kosten 3 weken backpacken Thailand

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 08:15

naast egypte heb ik als 2e optie 3 weken backpacken in thailand staan.

Nu zou ik graag willen weten aan hoeveel kosten ik moet denken voor 3 weken met overnachtingen in Hostels

Ik heb een 'goedkoop' vliegticket van 675 euro incl.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:13

Ik was 1800 euro kwijt voor 9 weken, incl ticket. Ik zal je nog even een pm terug sturen als ik meer tijd heb!

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:46

Ik vind je ticket erg aan de dure kant.. Toevallig staat 3 weken backpacken in Thailand ook op mijn lijstje.. Mijn tot nu toe uitgezochte ticket was 395 euro, met tussenlanding, en landing op bangkok.
Een hostel kost geen drol: paar euro per nacht, maar verwacht dan ook niks.. Heb toevallig het weekend in zeer goedkoop hostel in Glasgow gespendeerd en dat was echt té ranzig.. Maar goed.. het is wél low budget..
Kijk eens op hostelbookers.com en zoek goed op internet. Je kunt echt mega low budget op vakantie.. Ik ga in maart ook een maand backpacken in Amerika, ook voor een schijntje..

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:53

Je ticket moet volgens mij nog wel iets goedkoper kunnen. Voor drie weken rondreizen was ik een paar jaar terug ongeveer 600 euro kwijt en dat was inclusief twee binnenlandse vluchten en een vrij prijzige trektocht en nog een paar keer een nacht in een goed hotel. Als je het een beetje goed doet denk ik dat je voor 400 euro wel klaar bent. Koop gewoon een Lonely Planet en ga eens wat rondkijken op internet dan kun je wel een aardige inschatting maken van de kosten.
Probeer niet teveel hier in NL al te regelen want het is daar vele malen goedkoper. En vergeet niet te onderhandelen want dat is heel normaal behalve voor je eten.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:38

Waar hebben jullie je ticket vandaan dan?? Ik was 2 jaar geleden 600 euro kwijt, mn zusje gaat deze zomer en alle tickets zijn rond de 1100 euro. Ze gaat nu vanaf Dusseldorf voor 750 euro, dat was echt t goedkoopste.. Is natuurlijk wel hoogseizoen maar toch.
Idd verder niks hier regelen, ticket boeken en gaan. Het is daar zo simpel allemaal! Duurste hotel waar ik heb geslapen was 7 euro per nacht, en dat was echt een heerlijk hotel met airco, schone douche, ontbijt enzo.
Eten kost ook niks, voor 2 euro heb je een maaltijd. Ze eten veel rijst, maar in de grotere steden heb je ook wel veel westers eten.
Lonely planet moet je wel hebben! Daar kan je in kijken wat je wilt doen, hoe je ergens komt, hoe duur t is, en dan gaat alles eigenlijk vanzelf! Als je nog meer wilt weten hoor ik t wel.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 08:11

Ik heb op diverse internet site's gezocht naar de tickets maar dit was de goedkoopste met China airway's(airine's).

Dus ook mijn vraag waar ticket boeken (ik wil dan in juni)
Verder wil ik niks boeken vanuit nederland hooguit een hostel voor de eerste nacht.
Ik wil wel hostels die schoon zijn..en niet zoals in OZ dat de kakkerlakken en ratten over de grond lopen Misselijk

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:29

Ratten heb ik niet gezien maar af en toe een kakkerlak of een salamander moet je wel rekening mee houden. Lachen

Ik heb net even gekeken maar kom idd op ongeveer dezelfde prijzen uit voor juni. www.cheaptickets.nl heeft vaak wel de beste deal.
Je kunt proberen of je bij je reisbureau of op internet een startpakket kunt boeken dan heb je vaak ook wel een goedkope vlucht met 2 of 3 nachten hotel en dat is best wel lekker.
Houd er wel rekening mee dat als je in juni gaat je wel in het regenseizoen zit.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:47

Juni is net begin van het regen seizoen dus moet nog net gaan.


Ik had mijn ticket idd van cheaptickets.nl
Nu is het afwachten wanneer ik mijn vakantie briefje terug krijg...aan de hand daarvan kan ik zien of het egypte of thailand wordt Haha!

Precipitator

Berichten: 324
Geregistreerd: 18-01-07

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:58

Ik heb geen idee, maar jij gaat naar Thailand ik niet Tong uitsteken Ik ben jaloers!!!! Knipoog

fjordnina
Berichten: 8861
Geregistreerd: 14-10-05

Re: kosten 3 weken backpacken Thailand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:05

Kijk ook even op www.greenwoodtravel.nl

Hier kun je met een redelijk goedkoop ticket toch goed vliegen. Je krijgt er vaak een overnachting in het Prince palace hotel bij. Na zo'n lange vlucht kan een goed bed wel eens erg prettig zijn Haha!

De site heeft nu een storing, misschien als jij kijkt niet meer?