rondreizen in amerika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

rondreizen in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 22:02

Mijn vriend en ik willen ooit eens in amerika een rondreis maken en dan voornamelijk in de omgeving van los angeles en lasvegas en san fransisco en de grand canion .. En natuurlijk als jullie daar leuke plaatsen/dingen weten

Maar nu vroeg ik me af hoeveel gaat dat ongeveer kosten als je met een camper daar gaat rondreizen (kosten van de camper, kampeerplaatsen, eten, drinken, benzine, en natuurlijk de prijzen van de vliegreis enz.. enz..)
we willen dan iets van 3 á 4 weken
Ik weet dat het niet goedkoop gaat worden en ben al hard aan het sparen Nagelbijten / Gniffelen
En natuurlijk alle info/foto's/verslagen van jullie zijn welkom

Spikers

Re: rondreizen in amerika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 15:59

Een jaarlijkse rondtrekkende Amerikaganger meld zich.

De omgeving die jij beschrijft is plaatselijk erg mooi, zelf heb ik de grote steden wel gezien en persoonlijk hoef ik die niet meer te zien, te groot, te druk en lelijk.
En die hoek waar jij heen zou willen liggen ook nog Death Valley, Yosemite, Joshua Tree en nog veel meer van dit soort parken en bezienswaardigheden.
Aanrader koop eens een boek over de aparte delen Amerika je hebt ze van het merk Lonely Planet en Moon Handbook, hierin staat alles wat je weten wilt over de US, zoals bezienswaardigheden, parken, steden enz. uitvoerig beschreven.
Wij huren altijd voor 4 weken een auto en nemen een tentje mee en wisselen af, de ene keer in een motel lekker relaxen en dan eens in een natuurpark op de camping zo pak je toch van alles mee en zie jij alleen maar dat wat jij wilt zien en zit je niet vast aan een georganiseerde rondreis.
De campings in de State parks zijn heel goedkoop ongeveer 15 dollar per nacht en heel ruim en netjes vergeleken met de Nederlandse camping.
Het eten en drinken is qua prijs net zo als hier.
Benzine vinden de Amerikanen op het moment erg duur maar een gallon ( 3.7854 liter ) is nog altijd stukken goedkoper dan in Nederland dus voor ons voordeliger rijden.
Het ligt aan in welke tijd van het jaar je op vakantie wilt gaan maar in het zomerseizoen zijn de tickets veel duurder dan buiten het seizoen, kijk eens op www.cheaptickets.nl daar boeken wij meestal ook onze ticket.
Een camper huren is vrij duur en het word aangeraden om toch minstens 4 mensen in een camper te hebben vanwege het milieu.
Nadeel van een camper vind ik dat als je op een camping staat en je wilt iets bezichtigen moet je altijd die camper meenemen.
Bij het reisbureau kan je vakantieboeken over Amerika krijgen waar ook de prijzen van huurcampers in staan.

Hoop dat ik een beetje aan je eisen heb voldaan.

Misja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 17:49

Ik ga toevallig een soortgelijke reis maken:
New York - Los Angeles - Yosemite - San Francisco - Las Vegas - Grand Canyon - Los Angeles - Naar Huis..

We huren geen auto of camper, maar hebben binnenlandse vluchten geboekt (nog geen 30 euro p.p). Voor ons was dit de beste optie, aangezien een auto huren belachelijk duur is, vooral onder de 25 en met 2 bestuurders.
We reizen de rest met de backpack, via vliegtuig, greyhound bus en trein en slapen in hostels. Mega low budget dus.. Behalve deze reis (alles is geboekt) heb ik nog geld over om in oktober nogmaals 3 weken te gaan backpacken.. je kunt het zo duur maken als je zelf wil..

