Ben er 2 keer eerder geweest, 1 keer in 1996 en 1 keer in 2000.
1996 heb ik een rondreis gemaakt door java en daarna naar bali met mijn vader/moeder, zus en broer. Mijn moeder is daar geboren en vandaar gingen we alle plekjes opzoeken.
In 2000 werkte mijn vader er, had toen een his in jakarta. En we zijn verder naar bandung geweest en naar bali, veelal K u t a (aan elkaar geschreven komt er poedersuiker te staan) Dit was met mijn toenmalige vriendje...
Nu ga ik dus met mijn huidige vriend. Ik weet al ongeveer wat ik wil zien en wat ik niet hoef te zien, maar de hotels ben ik bijv. nog niet helemaal over uit en tips zijn heel erg welkom

Eventjes wat ik wel en niet wil zien op een rijtje, en hoop daarna dat mensen tips hebben! Qua hotel / bezienswaardigheden / van alles...
Wat zeker wel:
- Stopover Singapore (1 nachtje)
- Jakarta (shoppen, en misschien pulau seribu, weet nog niet welk eiland, tip welkom dus

- Bandung, The Chedi het liefst, maar ik kan helemaal geen site vinden van The Chedi (hotel) in Bandung, weet iemand of deze nog wel bestaat?
- treinreis Bandung - Yogyakarta
- Yogyakarta, Borobodur/shoppen/Magelang (plaatsje waar mijn opa vandaan komt)
- Bali: Sanur (hotel tips?) Ubud (wil misschien naar hotel: nick's pension), Waar kan je leuke kunst kopen (in Ubud, winkeltip?)
Wat niet:
- de meeste rondreizen zijn met bezoek aan Bromo, die hoef ik echt niet weer te zien. Ook andere vulkanen niet

Wie heeft tips? Wie weet waar je je eigen rondreis kan plannen, dat je bijv. bezoek Bromo er van af kan halen...
Thanks !!!