geef jullie ook nog eens weinig kans om daar leuke mensen te ontmoeten, want jullie kunnen niet uit, en eigenlijk alleen maar een beetje wandelen een naar musea ofzo en op de camping hangen
maar die is savonds (wat ik al zei) uitgestorven, en iedereen slaapt uit tot 1 a 2 uur smiddags

Anoniem

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:00

EEFIETJE schreef:
nog even een toevoeging op mijn vorige reactie..
een jongerencamping zoals terschelling staat ook helmaal vol met bierkratten/ bankstellen en grappige bouwwerken van bierkratten..
het lijkt me gewoon niet leuk voor jullie en niet verstandig om daar tussen te gaan zitten..
en ik geef jullie ook nog eens weinig kans om daar leuke mensen te ontmoeten, want jullie kunnen niet uit, en eigenlijk alleen maar een beetje wandelen een naar musea ofzo en op de camping hangen
maar die is savonds (wat ik al zei) uitgestorven, en iedereen slaapt uit tot 1 a 2 uur smiddags


Wij waren anders ook niet van plan om al om 7 uur s'ochtends wakker te zijn. Clown En vies van bier zijn we trouwens niet. Knipoog

Maarja. @Flowerxxx; We zijn gewoon verstandig. Knipoog
En er kan altijd wat gebeuren, of je nu 14 of 40 bent. Lachen

@M_i_R; Wat is het Pieterpad? Haha!

En njah. We willen echt geen kamp. We willen een beetje zelf bepalen wat we gaan doen enzo, en niet dat we verplicht een of ander spel mee moeten doen. Clown
Als er begeleiding rondloopt die op je let enzo, is het geen probleem.
Zolang ze zich maar niet teveel met ons bemoeien. Clown

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:03

EEFIETJE schreef:
nog even een toevoeging op mijn vorige reactie..
een jongerencamping zoals terschelling staat ook helmaal vol met bierkratten/ bankstellen en grappige bouwwerken van bierkratten..
het lijkt me gewoon niet leuk voor jullie en niet verstandig om daar tussen te gaan zitten..
en ik geef jullie ook nog eens weinig kans om daar leuke mensen te ontmoeten, want jullie kunnen niet uit, en eigenlijk alleen maar een beetje wandelen een naar musea ofzo en op de camping hangen
maar die is savonds (wat ik al zei) uitgestorven, en iedereen slaapt uit tot 1 a 2 uur smiddags


Dat lijkt mij dus ook Lips are sealed

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:28

Het pieterpad is een wandelroute door Nederland van Pieterburen in het noorden van Groningen tot (althans binnen nederland) de sint Pieterberg in Maastricht. De route is opgedeeld in 2 delen, en wij hebben toen het eerste deel tot en met Vorden gelopen (zo tussen de 250 en 260 km, als je ook rekening houdt met de afstanden die je nog naar campings moet lopen die verder van de route afliggen). Wij hebben het gelopen met een bepakking van (aan het begin) zo'n 14 kilo. Dit werd in de loop van de vakantie wat zwaarder omdat we veel regen hadden en dus ook veel natte bepakking. Ondanks het snert weer was het een leuke vakantie. Houdt er dan wel rekening mee dat je dus niet op de meest avontuurlijke campings staat, het zijn vaak vrij eenvoudige campings met basis faciliteiten voor wandelaars een natuurcampeerders.

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:35

Je kunt toch niet zo'n eind gaan lopen met een stel 14 jarigen? Nagelbijten / Gniffelen dat zie ik mezelf iig niet doen Haha!

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:36

Waarom niet? Heb ik nota bene zelf gedaan dus ik zie niet in waarom een ander dat niet zou kunnen....

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:36

Ook omdat je je niet zomaar mag inschrijven bij een camping als je niet onder begleiding bent, als 14 jarige? Lachen

Anoniem

Re: Camping vanaf 14 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 14:37

ZO, jij hebt vrije ouders zeg Bloos

En camping, geen idee. Misschien maar bij een boer in de tuin gaan kamperen met z'n allen?