Spikers schreef:Alle mooie plekjes staan beschreven in de boeken van Lonely Planet en Moon Handbooks daar heb je echt niet een reisleider voor nodig.
En zo bekijk je alleen dat wat je zelf wilt zien i.p.v. opgescheept te zitten met een heel gezeldschap en aan tijd gebonden bent.
Ja tuurlijk staan 'alle mooie plekjes' in de Loney Planet beschreven. Maar bepaalde inside info staat er níet in.... Ik heb ook 5 maanden in Wenen gewoond, maar kleine voorbeeldjes als die lekkere pizzaria, dat leuke uitgaanstentje waar je op de bar mocht klimmen, die bioscoop met roltrap erin, en ga zo maar door stonden er toch écht niet in vermeld. En de Prater is niet eens een aanbeveling waard doordat er geen kip rond loopt. Toch staat die in de lonely Planet vermeld... zonde van je tijd als je er maar een paar dagen zou zitten....
Maar tuurlijk, er zit een fiks prijsverschil in en als je zelf gaat kun je ergens wat langer blijven hangen. Doordat je dan waarschijnlijk wel alleen de dingen gaat bekijken die jou aantrekken, mis je vele ander 'must see' plekken, doordat je denkt dat er niet veel te beleven valt of het je in eerste oogopslag niet eens aanspreekt. Gemiste kans...
Zal ook per persoon en budget verschillend zijn, absoluut. En beide soorten zullen een ervaring op zich zijn
Als ik zo'n reis zou maken, zou ik op het eind van de trip niet het vliegtuig huiswaarts nemen, maar wil ik nog ergens blijven hangen om daar een X aantal maanden te wonen
Denk aan Las Vegas