Welk Grieks eiland???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sodera

Welk Grieks eiland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:57

We willen van de zomer naar GRiekenland.. Zijn op internet rond aan het kijken en willen waarschijnlijk ook nog wel langs reisbureau, maar wat is nou n mooi eiland? Hebben niet zo veel behoefte aan de drukte van bijv. Chersonnisos (is hij al geweest en ik HAAT het vreselijk drukke toeristische zoals bijv. Chersonnisos is). Het hoeft geen uitgestorven eiland te zijn, er mag best wat te doen zijn maar niet dat je gek wordt van alle toeristen...
Wie heeft er ideeen????

cooky

Re: Welk Grieks eiland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:04

Kreta is niet enkel Hersonissos hoor! je vindt er ook vele kleine dorpjes, vooral in het zuiden dan (Agia Galini, Matala...) waar het veel kleinschaliger is en geen massa's toeristen rondlopen.
met de andere eilanden heb ik niet veel ervaring (Rhodos is ook heel mooi naar 't schijnt), maar ik vind Kreta zeker en vast de moeite. zelf zou ik ook nooit voor Hersonissos opteren...

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:25

Ik ben vorig jaar naar Rhodos geweest, dat is wel erg toeristisch. Ik ben nog nooit op Kreta geweest, maar ik denk dat Rhodos minder een party eiland is dan Kreta (bepaalde plaatsen daar dan).
Je hebt op Rhodos ook best kleine plekjes die dus veel minder toeristisch zijn en de ene kant van het eiland is ook veel rustiger.
Ik vond het hier echt heel erg leuk, Rhodos stad is ook erg gezellig!

Mango_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:33

Corfu? Ik heb er niet veel verstand van. Dit is het enige eiland waar ikzelf ben geweest. Verder zegt m'n moeder(is veel in Griekenland geweest) dat Rhodos en Kreta mooi zijn. Ja

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:48

Ikzelf vond Kos echt superleuk. Daar kon je super uitgaan en er waren veel jongeren. Maar het is wel redelijk toeristisch, dus ik weet niet of je dat leuk vindt. Je kan er ook nog wel veel cultuurdingetjes zien en de natuur is ook mooi. Ik ben ook op Rhodos geweest, dat was ook wel toeristisch maar minder gezellig en een veel minder 'nachtleven'. Misschien is zakynthos een goed idee, ik ben er nog nooit geweest maar een vriendin van mij vond het daar ook wel leuk, gezellig stadjes en niet super toeristisch. Succes met je keuze!!

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 21:36

Kreta en Corfu Lachen
Nja op Kreta vindt je wel meer toerisme vergeleken met Corfu vond ik Lachen
Corfu was wel mooi, groen eiland met mooie plekken!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:01

Ik heb ontzettend genoten op Rhodos vorig jaar, echt een mooi eiland!

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 22:55

Ik ben 2 jaar geleden op Rhodos geweest, maar vond het helemaal niks

Ik was 3 jaar geleden op Kreta en dat beviel me stukken beter! Daar zou ik nog wel eens heen willen, maar Rhodos echt niet

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 22:56

Hebben net geboekt, tis Corfu geworden..

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:31

Leuk Haha! Ben benieuwd hoe je dat vind

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:33

Ik ben op Lesbos geweest, ik vond het erg gaaf!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:36

Ik (en mijn vriend) hebben enorm genoten van Chios, dat is Absoluut een aanrader Ja

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 23:37

Ik ben op Kos en Zakynthos geweest, Kos vond ik heel erg leuk, Zakynthos heb ik n trauma aan, heb daar toen een aard/zeebeving meegemaakt en dat is echt niet fijn, nu nog last van (is vorig jaar in de herfstvakantie gebeurt) En onze reisleidster die daar ook woont zei dat het ongeveer 2-3 keer per week gebeurt.. Maar niet zo hevig als toen wij er waren.

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 10:40

Dat is vervelend zeg! Wij zijn net aan het kijken voor zakynthos..... maar dat lijkt mij echt niks! Mijn vriends ouders zijn er geweest en nog iemand die ik ken maar die hebben dit gelukkig niet meegemaakt.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:02

Leuk dat je al hebt geboekt, veel plezier!!

