Jongerenvakanties!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mareska

Jongerenvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 19:15

Wij zitten nog heel erg rond te kijken voor vakanties maar hebben nog niks concreets gevonden, ben dus wel benieuwd of jullie nog aanraders hebben, voor bestemmingen!

Graag aanwezig:
- Buitenland
- Veel uitgaan (zo min mogelijk breezer mensen graag Haha!)
- Strand
- Nog wel iets te zien, cultuur / natuur / actieve dingen etc.

Vorig jaar naar Mallorca geweest, dat was echt een leuke vakantie. Denk dat bijv. Kreta (chersonissos), misschien Kos? wel een beetje in die richting zit, nog andere ideeën?

Brand los Haha!!

bonney4evver

Re: Jongerenvakanties!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:48

lloret de mar Haha!
en dan boeken via beachmasters Tong uitsteken
was echt super, leuke mensen, leuk strand, je kan trips maken naar bijv barcelona, en het is allemaal redelijk te betalen
ook super leuk dat de reisleiding van beachmasters ook elke avond mee ging stappen enzo Lachen

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 15:20

Spanje trekt me niet zo, dan ga ik nog liever naar Portugal ofzo (geen idee of dat echt voor jongeren is?)

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:44

ja ook Ja
mijn vriend is daar vorig jaar op vakantie geweest en heeft t er heel leuk en mooi gehad
is alleen wel wat duurder dan spanje
je hebt daar 'de strip' een hele boulevart met discotheken en kroegen enzo
kan je ook via jongeren reizen boeken Lachen

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:50

of Kroatië Ja ben ik vorig jaar met 2 vriendinnen geweest, en dat was superleuk!
en Kroatië is niet zo duur!
dit jaar willen we misschien naar Hongarije, ook redelijk goedkoop en schijnt ook heel mooi land te zijn!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:17

Turkije!! Ja
er zijn veel plaatsen waar je en zon,zee,strand en uitgaan hebt EN cultuur!
en is ook vrij goedkoop!

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 10:49

xingridx schreef:
of Kroatië Ja ben ik vorig jaar met 2 vriendinnen geweest, en dat was superleuk!
dit jaar willen we misschien naar Hongarije, ook redelijk goedkoop en schijnt ook heel mooi land te zijn!

Wat heeft Kroatie 'te bieden' zeg maar? Heb je leuke discotheken/kroegjes? En wat voor weer heb je daar?

Turkije leek mij ook wel heel leuk (marmaris), alleen ik heb daar ook weer slechte verhalen over gehoord (over het uitgaan vooral)..

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 10:57

dan zou je naar bodrum/gumbet moeten gaan.. marmaris hebben ze ook geen stand met zee.. bodrum wel..

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 12:02

Kroatië heeft mooi weer Ja
en wij zaten er nog in het voorseizoen maar uitgaan was best leuk, ook al zaten we in een klein plaatsje..als je naar een plaats als Porec gaat (wij zaten in Medulin) heb je grotere discotheken enzo
enige wat Kroatië niet heeft zijn zandstranden...maar waar wij zaten waren het gewoon grasvelden langs de zee..was haast nog beter als zand, want dan zat je tenminste niet helemaal onder als je uit het water kwam Clown

kijk anders even op www.gogo.nl ..daar hebben ze veel informatie over Kroatië enzo..is ook een goede reisorganisatie, goede begeleiding, staan altijd voor je klaar, was netjes geregeld! organiseren ook een hoop, ook feesten ed..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 16:59

Chersonissoss is echt heel erg leuk.

Je kan er voor kiezen om hevig te stappen maar je bent zo op cultuur gebieden en rustige plekjes. Je kan vandaar uit met de bus naar Agios Nikolyos (weet even niet meer hoe je het schrijft)! Dat is echt heel erg leuk, je kan er lekker shoppen enz (alleen let wel op hoe laat de bus terug gaat, wij hadden maar net optijd de bus gered)

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:03

crazy_funky schreef:
dan zou je naar bodrum/gumbet moeten gaan.. marmaris hebben ze ook geen stand met zee.. bodrum wel..

Hoe kom je erbij dat ze in marmaris geen strand met zee hebben??
in 2005 zat ik lekker op een zandstrandje aan zee in Marmaris. In bodrum vond ik juist dat er een zielig dun strandje was precies aan de boulevard.

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:08

mijn excuses! ik had van verschillende mensen gehoord dat er geen strand verder was.. maargoed in bodrum is idd een inimini strandje maar bij gumbet valt dat wel mee..