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 12:31

Spikers schreef:
Het ligt aan in welke tijd van het jaar je op vakantie wilt gaan maar in het zomerseizoen zijn de tickets veel duurder dan buiten het seizoen,

Dan zou ik graag willen gaan wanneer het niet zo bloed heet is Lees niet meer 35 graden

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:07

Dan val je in het voor of najaar dan zijn de tickets meestal niet zo duur als in het zomerseizoen, dit ligt ook een beetje op welke stad je dan vliegt.
Gewoon even googelen waar je de goedkoopste tickets kan krijgen.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:13

Ik ga dit topic volgen, mijn vriend en ik hebben exact hetzelfde idee
Als we het financieel gaan halen tenminste

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 13:15

zijn er nog maatschapijen die goed zijn en die je absoluut niet moet nemen? En vanaf welk vliegveld kun je het beste gaan? Wij wonen in overijssel We kunnen vanaf hier met de trein rechtsstreeks naar schiphol

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 13:24

Schiphol vliegt met zo'n beetje met alle vliegtuigmaatschappijen naar Amerika bijna altijd met een tussenstop, ligt aan met welke vliegtuigmaatschappij je vliegt en waarheen je gaat.
Ik zou zo niet weten welke maatschappij je moet mijden dat is persoonlijk, wij hebben met verschillende Amerikaanse, Britse en Nederlandse maatschappijen gevlogen, het is maar net wat je zelf prefereert.
Dit jaar vliegen we weer eens ouderwets met KLM.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:18

ja weer een vraag Schijnheilig In de omgeving waar wij rond willen reizen (dus los angeles, lasvegas, san fransisco, de grand canion en omgeving) Waar kunnen we dan het beste landen?

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:27

Ik denk LA of San Fransisco die steden zijn buiten het seizoen om ook wat goedkoper om op te vliegen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 14:37

Wij hebben vorig jaar november ook iets dergelijks gedaan. Mijn vriend had voor zijn werk een conferentie in Phoenix, die week ben ik naar een ranch in de buurt gegaan (zie onderschrift).
Na die week heeft hij me opgepikt met een huurauto en hebben we nog 2 weken rondgetrokken.
Eerst naar het navajo indianenreservaat waar we o.a. monument valley hebben gezien. Daarna door naar het noorden, Utah. Daar hebben we o.a. Bryce en Zion canyon gezien. Vanaf daar weer door naar Las Vegas. Paar dagen later via de route 66 naar Williams, mooie uitvalsbasis voor de Grand Canyon. En toen weer terug naar Phoenix.

Een auto huren kun je het goedkoopste al vanuit Nederland doen. Een collega van mijn vriend die dat niet had gedaan betaalde ter plekke het dubbele van wat wij betaalden. Benzine is idd niet duur, motels ook niet.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:00

Wij hebben ook al onze auto al geboekt hier in NL via Hertz en dat is inderdaad goedkoper dan het ter plekke huren in de VS.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 15:34

maar mag je in amerika wel gewoon met elke leeftijd in en auto rijden Heb een keer gehoord dat je in ierland pas vanaf 24jaar in de auto mag rijden? (geen idee of dit zo is)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:35

Het mag wel, maar je kunt onder de 25 niet overal een auto huren en het is sowieso duurder dan.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:44

Het is inderdaad duurder als je jonger bent dan 25.
Kijk eens op de site van Hertz daar staat wel de benodigde info.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 14:06

Als je naar dat gebied gaat moet je je dan ook inenten tegen bepaalde ziektes netzoals dat je naar afrika gaat ofzo??
En hoe lang van te voren

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:12

Nee hoor geen inentingen.
Geen kraanwater drinken.

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-07 23:10

haffiefreak schreef:
ja weer een vraag Schijnheilig In de omgeving waar wij rond willen reizen (dus los angeles, lasvegas, san fransisco, de grand canion en omgeving) Waar kunnen we dan het beste landen?

Wannee rje voor landen in san fransisco kiest zou ik persoonlijk liever gaan voor oakland. Dat ligt aan de ander ekant van dezelfde baai, maar heeft het grote voordeel dat je niet eerst het drukke en soms hectische stadsverkeer daar doormoet.

