Alleen op reis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:31

Ik kan dit jaar waarschijnlijk niet in de zomer op vakantie, en ga hopelijk in het najaar met een vriendin weg. Dat is hartstikke leuk, maar dat duurt nog zoooo lang... en aangezien ik t/m maart nog hopen vrije tijd heb, zit ik erover te denken om in maart een week of misschien twee op vakantie te gaan. Probleem is alleen dat er níemand van mijn vrienden kan in die periode (geen tijd, geen geld, al een vakantie in de zomer geboekt...), dus waarschijnlijk 'moet' ik alleen. Nou lijkt dat me geen straf en ik zou bijv best een dag of 10 alleen door Italie willen reizen, maar ik wil dit topic toch even openen voor tips. Ik merk tijdens mijn zoektocht nu dat heel veel reis-prijzen gebaseerd zijn op mensen die samen gaan en een tweepersoonskamer zoeken, dus ik overweeg nu met zo'n reis voor alleenstaanden mee te gaan.

Zijn sommigen van jullie misschien al eens alleen weggeweest? Zo ja, wat heb je doen gedaan en hoe beviel dat? Ben je met een organisatie meegeweest en zo ja, welke en was dat leuk?

Alvast bedankt! Lachen

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:33

Noorwegen,
met de tent, ben redelijk fan van mountainhiken. Maar heb ook rondgekeken voor afrika enzo. En het is inderdaad allemaal twee persoons prijzen

Elamor
Berichten: 5176
Geregistreerd: 10-03-05

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:36

Mijn zus is een weekje terug in haar eentje naar Finland geweest.
Ze ging naar een meisje toe die ze op het internet heeft ontmoet. ze is 17.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:38

Ik ben idd ook al 2x naar mensen toegeweest die ik ontmoet heb via internet: één keer naar Slowakije en één keer naar Italië. Dat was allebei heel leuk, maar dit keer ga ik denk ik echt helemáál alleen. Da's spannend, maar ook weleens leuk. Haha!

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:40


Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:54

De meeste zijn heel prijzig, ja. Ik vind wel singelsreizen, maar dat is gelijk ook weer zo... single. Haha! Ik ga niet met die reis mee omdat ik single ben en een lekkere vent wil scoren ofzo. Knipoog Een kennis van me is alleen met een reis naar Marokko geweest en dat beviel erg goed, dus ik zal haar nog eens vragen met welke organisatie dat was enzo.

Ik ben eigenlijk nog nooit met een reisorganisatie geweest, meestal regel ik alles zelf.

TessaB

Berichten: 719
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Noord-Groningen

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:21

Ik heb ook diverse malen alleen gereisd, alleen: op reis ben je nooit alleen! Haha!

Logeer in jeugdherbergen, en je hebt iedere dagen een ander reisgezelschap. Super leuk!

Of probeer in contact te komen met locals, regel bijvoorbeeld een 'gids' of logeeradresje via www.couchsurfing.com. Je moet wel een beetje avontuurlijk zijn, maar het is wel een geweldige manier van reizen vind ik persoonlijk. Van 1 tot 9 februari ga ik naar Trinidad & Tobago, mijn logeeradresjes heb ik geregeld via couchsurfing. Succes! Lachen

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 20:16

Vrienden van mij gaan deze zomer in Ierland couchsurfen. Ik weet niet of het iets voor mij is; normaal regel ik dat soort dingen allemaal, maar ik geloof dat ik nu zin heb in een lekker luie georganiseerde reis. Knipoog Maar het is wel een leuke tip en er staan in elk geval leuke mensen op!

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:21

volgens mij zijn die reisorganisaties zoals Activity International / Travel Active niet echt voor een vakantiereis maar meer voor programma's van werkvakantie etc voor langere tijd. Ik ga zelf over 5 dagen naar Noorwegen met Travel Active waar ik boerderijwerk ga doen op een Ijslandersfarm (zie link onderschrift). Ik kom dan in een gastgezin terecht en wil er ookz eker wel af en toe een paar dagen ff beetje 'reizen'...ik denk dat als je alleen bent je heel snel nieuwe mensen leert kennen.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 10:16

De eerste keer dat ik alleen op vakantie ging boekte ik een reis naar Ijsland en heb daar een soort trektocht gedaan.

