Tjechiè wie is daar geweest?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 12:21

Ben jij daar een beetje bekend,wij willen daat deze zomer naar toe gaan en willen graag weten hoe het daar is? Hoe is het weer en naar welke streek kunnen we het beste gaan, we zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen(dan 9 en 13).

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:09

hayhay , wij zijn er nu zo'n 3 keer geweest. Ik vind het een heel mooi land en je kunt er super lekker en goedkoop eten.Er zijn leuke campings maar ook vakantiehuizen en die staan vaak echt in de mooie omgeving . Ik weet niet meer hoe het gebied heette waar wij vaak zaten het was in ieder geval niet in de buurt van praag. Als je meer info wilt kan je me pben dan vraag ik wel wat aan mijn ouders. zelf zitten wij er ook weer aan te denken om er dit jaar weer heen te gaan. Geen nare verhalen over tsjechie sommige mensen komen daar wel eens mee. POlen is trouwens ook heel leuk.

liefiej
Berichten: 1267
Geregistreerd: 07-01-07

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:11

wij zijn er al wel 20 keer geweest Haha! geweldig land, leuk brabbeltaaltje, lekker goedkoop, wij gaan elke dag daar uit eten, en het is heerlijk!

Hinata
Berichten: 2980
Geregistreerd: 21-11-04

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:27

Hoi, ik kom daar mijn hele leven al. Lachen Al vanaf dat ik 1 ben elke zomer, winter en daar tussen. We hebben daar ook een huis gehad. Daarna hebben we veel gecampeerd. Ben dan ook zo ongeveer in elk deel van Tsjechie geweest Knipoog
Ik vind het een erg mooi land. Het weer is daar lekker, gewoon lekker zonnig, maar niet té heet, zodat je het niet uit kan houden. En anders is er bij veel campings wel verkoeling te zoeken in een meer, beekje of riviertje. Lachen
Ik weet niet of je gaat camperen, maar wat ik erg leuk vond was Mala Skala, een klein dorpje in de buurt van Liberec, boven Praag. Daar is een camping aan een riviertje. En in de buurt zijn veel leuke bezienswaardigheden en dingen te doen. Mooie omgeving ook. Is ook leuk voor kinderen omdat er het een camping is waar meestal wel een paar nederlanders zijn. Lachen

Wat ik ook leuk vond was Hracholusky in de buurt van Plzn. Leuk stadje om dan langs te gaan af en toe. Lachen


Verder zijn er nog zát leuke campings, maar deze zijn me vooral bijgebleven. Ik zal binnenkort wel eventjes in m'n vakantieplakboek kijken, daar staan de meeste campings in waar we geweest zijn.

Maar ik vind het iig een aanrader. Lachen Het is er ook lekker goedkoop, we gingen er elke dag uit eten, en konden heel veel dingen doen. Heb er toen ik klein was ook wel is een buitenrit gemaakt in het bos. Met begeleiding, maar toen was ik 6 ofzo. Maar als je ouder bent mag je vast losrijden Haha! Trouwens dat was in de buurt van Susice. Lachen

marleen_usar

Berichten: 24659
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 17:54

Nou klinkt erg leuk allemaal, we gaan niet camperen.We hebben dat een paar jaar gedaan en gaan nu in een huisje.Dus ik ga eens kijken bij die plaatsjes die jullie aanraden.

11a11
Berichten: 1604
Geregistreerd: 08-11-05

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:56

ik ga donderdag op wintersport naar tsjechie naar spindleruv mlyn in het reuzengebergte Haha!

eroslover

Berichten: 3638
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Duiven

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:58

mm weet niet meer hoe het heete maar wij zaten toen ergens in een grote woonboerderij met het buurtzwembad ernaast , maar dr kwam bijna nooit iemand dus was bijna privezwembad echt heerlijk en heel veel grond erbij. moet toch eens vragen waar dat was

Mowoah

Berichten: 8160
Geregistreerd: 21-04-05
Woonplaats: N-B

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:58

Ik ga er met school heen na de mei-vakantie, op een sportieve vakantie!
Ben heel benieuwd hoe het er zal zijn.