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:12

Het ligt er ook wel aan waar je zit bij Marmaris. Maar dat is bij alle plaatsen wel zo.
Chersonissos heeft een rotstrandje. De leukste strandjes zijn dan Star-beach en het strand vlakbij een groot hotel (ik weet even niet meer hoe die heet)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:18

Olle schreef:
crazy_funky schreef:

Hoe kom je erbij dat ze in marmaris geen strand met zee hebben??
in 2005 zat ik lekker op een zandstrandje aan zee in Marmaris. In bodrum vond ik juist dat er een zielig dun strandje was precies aan de boulevard.

Dit staat geloof ik ook op de site ofzo, ik had het ook ergens gelezen. Of was dat nou Chersonissos Haha!? Maar goed, bij dta plaatsje waar dat was, lag in een naastgelegen dorpje wel een uitgestrekt zandstrand.

Gras is idd ook fijn Haha!! Als er maar zee is Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:19

Het gedeelte van Marmaris dat Long-Beach heet, heeft een leuk strandje. Het dorpje dat ernaast ligt heeft een breed zandstrand, maar daar moet je wel eerst komen.

Chersonissos heeft ook geen echt strand, maar dat komt doordat je aan het noorden van het eiland zit.

Wipi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:32

Als je naar Turkije gaat, kun je beter naar Alanya. Daar is veel uit te gaan Knipoog
Ibiza is ook hip, maar wel iets duurder dan Turkije/Spanje (Lloret etc)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 17:44

Ik ben de laatste jaren al naar Spanje geweest, dus daarom wil ik graag een keer ergens anders heen Haha!! Ibiza is dan wel een stuk anders denk ik, maar ik ga liever wat oostelijker kijken.

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:54

Ik raad je echt aan om naar Griekenland te gaan. ik ben daar nu twee keer geweest en ik vond het helemaal geweldig!

Turkije ben ik 1 keer geweest met vriendinnen en 2 keer met mijn ouders en dat vond ik ook wel leuk, maar Griekenland vond ik leuker!

crazy_funky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:30

achja ik denk dat iedereen wel een ander land het leukste vind!
je zal het toch zelf moeten ervaren..
ik ben nu 4 keer in turkije geweest en vind het daar super!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:57

Ja dat is zeker waar,
Ik kan ook zeggen dat ik pizza heerlijk vind, maar ik ken ook mensen die het vies vinden.
Over smaak valt gelukkig niet te twisten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:00

Mareska schreef:
xingridx schreef:

Wat heeft Kroatie 'te bieden' zeg maar? Heb je leuke discotheken/kroegjes? En wat voor weer heb je daar?

Turkije leek mij ook wel heel leuk (marmaris), alleen ik heb daar ook weer slechte verhalen over gehoord (over het uitgaan vooral)..

Ben ik vorig jaar geweest met x travel heen geweest. Wij zaten in medulin op de camping, kost helemaal niet veel geld. Je hebt daar zandstrand (geloof een van de weinige in kroatie) Kunt er leuk uit, kan via x travel ook naar andere plekken. Porec bij night was erg leuk en dan vooral club international. Er zijn leuke tripjes waar je je voor kunt opgeven zoals plitvice (watervallen) en een dagje venetie.

Dit jaar gaan we met een groep naar malgrat de mar. Hotel ligt aan de zee. Toppie dus.

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 12:02

Olle schreef:
Ik raad je echt aan om naar Griekenland te gaan. ik ben daar nu twee keer geweest en ik vond het helemaal geweldig!

Turkije ben ik 1 keer geweest met vriendinnen en 2 keer met mijn ouders en dat vond ik ook wel leuk, maar Griekenland vond ik leuker!

In welke plaatsen ben je geweest als ik vragen mag?

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:03

Kreta vind ik zelf een heel mooi eiland en ik denk wel dat het aan al je eisen zou kunnen voldoen (ligt ook weer aan die persoonlijke smaak natuurlijk!)
er zijn in ieder geval veel uitgaansmogelijkheden (vooral dan in het noorden: Irakleio, Hersonissos...), meer kleinschalige en gezellige authentieke dorpjes in het zuiden, op veel plaatsen kan je cultuur opdoen (Festos, Knossos...), voor gezellig te winkelen zou je zeker Chania moeten aandoen, en uitgaan is fantastisch in de vele clubs in Irakleio!

Flippertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:06

Ik ben vorig jaar naar Chersonissos geweest en vond dat echt geweldig. Ideaal voor een partyvakantie met net iets meer. (Cultuur, natuur)

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 14:51

Ik ben wel benieuwd naar culturele dingetjes in Chersonissos / Kreta Haha!! Ik kon namelijk eigenlijk alleen maar iets vinden over een of andere kloof..