Medicijnen mee op vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nijn

Medicijnen mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 00:23

De vakantie is geboekt en de bestemming is Tunesie geworden Lachen
Maar nu is de grote vraag of ik gewoon mijn medicijnen zonder problemen mee het vliegtuig in kan nemen en of ik geen problemen krijg met de douane.
Ik slik nl. TramadolHCL en weet dat je niet zomaar alle medicijnen mee kan nemen.

Heeft iemand enig idee waar ik dit kan natrekken, of dat ik sowieso een 1 of ander bewijs in bezit moet krijgen?

Anoniem

Re: Medicijnen mee op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:27

ik ben in augustus naar Tunesie geweest en had medicijnen mee in mijn handbagage en ben er gewoon doorheen gekomen.. controle in NL was miniem.. Tunesie zelf hebben ze niet eens een bagagescanner Clown Tenminste niet op Djerba waar ik aan kwam Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:36

Tramadol is wel heftig. Ik hoop niet dat je last hebt van misselijkheid daardoor? Anders heb je kans dat je niet het vliegtuig in komt Knipoog
Wat je zowiezo moet doen is even bij je apotheek een overzichtje laten uitdraaien van de medicijnen die je slikt. Kost helemaal niks, en dat kun je bij een evt. controle dan laten zien. Is een geldig document.

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:38

Je moet eigelijk voor alle medicijnen die je hebt en die je de grens overneemt een medisch paspoort hebben. Dus gewoon even naar de apotheek en dan maken ze die voor je. Kan je ook geen problemen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 00:39

Ben ook de douande doorgewandeld met een hele koffer met pillen, ik heb geen problemen
gekregen...in mijn koffertje zat oa.valium.
je zal niet de einge zijn maar zo'n uitdraaitje kan volgens mij nooit kwaad
Geen zorgen maken dus, waar ga je heen in Tunis?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:04

Mijn vader heeft een hele hutkoffer aan medicijnen en die heeft idd een medisch paspoort. Bij de apotheek kan je het zo halen en daar staat in welke medicijnen je gebruikt. Lijkt me wel zo verstandig.
Verder is het altijd handig om van alles bijv 1 strip in je handbagage te doen dus niet alles in je koffer.
Wij hebben namelijk ook een keer gehad dat onze koffer op de verkeerde band was gekomen en in spanje lag terwijl wij in Egypte zaten. Dus die kwam pas 2 dagen later aan in Egypte. Sindsdien houd ik van alles een beetje bij de hand wel zon veilig idee vind ik.

MaiMai

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:17

Ik reis best veel met het vliegtuig en heb ook altijd medicijnen en een medisch paspoort mee. Ik ben 1 keer aangehouden en was toen heel blij dat ik mijn paspoort meehad. Het kost niets, dus ik zou het risico niet nemen om zonder te gaan.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:20

ik heb zelf afgelopen zomer tramadol en andere medicijnen meegehad naar turkije. Je bent verplicht om een medisch paspoort bij je te hebben ivm de eventuele controles.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 23:36

Bedankt voor de antwoorden, ik zal wanneer ik mijn nieuwe lading op moet halen meteen om zo'n paspoort vragen Ja
Iets wat ik echt ga vergeten als ik het net moet doen voordat ik vertrek.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 10:29

Ik zou ook aanraden om een medische paspoort of verklaring op te vragen. Zelf ben ik twee jaar geleden gevallen op de dag van vertrek. Kreeg toen ook pillen voor de kneuzing. Gelukkig heeft de apotheek toen een engelse verklaring op papier gezet. Je kunt in grote problemen komen als ze je zien bij een controle.
Je kunt een verklaring gratis opvragen bij arts of apotheek. Let op dat alle werkzame stoffen in het engels of latijn op papier staan.

Ik heb ook een kleine reisapotheek daar neem ik geen verklaring voor mee. Dit zijn spullen die je gewoon bij kruidvat kunt kopen.