Egypte: prijs inentingen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Egypte: prijs inentingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 08:32

Ik wil dit jaar graag naar Egypte maar moet daarvoor bepaalde inentingen halen.

Weet iemand wat dan ong kost.

Gaat om de DTP, Hepatitis-A en eventueel buiktyfus.

mirre

Re: Egypte: prijs inentingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:16

Ik kreeg dit gewoon vergoed door de verzekering, dus je zou daar eens kunnen informeren. Verder kun je de GGD of de huisarts even bellen, die kunnen je dat zo vertellen.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:02

GGD even bellen!
Ik heb vanmorgen een DTP prikje gehaald (auw!), dat kostte 19,50. Je maakt een afspraak voor reizigersadvies, dat advies kost ook weer 14,50 :S. Sterkte ermee! Knipoog

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 12:06

Neem zeker even contact op met je zorgverzekeraar Ja !

Ik ga zelf binnenkort ook prikken halen voor Costa Rica, en 'preventieve inentingen' worden bij mij voor 100% vergoed.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:56

ehm MOET je je laten inenten wil je naar egypte?

mirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 20:37

volgens mij MOET het niet, maar je kunt het beter wel doen!

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:42

Toen ik ging, was het niet verplicht, maar werd het wel aangeraden.
Beter een prikje dan een nare ziekte, denk ik dan Knipoog !

Wij hebben ook rondgereisd en dan is het zeker verstandig om wel te doen!
Bij alleen een weekje strandvakantie zou ik eerder het risico nemen, maar dan nog...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 10:10

Als het geadviseerd wordt zou ik het gewoon doen.

Van en prikkie ga je echt niet dood hoor.

harlekijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 19:27

Wij hebben ons nog nooit laten inenten,er wordt gezecht als je buiten de stad gaat je wel beter kan enten,wij komen al vele jaren in egypte,en zijn nog nooit ziek geweest,vele mensen die ik ken en prikken hebben gehaalt,zijn er wel een aantal ziek geworden.Het is maar net wat je zelf wilt,en wat je gaat doen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:09

Ik was in totaal € 34,90 kwijt voor mijn entingen, hiervan heb ik €17,45 gedeclareerd gekregen. (Ik dacht, laat ik het proberen, en het was nog gelukt ook Lachen .)

Ik moet er wel bijzeggen dat dit alleen de kosten voor de injectievloeistoffen en naaldjes waren. Ik heb geen consult betaald, want ik heb mijn vriend laten prikken (doet anesthesie-opleiding). Normaal ben je dat bedrag aan injecties kwijt en nog je consult waarin je dokter de vloeistoffen injecteerd. Of je moet naar de GGD gaan, maar daar betaal je geloof ik ongeveer hetzelfde.

magicunicorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-07 20:20

Ik meot toevallig voor mn aanstaande reis ook deze 3 intentingen halen. Totaal voor de inentingen en een half consult voor het prikken kan ik rekenen rond de kleine 80euro.

Virginie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:05

ik ben in de herfstvakantie ook in Egypte geweest, en we hebben niets moeten inenten, buiktyfus is pas voor als je stukken verder gaat,niemand heeft lastgehad van ziektes.

Maar je let best wel op wat je eet, geen ijsblokjes en je drinken, geen rauwe groenten, geschild fruit, tanden poetsen met flessen wat. Als je daarop let, heb je geen probleem, het komt vooral voor dat mensen ziek worden door het water, dat er super vuil is, en de lokale mensen zijn dat water gewend maar we niet.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 15:50

ik ben wel geent. kreeg een spuit in mijn bil. maar je darme beginnen wel te rammelen als je daar eenmaal bent. de meeste mensen zitten aan de diaree daar. ik heb 1 dag ziek op bed gelegen. ik lag te rillen van de kou terwijl het 40 graden was haha. ben er nu 4 x geweest en ieder jaar moest ik een enting halen.

pas op met wat je eet. poets je tanden met flessen water

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 20:18

Ik ben zelf bij de travel clinic geweest. Goede uitleg en ze nemen alle tijd voor je. De travel clinic zit in lokale ziekenhuizen door het hele land. Als je een aanvullende verzekering hebt wordt het bijna altijd wel vergoed. Denk dat dit soort klinieken toch meer weten dan een gewone huisarts (daarom deed mijn huisarts ook niet aan inentingen). Dingen willen nog wel eens veranderen.

Kosten:
Consult: 20 euro (incl gele boekje)
DTP: 18 euro ( 1 spuit is 10 jaar geldig)
Hep A: 45 euro (1e spuit is 1 jaar geldig, 2e spuit binnen een jaar ben je voor 25 jaar klaar)

Kreeg spuiten in mijn bovenarmen en alles ging heel rustig. http://www.thci.nl/website/index.php?id=1

Tja er zijn nog steeds mensen die menen dat inentingen onzin zijn. Ik wil het risico gewoon niet nemen. Je kunt namelijk flink ziek worden omdat er in Nederland bijna niets meer voorkomt. DTP en Hep A kan je oplopen zonder dat je het merkt (je ziet of ruikt dit namelijk niet!). De mensen die er werken kunnen het overdragen (denk aan personeel in een luxe resort).

Diaree krijgen heel veel reizigers en dat heeft niets te maken met inentingen. Dat krijg je vanwege een ander voedselpatroon (bv veel olie in het eten).