Was mijn droom en niemand wou mee dus ik ging maar alleen en het was geweldig!

Het leuke van paardrij vakanties is dat je met al je reisgenoten dezelfde intresse hebt dus ook snel aanspraak. Ook gaan veel mensen alleen op ruitervakantie.

Wellicht iets om over na te denken.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-07 11:41

Ja, paardrijvakantie ga ik hopelijk dit najaar doen met een vriendin, als we allebei genoeg geld hebben! Waarschijnlijk in Polen of ergens in een gebergte. Daar kijk ik al heel erg naar uit. Lachen

In de zomer ga ik misschien jeugdvakanties begeleiden, maar het lijkt me gewoon leuk om in maart/april ook nog een weekje ofzo weg te gaan. Ik twijfel nu toch weer een beetje tussen mee met een groepsreis (naar Egypte lijkt me wel wat...) of toch lekker helemaal alleen in jeugdherbergen in Rome en Florence ofzo.

Er zijn zoveel leuke dingen! Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 21:28

Ik hoop in maart of april naar Egypte te gaan met Shoestring en ik ga alleen.

Zit nog een beetje met mijn werk

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 00:33

Ha, Shoestring kende ik nog niet! *voegt toe aan rijtje van favorieten en gaat eens lekker rondkijken*

Edit: ooohh, veel egypte-reizen! Welke ga jij doen? Egypte Avontuurlijk ziet er tof uit zeg, en is ook niet echt duur. Bij de groepssamenstellingen staan ook best wat alleen reizende jongere mensen, wat leuk!

*wordt enthousiast*

Lorenz1234
Berichten: 334
Geregistreerd: 08-10-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 01:16

Ik heb 2 keer alleen gereisd, en vind het heerlijk Lachen en wel om de volgende reden: je hoeft met niets en niemand rekening te houden, en dat noem ik nou vakantie! Dus kijk ik waar ík heen wil, wat ík te besteden heb en welke dagen ík wat wil zien. Verder ontmoet je overal zoveel mensen, dat je daar niet alleen reist, en dat vind ik juist het leuke, omdat je aan die mensen ook nergens verantwoording hoeft af te leggen, of ergens rekening mee te houden, gewoon lol hebben, wil je weer alleen, dan ga je weer alleen verder.
Maar ik ga ook wel eens met vriendinnen weg hoor, is ook leuk, maar af en toe alleen weg vind ik echt geweldig.
Zoals hierboven al werd genoemd: logeer in hostells in dorm rooms als dat kan, dan ontmoet je zo andere mensen, en díe prijzen zijn niet gebaseerd op 2 personen!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:26

bij mij wordt het egypte totaal.

Egypte avntuurlijk had ik ook in mijn hoofd maar die gaat met de vakantieplanning op dat stomme werk sowieso niet lukken Boos! .
Hopelijk deze wel en anders zien we wel verder (In juni dan misschien naar Thailand.)

Ik wil week 16 en week 17.

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 11:43

Kenzo12 schreef:
Zoals hierboven al werd genoemd: logeer in hostells in dorm rooms als dat kan, dan ontmoet je zo andere mensen, en díe prijzen zijn niet gebaseerd op 2 personen!


Ik hoorde ook altijd dat je snel mensen ontmoet, maar een vriend van mij heeft alleen door Italie gereisd en die vond het toch wat tegenvallen. Bovendien wil ik natuurlijk in maart en ik heb toch het idee dat het er dan niet stikt van de vakantiegangers. Toch trekt het me wel, gewoon lekker een weekje naar Rome en daar mijn eigen ding doen, bijvoorbeeld. Maar zo'n rondreis door Egypte wil ik ook al heel lang doen, en dát ga ik toch niet alleen doen, dat vind ik gewoon echt teveel geregel (ik heb er ook een verhuizing aan zitten komen en wil het dus een beetje makkelijk houden).

Cowgirl, Egypte totaal lijkt me ook leuk! Ze zien er eigenlijk allemaal mooi uit... Ik hoop dat het lukt met je werk hoor! Ik wil zelf ergens in maart, omdat ik in april al weer wat drukker ben. Begin februari ga ik verhuizen en daarná ga ik het regelen, maar ik denk dat je dit soort reizen een maand van tevoren ook nog wel kunt boeken. En anders zijn er genoeg opties. Haha!