Oamaru

Berichten: 10589
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Dubai

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:55

Wij zijn er ook wel is geweest, erg mooi land. Lekker de binnenlanden opzoeken, is veel mooier daar. Minder toerisme, dus veel meer puur. Zeker ook naar Praag gaan, super mooie stad. Je hebt er veel kleine campings met riviertjes. Mijn ouders gingen altijd naar de kleinere campings. (we vermijden altijd nederlanders) dus ik ben ook wel wat bevooroordeeld. ZIjn nooit op ANWB campings daar geweest.

ElzA_NT

Berichten: 974
Geregistreerd: 29-10-05

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:57

jup!
Wij zijn er ook 2 keer geweest, we hadden toen erg mooi weer Lachen Wij gingen ook altijd naar de kleinere campings, vaak met wat zwemwater ofzo erbij, altijd leuk Haha!
Ook is het daar lekker goedkoop, dus lekker veel uit eten *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 20:58

Als je informatie zoekt op internet, zoek dan op Tsjechië - want zo schrijf je het. Knipoog

IkbenMarije

Berichten: 2105
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:00

Ik ben er ook geweest! In een dorpje dicht bij Praag, en in ceska budejovice. De restaurants zijn daar inderdaad goedkoop. 30 kroon is 1 euro, en een cola kostte ongeveer 9 kroon. Voor de rest is het hele menu ook zo gerekend! Tjechie is zeker een aanrader hoor! *LOL*

Elmira

Berichten: 4896
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: ergens

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:03

Ik ben dr geweest van de winter.. en ik vond het meeste een troosteloos..
Heleboel flats en huizen die aan het vergaan zijn.
Maar misschien komt het ook wel door de streek waar we zaten Lachen .

Inky_devil

Berichten: 3643
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 21:12

Ik ben 2 keer in tjechië geweest. De eerste keer was toen ik 10 was ofzo. Ik vond het erg leuk. We zij wezen skien, en ik 3 verschillende plaatsen geweest. onderandere in praag. Erg mooie stad we waren ook in een kasteel geweest, heel mooi ook leuk als je nog jong bent.
De laatste keer dat ik ben geweest was een paar jaar terug. Toen zijn we in praag en theresienstadt geweest. In praag zijn we naar de dierentuin geweest. Ik vond het in ieder geval erg leuk ik zou zeker naar praag gaan.

IkbenMarije

Berichten: 2105
Geregistreerd: 27-08-06

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:12

In dat kasteel ben ik ook geweest ! *LOL*

snoeppapier

Berichten: 4937
Geregistreerd: 29-03-04

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:47

Ik ben 2x in Tsjechië geweest, beide keren 's zomers.

Wij hebben op een camping bij het reuzengebergte gestaan, was geen fijne camping, wel mooie omgeving.
Aan het Lipnomeer, was een geweldige omgeving en fijne camping.
En in het midden, 40km ten westen van Praag. Ook niet zo'n bijzondere camping, deze streek is ook wat armoediger Ja

Zelf zou ik het Lipnomeer aanraden, heel mooi daar Lovers
Eten kosten inderdaad niets, m'n moeder heeft in die 3,5 week wel hele keren zelf gekookt, verder alleen uit eten geweest Nagelbijten / Gniffelen
Aten gemiddeld met 4 personen, voor-hoofd-nagerecht en drankjes voor €30 - €40. En lékker, koken kunnen ze wel daar *LOL*

_Sas_

Berichten: 3313
Geregistreerd: 13-04-04
Woonplaats: Deventer

Re: Tjechiè wie is daar geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:07

Ik ben 1 keer met school naar Tsjechië geweest. Eerst een week naar Praag, daar zaten we in een heel oud hotel. Zijn toen ook naar Theresiënstad geweest, erg indrukwekkend om te zien.
Daarna zijn we een week wezen skieén bij het Lipnomeer, zaten toen in Landal Greenparks Marino Lipno, zeker een aanrader Ja We gingen op dat park elke avond uit eten, en had je gewoon voor 5 euro een voor en nagerecht en drinken!