Ik ben in Oktober 2006 naar Lefkas geweest, was lekker rustig, niet zo touristisch. Daar krijg je ook een leuk beeld van de bevolking.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:26

Ik vind zelf de Sporaden een absolute aanrader. Dit zijn de eilanden Skiathos, Skopelos, Skyros en Alonissos.
Erg leuk en niet zo toeristisch.

Corfu is het meest toeristische eiland waar ik geweest ben en vond ik echt vreselijk.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 14:24

Ik ben naar Kreta geweest, Elounda. Niet zo toeristisch (hebben we een hekel aan. Haha! ) Maar wel erg gezellig.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:22

Ik ben op diverse eilanden geweest. Kreta vond ik vreselijk, veel te toeristisch. Ik vond Corfu (en dan vooral aan de westkant of de noordoostkant) prachtig, ben ik heel erg vaak geweest! Zakynthos, ook prachtig (je moet niet in Laganas gaan zitten, te toeristisch) en heb daar ook een aardbeving meegemaakt afgelopen september. Was even enorm schrikken, maar het gebeurt daar zo vaak. Het is daar heel normaal, niets traumatisch aan, vond ik.
Santorini, Samos en Skiathos zijn ook leuk. Rhodos en Kos trekken me niet, nooit geweest dus. Cyprus en Kefalonia lijken me ook wel erg mooi.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 10:36

Ik weet niet precies, wij zitten in Dassia, Corfu, weet niet hoe dat verder is. Corfu is denk ik qua toerisme nog net leuk, beetje à la de Veluwe, wel gericht op toeristen maar niet te erg!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:59

Sodera schreef:
Ik weet niet precies, wij zitten in Dassia, Corfu, weet niet hoe dat verder is. Corfu is denk ik qua toerisme nog net leuk, beetje à la de Veluwe, wel gericht op toeristen maar niet te erg!

Dassia ligt aan de oostkant, een eindje boven de hoofdstad Kerkyra, in de buurt van Gouvia en Ipsos (heel toeristisch!). Ik vind het zelf iets te toeristisch, maar er zijn zeker prachtige plekken daar in de buurt. Het is ook maar wat je zoekt en wat je wilt in je vakantie. Ik heb op diverse plekken gezeten op Corfu (ook aan de oostkant), maar als je een scootertje of auto huurt, kun je alle kanten op. Er zijn veel mooiere stranden te vinden, hoor. Veel plezier! Corfu is echt mooi, ook het binnenland, het noorden, ik vind het er prachtig, heerlijk eiland, heel groen..... Haha!

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:05

Ik ben een keer in Kos geweest, heb t daar prima naar m'n zin gehad maar vond t best toeristisch, zat in Kos-stad.
Daarna ben ik naar Zakynthos geweest.Heb geen aardbevingen of iets meegemaakt. Ik vond het er heel erg leuk, mooi groen eiland, niet te druk, echt nog van de oude griekse dorpjes in de buurt. Wij zaten wel in Laganas, maar helemaal aan het eind van het strand en daar was t heel lekker rustig.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 18:09

Ik ben op Kos en Zakynthos geweest... allebei super!!! De steden waar ik zat waren wel supertoeristisch, maar voor ;s avonds een barretje en restaurantje uitzoeken is dat juist wel leuk. Overdag pakten we een scooter en gingen we het eiland verkennen en dan valt het toerisme heeeel erg mee! De meeste toeristen blijven toch de hele dag plakken op het strand.

_leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 14:52

Ik ga in mei naar Corfu Haha! ben benieuwd hoe het gaat worden Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:12

Le0niie schreef:
Ik ga in mei naar Corfu Haha! ben benieuwd hoe het gaat worden Haha!

Waar zit je dan op Corfu? Ik vind het een heerlijk eiland, hoor. Haha! Knipoog

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 15:17

Ik ben afgelopen jaar op Kos geweest en vond het er super!! We zijn in de periode eind aug. begin sept. geweest en toen viel het best wel mee met het toeristische vond ik! In ons appartementencomplex zat ook vanalles van nog wat gezinnen tot hoogbejaarden tot jongeren en het was er erg gezellig!! Ik vond het eiland op zich ook erg mooi! Ik vind het zeker een aanrader en zou zo terug willen!!! Haha!