Barcelona met school, hulp graag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Barcelona met school, hulp graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:01

Hoi!

We gaan met school naar Barcelona, grotendeels gefinancierd door de school mits we alles zelf (en degelijk) regelen, en dat voor een redelijke prijs.
Mijn vragen;
-Wie weet redelijk goedkope, maar wel goede accomodaties in Barcelona voor ongeveer 20/25 personen?
-Welke dingen moeten we echt gezien hebben?

Alvast bedankt. Lachen

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: Barcelona met school, hulp graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:04

1 goede tip. je kunt in barcelona met van die toeristenbussen(Bus Turistic) de hele stad bekijken. erg handig. niet duur en er zijn veel haltes in de hele stad(en daar buiten). kun je een zoveel dagen kaart kopen en zo vaak gebruik maken van de bus als je wil.wat moet je gezien hebben: sacrada familia, parc cuell olymipisch stadion enz enz. kun je met die bus allemaal komen

barcelona is zo'n gave stad. wij zijn daar ook met school geweest en zaten in een soort klooster. geen luxe maar wel goedkoop, weet alleen niet meer hoe die heet. weet alleen nog dat hij bij het olympisch tennisveld zat.

ik weet niet hoe je engels is maar dit is handige site:

http://english.barcelonagids.com/placeitem.php?gelegenheid=186

R_Maryn
Berichten: 212
Geregistreerd: 06-11-06

Re: Barcelona met school, hulp graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:13

wij gaan er dit jaar ook heen met school. wij logeren in hotel Olympic en Esplai. die liggen ong. 40 km buiten barcelona omdat hotels in Barcelona erg duur zijn. over bezienswaardigheden weet ik verder niets..

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Re: Barcelona met school, hulp graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 15:35

Wij zijn ook naar barcelona geweest met school.. Welk appartement we zaten weet ik niet precies meer. zal nog eens na denken.
Het was wel heel leuk! Wij zaten trouwens in calella en gingen met de bus iedere dag naar barcelona.

Wat je gezien moet hebben?:
De sagrada familia.. Echt heel erg mooi!
Parc guell van gaudi! Ook heel leuk..
uhhmm ja de markt in barcelona vond ik ook leuk.. Als je op de boulevard loopt in barcelona zit ie ver aan het einde links.. mooie grote overdekte markt.. leuk om te zien.

En wij zijn ook nog naar het aquarium geweest.. net zoiets als in blijdorp maar dan groter..was ook leuk Lachen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Barcelona met school, hulp graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 01:09

Wij zijn ook met school geweest, maar ik heb even geen flauw idee meer hoe dat ding heet Scheve mond Heb het even opgezocht: Center Ramblas Youth Hostel. Zit een paar honderd meter van de La Ramblas, ideaal!

Gezien: Sacrada Familia, Parc Guell, La Ramblas, stadion!

paardje2005

Berichten: 2342
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: grunn

Re: Barcelona met school, hulp graag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 02:21

o ja. 1 tip. op de ramblas heb je veel straatartiesten. heel leuk. alleen ze zijn nooit alleen. terwijl jij rustig staat te kijken, wordt ondertussen je tas leegerooft. 2 meisje uit mijn klas waren de pineut. en ik bijna.

tuurlijk heb je overal. maar heb het zelf nog niet zo extreem mee gemaakt

gekkesies

Berichten: 6183
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Antwerpen

Re: Barcelona met school, hulp graag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 09:51

Bedankt allemaal voor de tips enzo!
Na de tentamens zal ik me er eens in gaan verdiepen. Lachen