Een stuk boven san fransisco kun je trouwens erg mooi kamperen bij de diverse meren. Ben zelf bij Lake berryessa geweest. Heb als je wilt de gegevens van die camping nog wel;-)

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 10:35

Waarom ga je alleen backpacken, is het geen optie om een georganiseerde rondreis te maken? Dit is natuurlijk ook érg gaaf. Oke oke, het is een stuk duurder maar de reisleid(st)er die er al duizend keer geweest is weet véél meer leuke en bijzondere plekken dan als je er zelf voor staat. Grote kans dat je op eigen gelegenheid nooit op deze locaties komt, omdat je gewoonweg niet van het bestaan ervan weet en het ook niet voor de hand liggend is.

Zo'n rondreis duurt zo'n 17 tot 20 dagen, dus dan ben je 3 weken zoet Haha!

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:07

Alle mooie plekjes staan beschreven in de boeken van Lonely Planet en Moon Handbooks daar heb je echt niet een reisleider voor nodig.
En zo bekijk je alleen dat wat je zelf wilt zien i.p.v. opgescheept te zitten met een heel gezeldschap en aan tijd gebonden bent.

ja_nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 11:47

Spikers schreef:
Alle mooie plekjes staan beschreven in de boeken van Lonely Planet en Moon Handbooks daar heb je echt niet een reisleider voor nodig.
En zo bekijk je alleen dat wat je zelf wilt zien i.p.v. opgescheept te zitten met een heel gezeldschap en aan tijd gebonden bent.

Ja tuurlijk staan 'alle mooie plekjes' in de Loney Planet beschreven. Maar bepaalde inside info staat er níet in.... Ik heb ook 5 maanden in Wenen gewoond, maar kleine voorbeeldjes als die lekkere pizzaria, dat leuke uitgaanstentje waar je op de bar mocht klimmen, die bioscoop met roltrap erin, en ga zo maar door stonden er toch écht niet in vermeld. En de Prater is niet eens een aanbeveling waard doordat er geen kip rond loopt. Toch staat die in de lonely Planet vermeld... zonde van je tijd als je er maar een paar dagen zou zitten....

Maar tuurlijk, er zit een fiks prijsverschil in en als je zelf gaat kun je ergens wat langer blijven hangen. Doordat je dan waarschijnlijk wel alleen de dingen gaat bekijken die jou aantrekken, mis je vele ander 'must see' plekken, doordat je denkt dat er niet veel te beleven valt of het je in eerste oogopslag niet eens aanspreekt. Gemiste kans...

Zal ook per persoon en budget verschillend zijn, absoluut. En beide soorten zullen een ervaring op zich zijn Ja

Als ik zo'n reis zou maken, zou ik op het eind van de trip niet het vliegtuig huiswaarts nemen, maar wil ik nog ergens blijven hangen om daar een X aantal maanden te wonen Ja Denk aan Las Vegas Ja

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 12:23

Ik ben het daar niet mee eens hoor.
Zo'n beetje alles staat in deze reisboeken beschreven, en langs de kant van de weg (in de VS) staan vaak grote reclameborden met wat voor onbenulligheden er nog meer te zien zijn.
Uit je schrijven merk ik op dat je waarschijnlijk nog nooit in de VS geweest bent (sorry als het niet zo is dan een excuus hoor), ik ben al 7 keer in de VS geweest en iedere keer hebben we rondgetrokken van staat naar staat, wat ongelofelijk mooi is.
En geloof me na 4 weken van alles gezien te hebben ben ik ook weer heel blij om naar huis te gaan.
In een stad zoals Las Vegas zou ik echt niet een paar maanden kunnen doorbrengen dat heb ik na een dag al gezien en daar zijn we al 4 keer geweest omdat het toch trekt voor 1 of 2 dagen, echt niet langer.