Wel leuk om te horen dat jullie in elk geval goeie ervaringen met alleen reizen hebben! Ik had er eigenlijk nog nooit over nagedacht om dat te doen, maar het bevalt me wel, zo in mijn eentje plannen maken. Lekker helemaal zelf kiezen. Haha!

Meikje

Berichten: 429
Geregistreerd: 15-06-06
Woonplaats: Europa

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 11:53

Ik ben op m'n 16e een keer alleen op reis gegaan. Nou ja, alleen.. ik ben met een groep gegaan. Ik vond het echt leuk, het waren ook leuke mensen. Daar moet je wel mazzel mee hebben. Ik ben via YMCA gegaan, zie http://www.ymca.nl/.

Het is idd ook leuk om in hostels te zitten. Heb ik ook een keer gedaan, in m'n eentje. Je moet wel een beetje makkelijk contact kunnen maken, anders kan je je nog erg alleen voelen denk ik. Als je naar hostels gaat hoef je ook niet een maand van te voren boeken, maar kun je gewoon gaan... voordeel Lachen

Veel plezier iig!

Nimue
Berichten: 3309
Geregistreerd: 21-11-03

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 11:57

Oh, met YMCA zou ik in maart nog net mee mogen (word in mei 26), maar hun vakanties zijn alleen in de zomer. Ziet er ook wel leuk uit!

Ik heb tot nu toe alleen nog maar samen met iemand anders in hostels gezeten, maar je maakt inderdaad wel makkelijk contact, dat heb ik toen ook al ervaren. Ik vraag me alleen af of er in maart nou veel mensen daar zullen zitten. Wel een voordeel dat je niet hoeft te reserveren in die periode. Haha!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:09

alleen reizen kan ook saai zijn hoor.

Ik heb 5 maanden down under gezeten maar miste toch echt wel een vriendin waar je lekker lol mee kan hebben...ervaringen uitdelen.

In je eentje naar een Zoo of Museum is gewoon best saai.

Zo ben ik in het park van Steve Irwin geweest. Geweldig maar nooit echt mijn gave ervaring kunnen delen.

Daarom kies ik dit jaar om weer met een groep te gaan maar waar je ook zelfstandigheid hebt.
Alhoewel ik toch nog twijfel over 3 weken backpacken in thailand Tong uitsteken .

SillyB

Berichten: 4211
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Liempde

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:16

vriendin van mij gaat ook regelmatig alleen op vakantie met groepen mee. Zij heeft ook altijd op andere tijden dan wij vakantie (werkt in de zorg wij zijn grotendeels nog studenten) en heeft op een gegeven moment gewoon de stoute schoenen aangedaan.
Heeft een actieve vakantie geboekt naar corsica, is haar zo goed bevallen dat ze nu vaker gaat. Backpacken lijkt me inderdaad nog best alleen maar er zijn zoveel mensen die open staan voor contact, ook in de standaard uitgaan-vakantie-gebieden hoor Ja
succes met je verdere plannen en veel plezier!

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:19

ik wil naar Londen
of ik alleen ga weet ik nog niet, tot nu toe nog niemand gevonden die met me meewil Lachen

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:23

Ik wil nog eens naar de Orkney Eilanden, ook het liefst alleen. Maarja, m'n ouders zien me al aankomen met m'n 18 jaar. Haha!

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:24

Mijn zus is gister alleen vertrokken naar Gambia!!

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:50

Een vriend van mij gaat via een organisatie
(wil ik navragen voor je) steeds naar adressen
(meest alto boerderijen of particulieren met paarden
en andere dieren) waar je een beetje meehelpt
tegen kost en inwoning. Dan ben je alleen het
geld voor je reis kwijt. Hij gaat 1, 2 of 3 weken,
net waar hij zin in heeft.
Je kunt de hele wereld over, maar hij is niet zo
gek van vliegreizen en is tot nu toe in Frankrijk,
twee keer in Italië en in Duitsland geweest.

Als het je ergens niet bevalt kun je doorreizen
naar een ander adres.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Re: Alleen op reis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 08:53

Zelf heb ik twee keer een rijcursus van een week
gedaan in NL.
Was niet zo duur en ik had een tentje mee.
Is me heel goed bevallen en aan contact geen
gebrek.